Wróć do poprzedniej strony

Prowadzisz profil firmowy na Instagramie? Jak to robić i jakich unikać błędów

Instagram to portal, który dobrze współpracuje ze współczesną kulturą obrazkową – kulturą dostępu do szybkiej i łatwostrawnej informacji. Jest to też narzędzie dla firm, które chcą stworzyć pozytywne relacje wizerunkowe. Na Instagramie jest ponad 700 milionów użytkowników, które łącznie publikują kilkadziesiąt milionów zdjęć dziennie. Obecnie jest to portal, który umożliwia w łatwy sposób wypromowanie swojej marki oraz stosunkowo szybkie zdobycie nowych odbiorców.

Strategia marketingowa na Instagramie:

  • Profil
    – wybierz atrakcyjną nazwę profilu
    – wybierz zdjęcie profilowe, które będzie identyfikowało się z Twoją marką
    – w bio na Instagramie stwórz krótki opis firmy, używając słów kluczowych; także w tym miejscu dodaj adres firmowej strony WWW
    – połącz swój profil IG z innymi kontami jakie posiadasz na portalach społecznościowych
  • Treść
    – publikuj regularnie – najlepiej 5 razy w tygodniu
    – dbaj o jakość treści – atrakcyjne zdjęcia produktów lub grafik opisujących oferowane usługi zrobią swoje. Pamiętaj o estetyce i zróżnicowaniu. Nie zapominaj o wideo – trend wznoszący we wszystkich kanałach social media.
    – korzystaj z Instagram Stories oraz relacji na żywo
  • Hashtag
    – stwórz markowy hashtag
    – dobierz hashtagi związane z usługą Twojej firmy
    – używaj hashtagów związanych z lokalizacją, aby zwiększyć świadomość lokalnej społeczności
    – używaj hashtagi określające eventy
  • Zaangażowanie
    – odpowiadaj na komentarze pod Twoimi postami
    – oznaczaj oraz taguj miejsca i produkty, angażując w ten sposób użytkowników do obserwowania Twojego profilu
    – zadawaj pytania swoim użytkownikom w Twoich postach – bądź aktywny
    – podpowiadaj obserwującym w jaki sposób mogą wykorzystać Twoje produkty
    – śledź co się dzieje u konkurencji i partnerów
    – lajkuj i komentuj na innych profilach

Błędy na Instagramie

  • Powtórzenia – nie powinno się powielać treści, które udostępniane są na innych portalach społecznościowych. Powtórzenia powodują niski zasięg postów. Kanały społecznościowe powinny się uzupełniać treścią, a nie powtarzać, ponieważ każdy portal ma własną specyfikę (ilość znaków, wymiary zdjęć, itd.)
  • Zbyt dosłowne traktowanie Instagrama jako medium lifestylowego – profil biznesowy ma wspierać Twoją firmę, dlatego też warto zaplanować jego prowadzenie. Komunikacja powinna być przemyślana, a spontaniczność zaplanowana. Funkcją każdego postu jest reklamowanie produktu, usługi, a także budowanie wizerunku firmy. Pomiędzy zdjęciem, a jego opisem powinna być spójność.
  • Brak aktywności – konto firmowe na Instagramie zakłada w celu stałej komunikacji ze swoimi obserwującymi. Regularne posty, odpowiadanie na komentarze oraz ogólna aktywność na tym portalu, pozytywnie wpływa na relacje z obserwującymi. Pamiętaj o tym, że Instagram jest portalem społecznościowym, na którym przoduje estetyka i kreatywność. Szukaj nowych pomysłów i inspiracji, zadbaj o aktywność na swoim profilu, tak aby Instagram działał na korzyść Twojej marki.

Ten temat może również Ciebie zainteresuje?

Czy ukrywanie serduszek pod postami na Instagramie to dobry pomysł? Facebook postanowił prowadzić taką opcję do ich serwisu społecznościowego

Jak zaplanować skuteczną reklamę na Instagramie? W jaki sposób poprawnie targetować kampanie? Jakie formaty reklamowe wybierać? Sprawdź!

Jak skutecznie zbudować swoją markę osobistą, która będzie rozpoznawalna? Najpierw dowiedz się, jak tego NIE robić.