W lutym 2018 r. stronę Twittera odwiedziło 4,61 mln Polaków, czyli 16,51% internautów! To publiczność, którą możesz zainteresować nie tylko swoją marką osobistą, ale też firmą. Dyskusje branżowe, niusy, rekomendacje – wykorzystaj potencjał tego medium społecznościowego i przekuj w biznesowe korzyści.
Content Marketing
Wartościowe treści to najważniejsza zasada nie tylko w aktywności na Twitterze, ale wszystkich mediach społecznościowych. Masz do dyspozycji tylko 280 znaków, aby podzielić się swoim spostrzeżeniem, rekomendacją lub ciekawym artykułem. Pamiętaj, aby treści, które publikujesz, były przydatne dla osób, które Cię obserwują. Pytaj o opinię, dziel się informacjami i konstruktywnie dyskutuj. Zaangażuj innych w tworzenie społeczności wokół Twojej marki. Używaj popularnych hasztagów, aby potencjalni obserwatorzy łatwo mogli Cię znaleźć na swojej tablicy, i twórz własne – pomogą Ci się wyróżnić.
Social Listening
Wsłuchaj się w to, co mówią Twoi obserwatorzy. Ich sugestie to nie tylko cenne wskazówki do tworzenia bardziej angażującego profilu na Twitterze, ale przede wszystkim dla Twojego biznesu! Pamiętaj, że publikujesz dla ludzi, nie dla siebie. Obserwuj ich wypowiedzi, wyciągaj wnioski i odpowiadaj na potrzeby. Jeśli dostrzegłeś kilka podobnych pytań dotyczących Twojej branży – odpowiedz na nie. Ktoś szuka rekomendacji? Zaproponuj rozwiązanie. Tweety w osobistej sieci kontaktów to kopalnia wiedzy na temat potrzeb rynku, zadowolenia z produktu lub usługi, a także konkurencji.
Sharing is caring
Retweetuj, lajkuj i udostępniaj treści, z którymi się zgadzasz. Dziel się ze swoimi obserwatorami wiedzą i doświadczeniem, w końcu jesteś ekspertem! Pokaż obserwatorom, jakie wartości wyznajesz i nie bój się wyrażać szczerej opinii. Stwórz ze swojego profilu dodatkową wartość, po którą ludzie będą chcieli wracać. Nawiązuj relacje, a te zaowocują korzyściami biznesowymi. Oznaczaj swoich partnerów w tweetach, promuj marki, które cenisz i ludzi, z którymi współpracujesz. Na pewno się odwdzięczą!
Employee Advocacy
Wybierz ze swojego zespołu kilku ekspertów, którzy staną się ambasadorami firmowej marki. Niech tworzą wokół siebie społeczności, dzielą się wiedzą i promują swoje marki osobiste, które będą wizytówką firmy. Twitter to doskonałe miejsce, by pochwalić się swoim zespołem, jego kompetencjami i doświadczeniem. Adwokaci w postaci pracowników to najbardziej wiarygodne źródło wiedzy o Waszej ofercie!
Skuteczny Social Selling na Twitterze
Media społecznościowe to miejsce, w którym tworzysz relacje, a nie sprzedajesz. Warto o tym pamiętać, szczególnie tworząc treści związane z działalnością firmy. Optymalnie, powinny one wynosić 20% całego contentu na profilu. Co z resztą? Branżowe nowinki, treści poradnikowe, ciekawe wydarzenia, ale też namiastka prywatnego życia (może rekomendacja ciekawej książki?) – tym warto się dzielić. Za pomocą wartościowych treści i relacji staniesz się medium promującym siebie i swoją firmę.