Wróć do poprzedniej strony

LinkedIn Sales Navigator – wyszukiwanie zaawansowane

Zaawansowane wyszukiwanie LinkedIn jest niezawodnym narzędziem do szukania osób i / lub firm w celu pozyskiwania potencjalnych klientów. Sales Navigator oferuje solidny zestaw filtrów wyszukiwania ściśle ukierunkowanych opcji, które umożliwiają zorientowanie się na osoby, które chcemy odszukać.

sales navigator Szkło powiększające na laptopie komputerowym, drewniane biurko biurko tło

Korzystanie z wyszukiwania zaawansowanego LinkedIn Sales Navigator

Aby rozpocząć wyszukiwanie potencjalnych klientów, zaloguj się do Sales Navigator i kliknij “Advanced search” na górnym niebieskim pasku po prawej stronie paska wyszukiwania. Następnie wybierz “search for leads” (lub “search for accounts”, aby wyszukać określone firmy).

Spowoduje to wyświetlenie pola wyszukiwania zaawansowanego. Filtry wyszukiwania są podzielone na filtry wyszukiwania osób i filtry wyszukiwania firm. Zajmiemy się teraz opcją pierwszą i poszukamy wspólnie kontaktów wartościowych z punktu widzenia naszego biznesu.

Filtry wyszukiwania osób

Jak widać na powyższych ilustracjach, opcji w zaawansowanej wyszukiwarce jest bardzo dużo. Użycie tylko kilku z nich wystarcza do znaczącego zawężenia wyszukiwania potencjalnych klientów. Które warianty najlepiej wybrać?

Swoje wyszukiwania możesz rozpocząć od wpisania słów kluczowych, które pasują do profilu działalności Twojego potencjalnego klienta, np. financal manager, sales manager, marketing manager. To spowoduje wyświetlenie listy osób, u których wpisane przez Ciebie słowo kluczowe jest wymienione w opisie profilu.

Bardzo przydatnym filtrem jest oznaczenie wyszukiwania wg lokalizacji potencjalnych odbiorców. Wybieramy wówczas filtr „Geography” i wybieramy lokalizację i region z listy. W ten sposób nasze wyszukiwanie zostanie ograniczone do obszaru , który nas szczególnie interesuje ze względu na prowadzoną działalność (np. Warszawa, Polska, woj.śląskie)

Filtr „relationship” pozwala na wybór osób w zależności od stopnia oddalenia kontaktów, do których chcesz dotrzeć:

  • kontakt 1 stopnia – osoby, które są na liście Twoich kontaktów
  • kontakt 2 stopnia – osoby połączone z Twoimi kontaktami
  • kontakt 3 stopnia – osoby połączone z Twoimi kontaktami 2 stopnia

Jeżeli jest Ci znana branża, w której funkcjonują Twoi potencjalni Klienci/ odbiorcy, to skorzystaj z filtra „industry”. Skoncentruj się na konkretnej branży, np. „Automotive”, jeżeli Twoi Klienci właśnie w tej branży działają. Nie potrzebujesz kontaktów z sektora finansowego będąc dostawcą usług technologicznych dla przemysłu samochodowego, prawda?

Seniority level to kolejny filtr, przy którym warto się zatrzymać! Dlaczego? Jeśli masz dobrze przygotowany plan sprzedażowy, na pewno określiłeś tzw. buyer persony, do których kierujesz swoją komunikację cyfrową. Jeśli szukasz kontaktu z dyrektorami, managerami czy właścicielami firm, dobrze jest, żeby dokładnie określić seniority level w Sales Navigator.

Im bardziej sprecyzujesz swoje oczekiwania względem wyszukiwanych osób, tym większa szansa dotarcia do tych kontaktów, do których rzeczywiście chcesz dotrzeć, i które potencjalnie, w wyniku umiejętnie prowadzonej komunikacji (podgrzewanie leadów) szczelnie wypełnią lejek sprzedażowy Twojej firmy! Do dzieła!
W kolejnym artykule opiszemy jakie powinny być kolejne kroki Twojej komunikacji z wykorzystaniem Sales Navigatora.

Zapraszamy również na szkolenia z LinkedIn Mastery Class, w czasie których w trybie szkoleniowo – warsztatowym ćwiczymy najważniejsze aspekty wykorzystania LinkedIn do zwiększenia sprzedaży.

Ten temat może również Ciebie zainteresuje?

Korzystając z LinkedIna spotykam się z wieloma typami użytkowników, a audytując ich profile mogę wyróżnić kilka ich rodzajów.

Jakie wersje Sales Navigatora są dostępne? Co czego służy? Jak wykorzystywać Sales Navigatora do działań sprzedażowych? Sprawdź!

Chcesz poznać opinię swoich obserwatorów i dowiedzieć się co sądzą o ważnych dla Twojego biznesu kwestiach? Dzięki nowej funkcjonalności na LinkedIn możesz łatwo utworzyć ankietę i zadać im dowolne pytanie.