Wróć do poprzedniej strony

Jak zoptymalizować działania ambasadorów w programie Employee Advocacy?

Paulina Czyżewska
Social Media Specialist

Employee Advocacy jest coraz bardziej popularnym trendem marketingowym, a dzieje się tak, ponieważ nikt lepiej nie wypromuje firmy w mediach społecznościowych, niż jej pracownicy. Z tego właśnie powodu na rynku pojawia się więcej platform ułatwiających zarządzanie tym programem.

Employee Advocacy definiuje się jako promocję marki, w której głównymi promotorami są pracownicy. Poprzez udział w programie stają się oni swoistymi micro-influencerami. Warto zauważyć, że Employee Advocacy jest nie tylko wspiera promocję marki, ale także pracowników w roli ekspertów. Z badań Hinge Research Institute wynika, że 86% uczestników programu stwierdziło, że uczestnictwo w nim miało pozytywny wpływ na ich karierę.

Oprócz wielu zalet jakie niesie za sobą, Employee Advocacy wymaga także zaangażowania od ambasadora, dlatego warto starać się usprawniać cały proces. W jaki sposób? Postawić na sprawdzone narzędzia do wspierania pracowników.

1. LinkedIn Elevate

Jest to jeden z najbardziej znanych programów do Employee Advocacy. LinkedIn Elevate jest płatną wersją LinkedIna, która pozwala na dotarcie do artykułów związanych z Twoją branżą lub zainteresowaniami oraz na udostępnianie ich w swojej sieci. Jest to istotne, ponieważ tworzenie treści pozwala budować własną markę, rozwijać sieć i stać się ekspertem w branży. Co więcej, posty udostępniane przez pracowników generują dwa razy większe zaangażowanie niż te udostępnianie przez firmę. 2 Dzięki LinkedIn Elevate możesz również sprawdzić reakcje swojej sieci na udostępnienia i dowiedzieć się, które treści są dla nich najbardziej istotne.

2. Dynamic Signal

Dynamic Signal to zewnętrzna płatna platforma, która umożliwia pracownikom udostępnianie treści na wielu platformach społecznościowych. Oprócz Facebooka, Twittera i LinkedIna, umożliwia pracownikom udostępnianie treści na portalach takich jak Weibo, Xing, BlogSpot, Tumblr i WordPress.

Adminstratorzy Dynamic Signal publikując wiadomości branżowe i firmowe, pomagają pracownikom być na bieżąco z najnowszymi newsami. Co ciekawe, platforma wyświetla je losowo, dzięki czemu unikamy sytuacji, kiedy pięciu pracowników dzieli się ze swoją siecią identycznymi treściami.

3.Sharebee

To pierwsza polska platforma pozwalająca na kompleksowe wdrożenie programów Employee Advocacy w firmie. Jest ona, płatna, ale istnieje możliwość wypróbowania demo tego narzędzia. Sharebee działa na zasadzie grywalizacji – za każdą publikacje pracownikowi przyznawane są punkty. Każda z osób zaangażowana w projekt widzi zasięgi swoich postów oraz jak plasuje się pod kątem punktacji na tle swoich kolegów. Jakie zalety wiążą się z wdrożenia Sharebee? Większe zaangażowanie pracowników-ambasadorów, ale także lepsze większe możliwości analityczne.

Udział w programie Employee Advocacy jest dla pracowników sporym wyróżnieniem, jednak w obliczu wielu obowiązków mogą oni nie mieć wystarczającej ilości czasu do zaangażowania się w niego w pełni. Warto w takich przypadkach nie tylko motywować pracowników, ale również zapewniać im narzędzia do lepszej organizacji pracy.

[1] https://hingemarketing.com

[2] https://business.linkedin.com/elevate

Ten temat może również Ciebie zainteresuje?

Czy w komunikacji firmowej promujesz swój zespół? Jeśli nie, to mam nadzieję, że ten artykuł przekona Cię do zmian!

Aby móc ocenić efektywność programu Employee Advocacy, trzeba umieć mierzyć jego. Dzięki temu można przeprowadzić analizę działań.