Wróć do poprzedniej strony

#LinkedInPro Poznaj ankiety na LinkedIn!

Paulina Czyżewska
Social Media Specialist

Chcesz poznać opinię swoich obserwatorów i dowiedzieć się co sądzą o ważnych dla Twojego biznesu kwestiach? Dzięki nowej funkcjonalności na LinkedIn możesz łatwo utworzyć ankietę i zadać im dowolne pytanie.

Ankiety to szybki sposób na otrzymanie konkretnych odpowiedzi i zaangażowanie swojej grupy docelowej. Możesz dodać je zarówno z poziomu profilu prywatnego, jak i przez stronę firmową.

Dodawanie ankiety

Stworzenie ankiety na LinkedIn zajmuje mniej niż minutę. Aby skorzystać z tej funkcjonalności, rozpoczynamy od wybrania opcji „stwórz ankietę”, która znajduje się w opcjach publikacji. Następnie dodajemy pytanie oraz możliwości wyboru (maksymalnie cztery). Następnie wybieramy czas przez jaki ankieta ma być dostępna (od 24h do 14 dni).

Jak dodać ankietę dowiesz się z mojego filmu poradnikowego LinkedIn Pro:

Analityka

Twórca ankiety może przez cały czas monitorować liczbę udzielonych odpowiedzi, dotychczasowe wyniki oraz pozostały czas trwania głosowania. Ma również dostęp do informacji na temat głosujących oraz wybranych przez nich odpowiedzi. Po upływie wyznaczonego czasu możesz sprawdzić finalne wyniki – liczbę ankietowanych i procent głosów oddany na każdą z odpowiedzi.

Respondenci po oddaniu głosu również mogą zobaczyć, jak wygląda bieżący wynik.

Funkcja Ankiety działa obecnie w trybie pilotażowym, ale jest stopniowo udostępniana wszystkim użytkownikom LinkedIna. Osobiście sądzę, że jest to naprawdę ciekawa opcja. Użytkownicy nie zawsze mają czas czy ochotę angażować się w pisanie komentarzy czy wiadomości prywatnych, a anonimowość ankiety sprawią, że ludzie chętniej oddadzą swój głos. Jest to też dla nich dużo szybsze i prostsze! LinkedIn, brawa za tę funkcjonalność.