Sales Navigator to jedna z wersji premium LinkedIna. Pozwala on uporządkować i zaplanować działania, aktywności oraz interakcje z siecią kontaktów. Dzięki zupełnie oddzielnej tablicy trafiają do nas publikacje osób, które są dla nas najbardziej interesujące pod kątem biznesowym.
Narzędzie nie jest bezpłatne, ale raz w roku możemy skorzystać z 30-dniowej wersji testowej. Do wyboru mamy 3 pakiety, które różnią się od siebie nie tylko ceną, ale także funkcjonalnościami:
- Professional
- Team
- Enterprise
Professional
Wersja Professional dotyczy pojedynczego konta. Mamy tu możliwość włączenia planu miesięcznego (79,99$) oraz rocznego (płatność jednorazowa – 779.88 $, w przeliczeniu na miesiąc – 64.99$).
Wersja Professional oferuje:
- 20 wiadomości InMail miesięcznie
- 1500 zapisanych leadów (tylko w pakiecie rocznym)
- Opcję “Kto oglądał Twój profil?”
- Rozszerzony dostęp do sieci LinkedIn
- Zaawansowane wyszukiwanie potencjalnych klientów i firm
- Rekomendacje dotyczące potencjalnych Leadów
- Listy niestandardowe
- Preferencje terytorialne
- Alerty o potencjalnych klientach i kontach
- Integrację z Outlook Web
- Możliwość wpisywania notatek i tagowania
- Centrum szkoleniowe Sales Navigator
- Obejmuje free tiral do wersji LinkedIn Learning i Premium Career
- Aplikację mobilną Sales Navigatora
Team
Wersja Team, jak zresztą wskazuje jej nazwa, przeznaczona jest dla firmowych zespołów.
Miesięczny koszt jednej licencji (w wersji Month) kosztuje 134.99$, a za wersję roczną zapłacimy $1,240.00 (w przeliczeniu na miesiąc 103.99$).
W planie Team znajdziemy te same funkcjonalności co w wersji Professional, ale poszerzone o:
- Nieograniczone Smart Links
- +10 dodatkowych wiadomości InMail miesięcznie (łącznie 30)
- +3500 dodatkowych zapisanych leadów (łącznie 5000) – tylko w pakiecie rocznym
- Wprowadzenie dzięki TeamLink
- Organiczne alerty marketingowe
- Integracje z CRM
- Udostępnianie list między pozostałymi członkami Teamu
- Podstawowe zarządzanie licencjami
- Raporty dotyczące użytkowania
Enterprise
Cenę wersji Enterprise możemy poznać jedynie po bezpośrednim kontakcie z supportem LinkedIna. Ta zaawansowana opcja przeznaczona jest głównie dla firm handlowych.
W planie Enterprise znajdziemy te same funkcjonalności co w wersji Team, ale poszerzone o:
- +20 dodatkowych wiadomości InMail miesięcznie (łącznie 50)
- +5 000 dodatkowych zapisanych leadów (łącznie 10 000) – (tylko w pakiecie rocznym)
- Wprowadzenie dzięki TeamLink Extend
- Tworzenie kontaktów w CRM
- Sponsorowane alerty marketingowe
- Integrację z Single Sign-on
- Zarządzanie licencjami Enterprise
- Walidacja danych dla CRM
- Integracja analityczna danych użytkowania
- Alerty LinkedIn Elevate
Stając przez wyborem płatnej wersji powinniśmy zastanowić się, jaki jest nasz cel i potrzeby. Dla osób pracujących na własny rachunek (właścicieli firm, handlowców w małych firmach), najlepsza będzie licencja Professional przeznaczona dla jednego konta. Wersje Team i Enterprise (w których możemy współdzielić listy leadów ze współpracownikami), są już bardziej zaawansowane. Ma to oczywiście odzwierciedlenie w kosztach – zespołowe pakiety są sporo droższe. Oferują za to więcej opcji – większa liczbę zapisanych leadów, integrację z CRMem itd.
Moim zdaniem przygodę z Sales Navigatorem warto zacząć od bezpłatnego okresu próbnego. Przez 30 dni będziemy mogli testować narzędzie, a po tym czasie określimy, czy odpowiada ono naszym oczekiwaniom. Nie zapomnijcie jednak wyłączyć pakietu przed upływem miesiąca, bo na koncie możecie zastać niezbyt przyjemną niespodziankę. ? Sales Navigator to świetne narzędzie do zdobywania nowych leadów. Pamiętajcie jednak, że samo włączenie subskrypcji nie sprawi, że Klienci zaczną spadać Wam z nieba. To praca, która wymaga systematyczności oraz wytrwałości.
Sales Navigator – zaawansowana wyszukiwarka
Sales Navigator to między innymi zaawansowana wyszukiwarka, poprzez którą możesz o wiele bardziej precyzyjnie wyszukiwać potencjalnych Klientów. Dzięki niemu dotarcie do potencjalnych klientów jest znacznie prostsze. Masz dostęp do większej liczby filtrów niż w darmowej wyszukiwarce. Możesz uzyskiwać bardziej precyzyjne wyniki korzystając takich parametrów jak m.in. branża, stanowisko w organizacji, dział czy wielkość firmy, w której dana osoba pracuje. Poprzez takie działanie możesz lepiej poznać swoich potencjalnych Klientów i znaleźć konkretnych ludzi, którzy są dla Ciebie interesujący pod kątem biznesowym.
Jak wykorzystywać Sales Navigatora do zwiększania sprzedaży?
Według najnowszych danych LinkedIn liczy ponad 645 milionów użytkowników w ponad 200 krajach.[1] Sam pomyśl, jak duży to potencjał sprzedażowy! Z tego właśnie powodu Sales Navigator jest tak chętnie wykorzystywany przez handlowców.
Jak wygląda to w praktyce?
Interesującą nas osobę lub firmę możemy oznaczyć jako lead i dzięki temu będziemy mogli na bieżąco monitorować ich treści. Zapisanie w ten sposób ułatwia też późniejsze znalezienie konkretnej osoby oraz skontaktowanie się z nią. W LinkedIn Sales Navigator Professional możemy zapisać maksymalnie 1500 leadów – z jeden strony to dużo, w drugiej przy działaniach social selling szeroko zakrojonych może okazać się to niewystarczające.
Chcesz dowiedzieć się jak używać Sales Navigatora w praktyce? Zerknij do moich krótkich poradników LinkedIn Pro i sprawdź:
#LinkedInPro – Sales Navigator cz.1
#LinkedInPro – Sales Navigator cz.2