Wróć do poprzedniej strony

Jak wdrożyć Employee Advocacy do swojej firmy?

Czy wiesz, że pracownicy mogą być skutecznymi influencerami promującymi firmę? Nikt nie zrobi tego lepiej niż oni! Świetna znajomość branży i autentyczne, szczere komunikaty to wartości, które warto wykorzystać do promocji w sieci. Wdrożenie programu nie zajmie wiele zasobów, a przyniesie realne, długofalowe korzyści!

Employee Advocacy spotkanie pracowników w firmie

Employee Advocacy to nic innego, jak nadanie pracownikom roli ambasadorów marki. Program, na który składa się szereg działań, ma na celu zbudowanie zaufania oraz lojalnego grona odbiorców. Pracownicy wypowiadając się, szczególnie w mediach społecznościowych, wspierają tworzenie silnego brandu. Dlaczego warto wdrożyć program do swojej firmy?

Lojalność budzi zaufanie

Potencjalni pracownicy coraz większą wagę przywiązują do atmosfery w firmie, środowiska sprzyjającego rozwojowi oraz opinii osób, które są już zatrudnione w danej organizacji. Potwierdzają to badania Nielsen, w których 85% świeżo upieczonych absolwentów uznała właśnie traktowanie pracowników jako nadrzędne kryterium wyboru miejsca pracy!

Zawsze blisko źródła

Marketing szeptany to najstarsza, a zarazem najbardziej skuteczna forma promocji. Aż 76% osób bardziej ufa treściom udostępnianym przez swoich znajomych, np. w mediach społecznościowych. Budowanie wiarygodności marki poprzez „pocztę pantoflową” wciąż się zatem działa i warto z tej możliwości korzystać, m.in. za pośrednictwem pracowników.

Social Selling się sprawdza

O tym, że media społecznościowe sprzedają, nie trzeba już nikogo przekonywać. Warto jednak pamiętać, że to dobre rozwiązanie nie tylko dla biznesów B2C. 74% kupujących B2B i 84% managerów C-level korzysta z mediów społecznościowych przy podejmowaniu decyzji o zakupie. Te dane dowodzą, że planując strategię komunikacji warto spojrzeć na markę z szerszej perspektywy.

5 kroków do skutecznego programu Employee Advocacy

  • Realne cele

Podobnie, jak w przypadku innych obszarów działania firmy, kluczowe jest stworzenie planu. Jakie informacje chcemy publikować? Co chcemy osiągnąć? Ile publikacji chcemy uzyskać i kto je powinien tworzyć? Odpowiedzi na te pytania to dobry początek do wdrożenia Employee Advocacy

  • Naturalne komunikaty

Nie sztuką jest publikować treści, a robić to skutecznie. Aby wzbudziły one zaangażowanie społeczności, którą wokół siebie gromadzą pracownicy, powinny być naturalne i zgodne z tym, co naprawdę myślą dane osoby. Sugerujmy pracownikom, aby wypowiadali się na tematy, które bezpośrednio dotyczą ich pracy i wyrażali swoje opinie. Niech inżynierowie mówią o nowych technologiach, a specjaliści HR – Employer Brandingu. A wszystko to oczywiście w kontekście naszej firmy.

  • Entuzjazm źródłem zaangażowania

Największą motywacją są szczere chęci. Sprawmy, by pracownicy z entuzjazmem wykonywali działania dotyczące naszego programu. Możemy wprowadzić do niego elementy wewnętrznej rywalizacji, zachęcić ich drobnymi nagrodami za dobre wyniki lub po prostu tworzyć przyjazne środowisko pracy. Zaangażowani pracownicy są dumni z sukcesów firmy i chętnie dzielą się informacjami o niej.

  • Jasne zasady

W jaki sposób wspierać pracowników w działaniach Employee Advocacy? Aby mieć pewność, że promują markę w taki sposób, na jakim nam zależy, stwórzmy prosty przewodnik, w którym zawrzemy informacje w jaki sposób oraz o czym warto pisać. To nie tylko ułatwi pracownikom zadanie, ale także pozwoli im pewniej i swobodniej poruszać się w mediach społecznościowych.

  • Marki osobiste

Dla biznesu istotne jest nie tylko budowanie własnego brandu, ale także promowanie pracowników jako ekspertów. Ich silne marki osobiste to szerszy zasięg działań Employee Advocacy i większe zaufanie potencjalnych partnerów biznesowych. Inwestycja w rozwój pracowników to także inwestycja w firmę!

Employee Advocacy to proces, który raz wprowadzony, powinien stać się stałym elementem komunikacji firmy. Zaprocentuje nie tylko silną marką, ale także zwiększonym potencjałem biznesowym i sprzedażowym. Kilka prostych działań może zwiększyć naszą rozpoznawalność i efektywność

Ten temat może również Ciebie zainteresuje?

Czy zastanawialiście się, dlaczego promocja firm w social mediach idzie często w parze z budowaniem marek osobistych ich pracowników? Dzieję się tak, ponieważ z roku na rok zaufanie do mediów czy marek maleje.

Aby móc ocenić efektywność programu Employee Advocacy, trzeba umieć mierzyć jego. Dzięki temu można przeprowadzić analizę działań.

Entuzjazm wzbudzony pierwszymi aktywnościami w social media, zasięgami, komentarzami i dyskusjami, szybko mija. Zadania związane z programem ambasadorskim przestają być miłą odmianą, a stają się jednym z wielu codziennych obowiązków naszych pracowników. Jak pobudzać ich do działania i utrzymać zaangażowanie?