Wróć do poprzedniej strony

#LinkedInPro: Do czego służy płatna wersja LinkedIna, czyli Sales Navigator?

Paulina Czyżewska
Social Media Specialist

Sales Navigator to jedna z wersji premium LinkedIna. Pozwala on uporządkować i zaplanować działania, aktywności oraz interakcje z siecią kontaktów. Dzięki zupełnie oddzielnej tablicy trafiają do nas publikacje osób, które są dla nas najbardziej interesujące pod kątem biznesowym.

Pro, LinkedIn, Sales Navigator, tablet, mężczyzna

Narzędzie nie jest bezpłatne, ale raz w roku możemy skorzystać z 30-dniowej wersji testowej. Do wyboru mamy 3 pakiety, które różnią się od siebie nie tylko ceną, ale także funkcjonalnościami:

  •  Professional
  •  Team
  •  Enterprise

Professional

Wersja Professional dotyczy pojedynczego konta. Mamy tu możliwość włączenia planu miesięcznego (79,99$) oraz rocznego (płatność jednorazowa – 779.88 $, w przeliczeniu na miesiąc – 64.99$).

Wersja Professional oferuje:

  • 20 wiadomości InMail miesięcznie
  • 1500 zapisanych leadów (tylko w pakiecie rocznym)
  • Opcję “Kto oglądał Twój profil?”
  • Rozszerzony dostęp do sieci LinkedIn
  • Zaawansowane wyszukiwanie potencjalnych klientów i firm
  • Rekomendacje dotyczące potencjalnych Leadów
  • Listy niestandardowe
  • Preferencje terytorialne
  • Alerty o potencjalnych klientach i kontach
  • Integrację z Outlook Web
  • Możliwość wpisywania notatek i tagowania
  • Centrum szkoleniowe Sales Navigator
  • Obejmuje free tiral do wersji LinkedIn Learning i Premium Career
  • Aplikację mobilną Sales Navigatora

Team

Wersja Team, jak zresztą wskazuje jej nazwa, przeznaczona jest dla firmowych zespołów.

Miesięczny koszt jednej licencji (w wersji Month) kosztuje 134.99$, a za wersję roczną zapłacimy $1,240.00 (w przeliczeniu na miesiąc 103.99$).

W planie Team znajdziemy te same funkcjonalności co w wersji Professional, ale poszerzone o:

  • Nieograniczone Smart Links
  • +10 dodatkowych wiadomości InMail miesięcznie (łącznie 30)
  • +3500 dodatkowych zapisanych leadów (łącznie 5000) – tylko w pakiecie rocznym
  • Wprowadzenie dzięki TeamLink
  • Organiczne alerty marketingowe
  • Integracje z CRM
  • Udostępnianie list między pozostałymi członkami Teamu
  • Podstawowe zarządzanie licencjami
  • Raporty dotyczące użytkowania

Enterprise

Cenę wersji Enterprise możemy poznać jedynie po bezpośrednim kontakcie z supportem LinkedIna. Ta zaawansowana opcja przeznaczona jest głównie dla firm handlowych.

W planie Enterprise znajdziemy te same funkcjonalności co w wersji Team, ale poszerzone o:

  • +20 dodatkowych wiadomości InMail miesięcznie (łącznie 50)
  • +5 000 dodatkowych zapisanych leadów (łącznie 10 000) – (tylko w pakiecie rocznym)
  • Wprowadzenie dzięki TeamLink Extend
  • Tworzenie kontaktów w CRM
  • Sponsorowane alerty marketingowe
  • Integrację z Single Sign-on
  • Zarządzanie licencjami Enterprise
  • Walidacja danych dla CRM
  • Integracja analityczna danych użytkowania
  • Alerty LinkedIn Elevate
Pro, LinkedIn, Sales Navigator, smartfon, aplikacja

Stając przez wyborem płatnej wersji powinniśmy zastanowić się, jaki jest nasz cel i potrzeby. Dla osób pracujących na własny rachunek (właścicieli firm, handlowców w małych firmach), najlepsza będzie licencja Professional przeznaczona dla jednego konta. Wersje Team i Enterprise (w których możemy współdzielić listy leadów ze współpracownikami), są już bardziej zaawansowane. Ma to oczywiście odzwierciedlenie w kosztach – zespołowe pakiety są sporo droższe. Oferują za to więcej opcji – większa liczbę zapisanych leadów, integrację z CRMem itd.

Moim zdaniem przygodę z Sales Navigatorem warto zacząć od bezpłatnego okresu próbnego. Przez 30 dni będziemy mogli testować narzędzie, a po tym czasie określimy, czy odpowiada ono naszym oczekiwaniom. Nie zapomnijcie jednak wyłączyć pakietu przed upływem miesiąca, bo na koncie możecie zastać niezbyt przyjemną niespodziankę. ? Sales Navigator to świetne narzędzie do zdobywania nowych leadów. Pamiętajcie jednak, że samo włączenie subskrypcji nie sprawi, że Klienci zaczną spadać Wam z nieba. To praca, która wymaga systematyczności oraz wytrwałości.

Sales Navigator – zaawansowana wyszukiwarka
Sales Navigator to między innymi zaawansowana wyszukiwarka, poprzez którą możesz o wiele bardziej precyzyjnie wyszukiwać potencjalnych Klientów. Dzięki niemu dotarcie do potencjalnych klientów jest znacznie prostsze. Masz dostęp do większej liczby filtrów niż w darmowej wyszukiwarce. Możesz uzyskiwać bardziej precyzyjne wyniki korzystając takich parametrów jak m.in. branża, stanowisko w organizacji, dział czy wielkość firmy, w której dana osoba pracuje. Poprzez takie działanie możesz lepiej poznać swoich potencjalnych Klientów i znaleźć konkretnych ludzi, którzy są dla Ciebie interesujący pod kątem biznesowym.

Jak wykorzystywać Sales Navigatora do zwiększania sprzedaży?

Według najnowszych danych LinkedIn liczy ponad 645 milionów użytkowników w ponad 200 krajach.[1] Sam pomyśl, jak duży to potencjał sprzedażowy! Z tego właśnie powodu Sales Navigator jest tak chętnie wykorzystywany przez handlowców.

Jak wygląda to w praktyce?

Interesującą nas osobę lub firmę możemy oznaczyć jako lead i dzięki temu będziemy mogli na bieżąco monitorować ich treści. Zapisanie w ten sposób ułatwia też późniejsze znalezienie konkretnej osoby oraz skontaktowanie się z nią. W LinkedIn Sales Navigator Professional możemy zapisać maksymalnie 1500 leadów – z jeden strony to dużo, w drugiej przy działaniach social selling szeroko zakrojonych może okazać się to niewystarczające.

Chcesz dowiedzieć się jak używać Sales Navigatora w praktyce? Zerknij do moich krótkich poradników LinkedIn Pro i sprawdź:

#LinkedInPro – Sales Navigator cz.1

#LinkedInPro – Sales Navigator cz.2

 

Ten temat może również Ciebie zainteresuje?

Chcesz poznać opinię swoich obserwatorów i dowiedzieć się co sądzą o ważnych dla Twojego biznesu kwestiach? Dzięki nowej funkcjonalności na LinkedIn możesz łatwo utworzyć ankietę i zadać im dowolne pytanie.