Wróć do poprzedniej strony

5 powodów, dla których powinieneś być aktywny na LinkedIn

O tym, że warto mieć konto na LinkedIn, pisaliśmy już w wielu publikacjach. Jest to nasza wizytówka zawodowa i może przynieść nam wiele korzyści. Tym bardziej, że w Polsce z tego kanału korzysta już ponad 3 milionów użytkowników.

Samo posiadanie konta na LinkedIn to jednak za mało – musimy być aktywni i regularnie wchodzić w interakcje z naszą siecią kontaktów.
Dlaczego?

 

1. Budowa marki osobistej

Ponieważ publikując regularnie artykuły oraz komentując na bieżąco trendy branżowe, pracujemy nad własnym wizerunkiem eksperta. Wartościowe artykuły cieszą się dużą liczbą komentarzy oraz udostępnień, a czasem nawet publikacją w magazynie branżowym. Warto zatem dzielić się swoim doświadczeniem i wiedzą!

2. Nawiązywanie wartościowych kontaktów

Jeśli aktywnie komentujemy wpisy innych użytkowników i sami dzielimy się wiedzą, możemy nawiązać kontakty, które zaowocują dalszą współpracą. Udostępniając komuś swoją prezentację lub raport, zdecydowanie bardziej zachęcamy do współpracy, niż wysyłając kolejne zapytanie sprzedażowe. Dlatego budowanie relacji, opartych na empatii, to podstawa działań na LinkedIn.

3. Pozycjonowanie marki osobistej w sieci

Działając aktywnie na LinkedIn wspomagamy wyższe pozycjonowanie naszego profilu. Dzięki temu w momencie wpisania naszego imienia i nazwiska w wyszukiwarce Google, prawdopodobnie to właśnie nasz profil wyświetli się jako pierwszy. Jest to idealne rozwiązanie dla tych osób, które nie posiadają własnej strony internetowej lub bloga.

4. Wizytówka

Warto zadbać o to, aby nasz profil był kompletny i zawierał wszystkie istotne elementy naszej kariery zawodowej. Znajdźmy więc czas na uzupełnienie wszystkich informacji, takich jak umiejętności, przebyte kursy, doświadczenie zawodowe, portfolio czy krótkie bio.
Dzięki temu każdy, kto trafi na nasz profil, będzie miał jasność co do naszych kompetencji zawodowych.

5. Sprzedaż

Każde z powyższych działań prowadzi do sprzedaży. Jeśli zbudujemy silną markę eksperta i będziemy mieli w swojej sieci kontaktów osoby, które są potencjalnie zainteresowane współpracą z nami, to jesteśmy na dobrej drodze do sukcesu. Widząc nasze zaangażowanie, poziom wiedzy oraz profesjonalizm, potencjalni klienci z pewnością będą rozważać nas w momencie podejmowania decyzji zakupowej.

Klawiatury w dłoń! Wyznacz sobie określone godziny w tygodniu, w których będziesz dbał o swój profil na LinkedIn. Regularne publikowanie postów, artykułów oraz komentarzy już wkrótce przyniesie efekty.

Ten temat może również Ciebie zainteresuje?

Korzystając z LinkedIna spotykam się z wieloma typami użytkowników, a audytując ich profile mogę wyróżnić kilka ich rodzajów.

Na co dzień większość z nas zwraca uwagę na swój wizerunek. Chodzi tu zarówno o nasz wygląd zewnętrzny, ale także o to w jaki sposób jesteśmy postrzegani i przedstawiani.

Wydawać by się mogło, że napisanie posta czy ogólna komunikacja na LinkedIn, to nie są trudne rzeczy. Ale bardzo łatwo popełnić błędy.