Wróć do poprzedniej strony

Jak budować wiarygodność marki na LinkedIn?

Kiedy firma jest godna zaufania? Czy wtedy, gdy ma dobrze napisane treści i piękną identyfikację graficzną? Nie, to przede wszystkim referencje, udane projekty i kompetentny zespół stanowi wartość dla potencjalnych klientów. Jak to pokazać w social media?

wiarygodność marki kobieta trzyma telefon siedzi przed laptopem

Czym jest wizerunek? Tym jak postrzegają nas (lub markę) inni. W przypadku niemal każdej firmy wiarygodność jest jego pożądanym elementem. To wartość, na którą pracujemy regularną komunikacją, ale jej też spójnością. Przede wszystkim jednak jakością wykonywanych usług czy dostarczanych produktów. Media społecznościowe to kanał komunikacji – miejsce, w którym marka spotyka się z odbiorcami. Jak wykorzystać tę przestrzeń, aby zdobyć zaufanie swoich potencjalnych klientów? Proponuję uwzględnienie w strategii komunikacji trzech obszarów:

  • Rekomendacje
  • Case study
  • Employee Advocacy

REKOMENDACJE

Dla nikogo nie jest zaskoczeniem fakt, że chętnie wykorzystujemy media społecznościowe, aby dowiedzieć się czegoś więcej o produktach czy usługach. Pytamy, co o konkretnych markach sądzą nasi znajomi, jakie rozwiązania uważają za najbardziej skuteczne, a także prosimy o bezpośrednie rekomendacje. Tak się dzieje również w sektorze B2B. Tutaj budżety liczy się często w milionach, a proces zakupowy jest wydłużony. Partnerzy biznesowi przy tego rodzaju współpracy muszą być sprawdzeni, godni zaufania, a ich marka być gwarancją sukcesu. Źle zrealizowany projekt to poważne straty dla organizacji. Kluczowe zatem jest zaufanie do dostawcy.

Jak na nie zapracować?

Cenną informacją dla naszych odbiorców są referencje – na LinkedIn mamy możliwość wystawiać je konkretnym osobom, możemy też potwierdzać ich umiejętności. Innym rozwiązaniem może być publikowanie ich na company page w formie posta. Referencja, pod którą podpisuje się konkretna osoba i organizacja to dowód, że wykonujemy swoją pracę bardzo dobrze.

CASE STUDY

Nasi odbiorcy już wiedzą, że jesteśmy skuteczni. Ale w jaki sposób to robimy? Portfolio projektów to najlepszy dowód na to, że firma ma doświadczenie i nie zawaha się go użyć. Merytoryczne, eksperckie treści powinny stanowić podstawę działań Content Marketing’owych. Dodajmy do tego praktyczne podejście – odbiorcy będą mieli okazję w ten sposób bliżej poznać nasz styl pracy oraz pulę zdobytych doświadczeń.

Jak to pokazać?

LinkedIn pozwala na publikowanie prezentacji bezpośrednio w serwisie. Stwórzcie kilka slajdów, w których pokażecie cały proces projektowy – od problemu, przez rozwiązanie, po ostateczny wynik. Możecie też stworzyć video, które przybliży odbiorcom ostateczny efekt Waszej pracy lub infografikę ze statystykami, jak Wasz produkt lub usługa pozytywnie wpłynęły na Klienta. Prawdziwe przykłady realizacji to doskonały pretekst, by nawiązać relację z Klientem – jako marka rozumiecie jego potrzeby i wyzwania. Co więcej, znacie dobre rozwiązania!

EMPLOYEE ADVOCACY

Najlepszą wizytówką firmy są jej pracownicy. To ich kompetencje i doświadczenie budują silną markę. Warto zaangażować ich w program Employee Advocacy – promocję firmy za pomocą eksperckiego wizerunku pracowników. Taki rodzaj komunikacji z Klientem funkcjonuje od zawsze – dobre relacje z zespołem oraz autorytet poszczególnych osób pracuje na sukces marki. Co zatem warto zmienić? Przenieść tę komunikację na LinkedIn!

Jak zaangażować ambasadorów?

Pracownicy-ambasadorzy mogą dzielić się wiedzą, publikując treści w mediach społecznościowych. Pokazywać nie tylko swoją eksperckość, ale także promować firmę. W ten sposób Klienci dowiedzą się, że markę reprezentują osoby doświadczone i kompetentne, a także zaangażowane w życie firmy. Organizacja to ludzie, zatem warto włączyć ich w strategię komunikacji! Chcesz dowiedzieć się, jak to zrobić? Zajrzyj tutaj.

Jak budować wiarygodność marki na LinkedIn? Pokazując efekty Waszej pracy oraz zespół, który za nie odpowiada. Komunikacja w social media powinna być odzwierciedleniem rzeczywistości i tego, czym faktycznie się zajmujecie. Mądre hasła i piękne zdjęcia mogą być w tym pomocne. Pamiętajmy jednak, że na koniec dnia liczą się rzeczywiste efekty.

Ten temat może również Ciebie zainteresuje?

Jak skutecznie zbudować swoją markę osobistą, która będzie rozpoznawalna? Najpierw dowiedz się, jak tego NIE robić.

Storytelling w ostatnich latach zdobywa coraz większą popularność, a specjaliści z branży marketingowej coraz chętniej rekomendują go swoim klientom. Czy każda marka może opowiadać historię?

Kim byłaby Twoja marka, gdyby była człowiekiem? Tryskającym humorem Błaznem, wszystkowiedzącym Mędrcem czy szukającym przygód Odkrywcą?