Wróć do poprzedniej strony

Jak działają hashtagi na LinkedIn?

Marta Daszkiewicz
Marketing Project Manager

Praktycznie każdy post opublikowany na LinkedIn zawiera w sobie jeden lub kilka hashtagów. Zastanawiałeś się kiedyś po co tak naprawdę je umieszczamy i jak to robić, aby algorytm promował Twoje treści? Na te pytania postaram się odpowiedzieć poniżej. 

Myślę, że nie ma osoby, która nie wiedziałaby, czym jest hashtag. Jednak dla porządku przypomnę, że w sieci pojawił się on już w późnych latach osiemdziesiątych i służył do kategoryzacji tematów na popularnym w ówczesnych czasach czacie IRC.  

Prawdziwy rozwój hashtaga zaczął się w nowym millenium, kiedy użytkownik Twittera Chris Messina w sierpniu 2007 roku za pomocą tweeta zasugerował wprowadzenie hashtagów do tej platformy: „co sądzisz o używaniu # (funtów) dla grup. Jak w #barcamp [msg]?” 

Więcej na temat historii hashtagów możecie przeczytać tutaj: https://www.socialcube.pl/co-oznacza-hashtag-i-jak-z-niego-korzystac/  

Dlaczego warto używać hashtagów? 

Dzięki hashtagom posty stają się bardziej interesujące dla odbiorców, przez co pomagają zbudować większe zasięgi, czyli dotrzeć do większej liczby odbiorców. Nawet do tych odbiorców, którzy nie obserwują naszego profilu firmowego lub nie są w naszej sieci kontaktów, jednak interesuje ich dane zagadnienie. W tym pomaga również sprawdzania trendujących hashtagów i wplatanie ich w swoje treści (oczywiście nie na siłę!). 

Idealna dla algorytmu liczba hashtagów to od 3 do 5. Poniżej 3 hashtagów algorytm może obciąć zasięgi nawet o 40%, natomiast powyżej 5 o 20% (9 i więcej hashtagów to spadek zasięgów nawet o 34%!).  

Co ciekawe, używanie hashtagów w komentarzach nie ma wpływu na pozycjonowanie posta. Podobnie jak różnicy nie robi umiejscowienie ich w samym poście – możemy wpleść hashtagi w środek treści jak i umieścić je na samym końcu. 

Spersonalizowane hashtagi. 

To świetny sposób na nadanie swoim treściom osobistego charakteru. Dzięki nim osoby, które śledzą Twoje treści, nie przegapią ich. A wystarczy, że klikną taki hashtag i będą mieli możliwość zapoznania się ze wszystkimi publikacjami nim oznaczonymi. Szybko i wygodnie. 

Oczywiście aby spersonalizowane hashtagi działały jak najlepiej, powinna obserwować je właściwa liczba osób. Wg raportu Just Connecting, liczba ta bezpośrednio przekłada się na zasięgi: 

  • 400 – 800 obserwujących daje + 7% zaangażowania, 
  • 800 – 1 500 obserwujących dają +12% zaangażowania, 
  • > 2.000 obserwujących to +15% zaangażowanych. 

 Wyszukiwanie treści poprzez hashtagi. 

Hashtagi pomagają użytkownikom znaleźć interesujące ich treści, poprawiają optymalizację pod kątem wyszukiwarek w obrębie platformy, a nawet pomagają zidentyfikować trendy, które mogą być przydatne dla Twojej strategii marketingowej. 

Każdy hashtag na LinkedIn możesz dodać do obserwowanych. Najpierw go wyszukaj: możesz to zrobić a pomocą paska wyszukiwarki, poprzedzając frazę „#”. Jeśli to nie zadziała (co czasem się zdarza), użyj po prostu ścieżki: https://www.linkedin.com/feed/hashtag/przyklad (zastępując słowo „przykład” niezbędną frazą). 

W ten sposób otworzysz stronę, która zbiera wszystkie posty zawierające dany hashtag. Możesz je posortować od najpopularniejszych lub najnowszych.  

Protipy na koniec. 

1.Stworzenie swojego własnego hashataga to dobry pomysł na wyróżnienie swojej komunikacji. Warto jednak pamiętać, aby od razu poprosić wszystkich zaangażowanych o obserwowanie go oraz o używanie go w swoich treściach. Pamiętaj, że chwilę potrwa, zanim takie działanie da efekty!

2. Jeśli nie jesteś pewien hashtagu, którego chcesz użyć – sprawdź go! Może się okazać, że tagowane nim są posty, z którymi nie chcesz być utożsamiany.

3. Co za dużo to nie zdrowo, zwłaszcza w przypadku liczby hashtagów w jednym poście. Po pierwsze nie będzie on czytelny, po drugie może zostać potraktowany przez algorytm jako spam. 

4. Nie ma znaczenia, czy umieścisz hashtag w treści samego posta czy na samym końcu – algorytm traktuje je w taki sam sposób.

5. Przede wszystkim nie bój się korzystania z hashtagów. Testuj, jakie działają najlepiej w przypadku Twojej komunikacji. 

Ten temat może również Ciebie zainteresuje?

W mediach społecznościowych w ostatnim czasie pojawia się dużo terminów, które są poprzedzone kratką # np. #socialselling #marketing. Nie jest to przypadkowe działanie – wszystko ma swój sens w sieci. Używa się ich do kategoryzacji i śledzenia tematów na Twitterze i innych portalach społecznościowych takich jak LinkedIn, Instagram, Pinterest i Facebook. Użytkownicy Internetu za pomocą hashtagów mogą wyszukiwać posty, które są w kręgu ich zainteresowań.

Hashtagi swoją popularność zdobyły na Twitterze, Instagramie i Facebooku. To krótkie tagi, dzięki którym posty są łatwiejsze do wyszukania. Przyszedł czas na hashtag na LinkedIn!

Nie oszukujmy się – nie zawsze mamy czas na budowanie swojej marki eksperta na LinkedIn. Przytłacza nas praca, obowiązki domowe albo po prostu nie chce nam się tworzyć dopieszczonych treści.