Wróć do poprzedniej strony

5 sposobów na skuteczny Social Selling na Twitterze

W lutym 2018 r. stronę Twittera odwiedziło 4,61 mln Polaków, czyli 16,51% internautów! To publiczność, którą możesz zainteresować nie tylko swoją marką osobistą, ale też firmą. Dyskusje branżowe, niusy, rekomendacje – wykorzystaj potencjał tego medium społecznościowego i przekuj w biznesowe korzyści.

social selling laptop z diagramami

Content Marketing

Wartościowe treści to najważniejsza zasada nie tylko w aktywności na Twitterze, ale wszystkich mediach społecznościowych. Masz do dyspozycji tylko 280 znaków, aby podzielić się swoim spostrzeżeniem, rekomendacją lub ciekawym artykułem. Pamiętaj, aby treści, które publikujesz, były przydatne dla osób, które Cię obserwują. Pytaj o opinię, dziel się informacjami i konstruktywnie dyskutuj. Zaangażuj innych w tworzenie społeczności wokół Twojej marki. Używaj popularnych hasztagów, aby potencjalni obserwatorzy łatwo mogli Cię znaleźć na swojej tablicy, i twórz własne – pomogą Ci się wyróżnić.

Social Listening

Wsłuchaj się w to, co mówią Twoi obserwatorzy. Ich sugestie to nie tylko cenne wskazówki do tworzenia bardziej angażującego profilu na Twitterze, ale przede wszystkim dla Twojego biznesu! Pamiętaj, że publikujesz dla ludzi, nie dla siebie. Obserwuj ich wypowiedzi, wyciągaj wnioski i odpowiadaj na potrzeby. Jeśli dostrzegłeś kilka podobnych pytań dotyczących Twojej branży – odpowiedz na nie. Ktoś szuka rekomendacji? Zaproponuj rozwiązanie. Tweety w osobistej sieci kontaktów to kopalnia wiedzy na temat potrzeb rynku, zadowolenia z produktu lub usługi, a także konkurencji.

Sharing is caring

Retweetuj, lajkuj i udostępniaj treści, z którymi się zgadzasz. Dziel się ze swoimi obserwatorami wiedzą i doświadczeniem, w końcu jesteś ekspertem! Pokaż obserwatorom, jakie wartości wyznajesz i nie bój się wyrażać szczerej opinii. Stwórz ze swojego profilu dodatkową wartość, po którą ludzie będą chcieli wracać. Nawiązuj relacje, a te zaowocują korzyściami biznesowymi. Oznaczaj swoich partnerów w tweetach, promuj marki, które cenisz i ludzi, z którymi współpracujesz. Na pewno się odwdzięczą!

Employee Advocacy

Wybierz ze swojego zespołu kilku ekspertów, którzy staną się ambasadorami firmowej marki. Niech tworzą wokół siebie społeczności, dzielą się wiedzą i promują swoje marki osobiste, które będą wizytówką firmy. Twitter to doskonałe miejsce, by pochwalić się swoim zespołem, jego kompetencjami i doświadczeniem. Adwokaci w postaci pracowników to najbardziej wiarygodne źródło wiedzy o Waszej ofercie!

Skuteczny Social Selling na Twitterze

Media społecznościowe to miejsce, w którym tworzysz relacje, a nie sprzedajesz. Warto o tym pamiętać, szczególnie tworząc treści związane z działalnością firmy. Optymalnie, powinny one wynosić 20% całego contentu na profilu. Co z resztą? Branżowe nowinki, treści poradnikowe, ciekawe wydarzenia, ale też namiastka prywatnego życia (może rekomendacja ciekawej książki?) – tym warto się dzielić. Za pomocą wartościowych treści i relacji staniesz się medium promującym siebie i swoją firmę.

Ten temat może również Ciebie zainteresuje?

Jeszcze całkiem niedawno typowy proces sprzedażowy rozpoczynał się od tworzenia długich list telefonicznych w Excelu i “odhaczania” każdego z wierszy, po wykonanym telefonie.
Zapewne dla niektórych przedstawicieli handlowych taki model kontaktowania się z potencjalnymi klientami to nadal codzienność, jednak na przestrzeni ostatnich lat coraz częściej możemy spotkać się z Social Sellingiem.

Po kilkuset rozmowach, które przeprowadziliśmy z naszymi obecnymi i potencjalnymi klientami, mamy obraz najczęściej pojawiających się obiekcji i wątpliwości dotyczących social sellingu.

Jakich błędów należy unikać, rozpoczynając program social sellingowy? Oto 7 grzechów głównych, które mogą Cię skusić.