Wróć do poprzedniej strony

Kiedy aktywność na LinkedIn przekłada się na biznes?

Inwestując czas i energię w prowadzenie komunikacji na LinkedIn warto zastanowić się, po co właściwie to robimy? Wiele osób nie ma na siebie pomysłu, działa ad hoc, licząc na uśmiech losu lub tylko obserwuje innych. Pytanie: czy chcesz tracić czas na loterię, czy postawić na strategiczne działania i zacząć jeść tego słonia małą łyżeczką?

LinkedIn laptop i okulary na stole

Edukacja

Mamy wiele możliwości rozwoju kompetencji związanych z Social Selling i aktywnością na LinkedIn, również tych darmowych. Meet-upy, webinaria czy kursy e-learningowe są doskonałym źródłem wiedzy, mają jednak kilka mankamentów. Przede wszystkim zazwyczaj jest to wiedza podstawowa, cenna, ale adresowana głównie do odbiorców niezaawansowanych. Są to także dość ogólne informacje i dobre praktyki, które nie zawsze sprawdzą się w konkretnej branży czy grupie docelowej. Indywidualne podejście, szczególnie na etapie ustalania strategii Social Selling, jest kluczowe dla ostatecznego efektu naszej pracy.

Kolejnym wyzwaniem jest praktyczne podejście. Pewne rzeczy trzeba po prostu przećwiczyć – nie mamy takiej możliwości na meet-upach czy webinariach. Nie wyobrażam sobie rozpoczęcia działań Social Selling bez np. przećwiczenia segmentacji kontaktów w Sales Navigator, czy warsztatów z tworzenia treści. Dlaczego o tym wszystkim mówię? Aby podkreślić wagę dobrego przygotowania się do realizacji strategii Social Selling. Czasem słyszę narzekania, że „u mnie to nie działa”. Jak ma dobrze działać, jeżeli Twoja wiedza to jedynie wierzchołek góry lodowej? Taka aktywność ma małe szanse na dobre efekty, zwłaszcza jeżeli nie zgłębisz tematu bardziej szczegółowo.

Praktyka

Co z tego, że będziesz tworzyć fantastyczne posty, jeśli nikt ich nie będzie czytał? Social Media to żywy organizm, społeczność. Żeby ją świadomie budować, trzeba poznać mechanizmy, na jakich się opiera. LinkedIn to specyficzny kanał mediów społecznościowych, ale to przede wszystkim miejsce spotkania z potencjalnymi klientami. Można z niego korzystać na wiele sposobów, wykorzystując do tego wiele metod sprzedaży – dosłownie lub adaptując je do nowego środowiska.

Rzecz w tym, że to co wydaje się proste, wcale takie nie jest! Jest wiele pytań, przed którymi staje sprzedawca, zasiadając do LinkedIn’a. Przykłady?

  • Jak budować jakościową sieć kontaktów i robić prospecting?
  • Jak uprawiać Social Listening
  • Jak wchodzić w interakcje z siecią?
  • Jak analizować statystyki i efekty oraz ustalać cele?

To tylko kilka pierwszych pytań, które pojawiają się na szkoleniach. Im dalej w las, tym więcej elementów do ustalenia i uzupełnienia procesu. Właśnie dlatego rekomenduję Klientom, aby Social Selling traktowali poważnie – powinien stać się elementem strategii sprzedaży i kultury organizacji. To po prostu kolejne medium, które daje dodatkową szansę na powodzenie Twojego biznesu.

LinkedIn ręce na stole dłoń robi notatkę w zeszycie

Know-how

Wracając do szkoleń, nie da się działać skutecznie, mając jedynie szczątkową wiedzę. W dodatku taką, która jest oderwana od tego, co robiliśmy do tej pory. Światy online i offline to jedna rzeczywistość. Jeśli umiejętnie połączymy je w spójną strategię sprzedaży, osiągniemy najlepsze rezultaty. Musimy zrozumieć mechanizmy i zdobyć nowe umiejętności. Jakie?

  • Planowanie działań (w tym matryca treści) – wszystkie działania powinny być zaplanowane w czasie, a poruszane tematy stać się odpowiedzią na potrzeby odbiorców lub wartością dla nich
  • Networking online-offline – nie wystarczy wysłać oferty w wiadomości prywatnej. Zarządzanie relacjami z siecią to jednocześnie zadanie wymagające miękkich kompetencji, jak i strategicznego myślenia
  • Analiza – zasięgi to nie wszystko. Jakie treści realnie interesują naszą grupę odbiorców? Czy nawiązane znajomości przyniosły efekty biznesowe? Z tyłu głowy zawsze musimy mieć cel – sprzedaż.

 

Nie można być w sobie zakochanym – Social Selling to sprzedaż oparta o aktywność lojalnych ambasadorów. Warto pytać ludzi, co myślą, weryfikować swoją wiedzę i zderzać doświadczenia. Moim zdaniem algorytm ma dziś drugorzędne znaczenie. Warto działać tak, aby angażować ludzi i przenosić te relacje do świata biznesu. Liczy się jakość odbiorców.

LinkedIn Mastery Class

W odpowiedzi na potrzebę pogłębiania wiedzy o Social Selling, stworzyłem kurs LinkedIn Mastery Class. To propozycja przejścia na kolejny poziom zaawansowania – praktycznego wykorzystania LinkedIn w strategii sprzedaży, jednocześnie łącząc je z dotychczasowymi kanałami. Stawiamy na warsztatowy wymiar i holistyczne podejście. To szkolenia dla osób, które:

  • Wiedzą, czym jest Social Selling i zaczęły wykorzystywać go w swojej pracy
  • Tych, którzy stanęli w miejscu i nie wiedzą, jak ruszyć dalej i lepiej sprzedawać poprzez LinkedIn
  • Mają dosyć przejmowania się algorytmem, a chcieliby rozpocząć skuteczne działania

 

Chcesz dowiedzieć się więcej jak prowadzić efektywne działania Social Selling na LinkedIn? Zapisz się na szkolenie!

Ten temat może również Ciebie zainteresuje?

Samo posiadanie konta na LinkedIn to jednak za mało – musimy być aktywni i regularnie wchodzić w interakcje z naszą siecią kontaktów. Dlaczego? Sprawdź!

Jakich błędów należy unikać, rozpoczynając program social sellingowy? Oto 7 grzechów głównych, które mogą Cię skusić.

Tworzysz treści, ale nie przekłada Ci się to na sprzedaż? Dowiedz się jak tworzyć content, który sprzedaje.