Wróć do poprzedniej strony

Social Selling w liczbach

Jeszcze całkiem niedawno typowy proces sprzedażowy rozpoczynał się od tworzenia długich list telefonicznych w Excelu i “odhaczania” każdego z wierszy, po wykonanym telefonie.
Zapewne dla niektórych przedstawicieli handlowych taki model kontaktowania się z potencjalnymi klientami to nadal codzienność, jednak na przestrzeni ostatnich lat coraz częściej możemy spotkać się z Social Sellingiem.

social selling, tablica, cyfry napisane kredą

Dlaczego Social Selling?

Każdy z nas miał zapewne wątpliwą przyjemność rozmowy telefonicznej, w której miła pani próbowała przekonać nas do zakupu zestawu garnków teflonowych.
Tego typu kontakty nie wywołują w nas pozytywnych emocji i automatycznie uruchamia się w nas mechanizm obronny – odbierając telefon od sprzedawcy, który prosi nas o kilka minut rozmowy na temat swojego produktu, odruchowo znajdujemy tysiąc wymówek, które nie pozwalają nam na kontynuację rozmowy.

Według badań przeprowadzonych przez InsideView, 90% osób decyzyjnych w firmach deklaruje, że nigdy nie odbierają tzw. “cold calls”.
Dlatego Social Selling rośnie w siłę, stanowiąc dobre uzupełnienie tradycyjnego modelu sprzedaży.
Przede wszystkim dzięki swojej nie nachalności i nastawieniu na budowanie długotrwałych relacji biznesowych.
Nie bez powodu 76% najefektywniejszych sprzedawców wymienia narzędzia Social Sellinogwe jako „najważniejsze” lub „niezwykle istotne” dla ich strategii sprzedaży.
Co więcej, w grupie przedstawicieli handlowych korzystających z Social Mediów, aż 64% z nich osiąga swoje cele sprzedażowe. Ta grupa, która nie korzysta z mediów społecznościowych, osiąga swoje cele jedynie w 49%.

Zmiany w procesach zakupowych

To, że Social Selling coraz skuteczniej wspiera tradycyjne metody sprzedażowe, jest również uwarunkowane zmianami społecznymi i nowymi sposobami dokonywania zakupów. 97% konsumentów korzysta z Internetu w celu wyszukania lokalnych firm, produktów i usług, a 47% kupujących ogląda 3-5 treści prezentujących produkt, zanim skontaktuje się z przedstawicielem handlowym.

Nie bez znaczenia jest również to, jaki rodzaj konsumentów poszukuje produktów lub usług w Internecie. Według badań International Data Corporation (IDC) media społecznościowe mają wpływ na 75% kupujących w modelu B2B i 84% osób na stanowiskach C-level.

Silna marka osobista, a wpływ na konwersje

Dbanie o każdy szczegół swojego profilu na LinkedIn, to nie tylko zabieg wizerunkowy. W pełni uzupełniony profil, z regularnie publikowanymi treściami i z dużą liczbą rekomendacji, to również klucz do większej sprzedaży. Według firmy badawczej Nielsen, ponad 80% konsumentów nabywa produkt na bazie rekomendacji znajomych. Ta sama zasada funkcjonuje w świecie B2B – jeśli osoba z naszej sieci kontaktów na forum poleci swojego dostawcę usług chmurowych, to prawdopodobnie sprawdzimy ofertę danej firmy i w momencie podejmowania decyzji o zmianie dostawcy, weźmiemy pod uwagę polecenie.

Rekomendacja może zwiększyć nasze szanse na sukces sprzedażowy nawet 4-krotnie! Dlatego podstawą działań Social Sellingowych powinno być budowanie solidnych relacji ze swoją siecią kontaktów.

Podsumowując

Ogromna rola Social Mediów (w szczególności LinkedIn) w sprzedaży B2B jest niezaprzeczalna. To właśnie w mediach społecznościowych dokonujemy researchu, szukamy rekomendacji, a także kontaktujemy się z marką.

Liczby mówią same za siebie – najwyższa pora zainwestować w Social Selling!

Ten temat może również Ciebie zainteresuje?

Po kilkuset rozmowach, które przeprowadziliśmy z naszymi obecnymi i potencjalnymi klientami, mamy obraz najczęściej pojawiających się obiekcji i wątpliwości dotyczących social sellingu.

Jakich błędów należy unikać, rozpoczynając program social sellingowy? Oto 7 grzechów głównych, które mogą Cię skusić.

Tworzysz treści, ale nie przekłada Ci się to na sprzedaż? Dowiedz się jak tworzyć content, który sprzedaje.