Wróć do poprzedniej strony

Kurs online – skuteczna promocja

Nadszedł ten dzień! Kurs on-line, który tworzyłeś przez kilka miesięcy sam, czy też z grupą ludzi, został skończony! Masz pełen materiał, ale nikt jeszcze o nim nie wie. To jest ten moment, w którym powinieneś zająć się aktywną promocją swojego dzieła. Samo się nie sprzeda!

Zanim rozpocząłeś przygotowania do nagrań kursu na pewno zidentyfikowałeś swoją grupę docelową. Powinieneś także jasno określić korzyści jakie Twój odbiorca wyniesie z uczestnictwa (zakupu) w Twoim kursie

Mając powyższe, pewnie zastanawiasz się co dalej?

Poniżej kilka wskazówek, które mogą okazać się przydatne przy sprzedaży kursu on-line.

kurs online kobieta siedzi przy biurku przed komputerem

Promuj kurs online na blogu

Artykuły publikowane przez Ciebie na blogu mogą okazać się świetną formą promocji kursu on-line, o ile ich tematyka nawiązuje do jego treści. Każdy czytelnik Twojego bloga jest przecież potencjalnych odbiorcą Twojego szkolenia.

Uruchom kanał YouTube

YouTube to druga najczęściej odwiedzana wyszukiwarka na świecie (po Google). Stwórz krótki film, aby promować swój kurs i opublikuj go w serwisie YouTube. Możesz stworzyć serię krótkich (30sek-1min) filmów promocyjnych poruszających różne aspekty Twojego kursu on-line. Dla zwiększenia ekspozycji nadaj każdemu filmowi inny tytuł.

Dodaj stronę kursu do głównej strony internetowej

Jeśli masz stronę internetową lub blog, dodaj link umożliwiający zakup kursu. Najpopularniejsze platformy kursów on-line: WpIdea, MyVOD.

Zoptymalizuj profile w mediach społecznościowych

Twoje profile w mediach społecznościowych to świetny sposób na zbudowanie własnej marki osobistej i pozycjonowanie się jako ekspert w temacie kursu. Umieść link bezpośrednio do platformy swojego kursu w opisie swojego profilu, aby osoby zainteresowane tematem kursu wiedziały, dokąd się udać, aby dowiedzieć się więcej.

Poprowadź webinarium na żywo

Jednym z najlepszych sposobów sprzedaży kursów online jest prowadzenie webinarium na żywo dla osób zainteresowanych tematem. Udostępnij wybrane, najciekawsze fragmenty swojego kursu. Umocni to Twoją pozycję eksperta w danej dziedzinie i pomoże w budowie zaufania u potencjalnych odbiorców, zanim rozpoczniesz sprzedaż. Nie zapomnij o promocji webinarium w kanałach mediów społecznościowych i poprzez mailing.

Promuj swoje webinarium

Przetestuj i wykorzystaj funkcję nagrywania webinarium na wybranej przez Ciebie platformie np. Zoom, Webex czy Skype. To bardzo ważne, ponieważ nagrane webinarium jest również doskonałym nośnikiem promocji Twojego kursu. Wyślij link do nagranego webinarium osobom, które zarejestrowały się, ale z różnych powodów nie dotarły na prezentację.

Uruchom promocję cenową

Uruchomienie tymczasowej promocji cenowej to świetny sposób na zwiększenie sprzedaży kursu online. Zaplanuj promocje cenowe tak, aby zbiegały się z ogólnie przyjętymi okazjami promocyjnymi (np. Black Friday czy Cyber Monday – lub wykaż się kreatywnością i stwórz własną okazję ?)

Stwórz grupę na Facebook i LinkedIn

Powołaj grupy tematyczne na FB i LinkedIn, które będą skoncentrowane na tematyce kursu. To jeden z dobrych sposobów na zbudowanie społeczności, która docelowo także jest Twoim targetem w kontekście sprzedaży kursu. Prowadzenie takich grup doskonale nadaje się również do osobistego brandingu, ponieważ pomaga ci w pozycjonowaniu siebie jako autorytetu w temacie.

Pamiętaj, że wdrożenie i przetestowanie każdej z taktyk marketingowych wymienionych powyżej wymaga czasu. Przygotuj szczegółowy plan działań i postępuj zgodnie z nim. Jeśli masz pytania, to skontaktuj się ze mną.

Ten temat może również Ciebie zainteresuje?

Komunikacja nigdy nie opiera się na krótkich sprintach. Aby przynosiła wymierne efekty, musi być jak maraton – rozłożona w czasie, skrupulatnie zaplanowana, a biegacz – odpowiednio przygotowany.

Każda firma ma w swoich szeregach ekspertów dysponujących wiedzą, którą można wykorzystać do promocji marki oraz budowy wizerunku. W jaki sposób za pomocą eksperckiej komunikacji należy budować skuteczną markę osobistą? Sprawdź!

Każdy, kto chce budować markę osobistą w mediach społecznościowych, prędzej czy później zmierzy się oko w oko z…. kamerą!