Jeśli bacznie obserwujecie nasze media społecznościowe, to zapewne zauważyliście, że przeszliśmy przemianę. A jeśli nie mieliście jeszcze okazji zobaczyć SocialCube w nowej odsłonie, to wszystkiego dowiecie się z tego artykułu! To co, gotowi na podróż po naszej (r)ewolucji? 

 

Dlaczego zdecydowaliśmy się na zmiany? 

 

Zanim opiszemy cały proces przemeblowania naszego brandu, warto opowiedzieć o tym, co nas do tego skłoniło. 

Marka SocialCube powstała ponad 2 lata temu, więc nie była to kwestia przestarzałego logo czy chęci odświeżenia. Do działań zmotywowała nas chęć strukturyzacji naszych celów organizacyjnych oraz strategii. A tworząc nową strategię, musieliśmy zadać sobie bardzo ważne pytanie – kim jesteśmy i dokąd zmierzamy? Ta refleksja pociągnęła za sobą wiele kolejnych pytań, dotyczących m.in. tego jak chcemy być postrzegani przez klientów i z jakim obrazem marki chcielibyśmy się jako pracownicy utożsamić. 

I wtedy postanowiliśmy otworzyć umysły na oścież i skonfrontować swoje wizje. 

 

Burza mózgów 

 

Skoro już pojawiła się potrzeba zmian, kolejnym krokiem było wyznaczenie kierunku dalszych działań. W tym celu utworzyliśmy zespół projektowy, który podczas kilku sesji kreatywnych wygenerował mnóstwo pomysłów. Wspólnie zastanawialiśmy się jaka jest marka SocialCube i do czego moglibyśmy ją porównać. Wśród wielu skojarzeń, m.in. z przyjaznym labradorem oraz ogrodnikiem, który dba o ogród klienta (będący metaforą społeczności), pojawiło się również porównanie do restauracji. 

Na tym etapie skupiliśmy się na niczym nieskrępowanej burzy mózgów, bez oceniania pomysłów i odrzucania żadnego z pomysłów. Dopiero, gdy uznaliśmy, że mamy już z czego wybierać, postanowiliśmy zrobić głosowanie wśród wszystkich członków zespołu i wyłonić najlepsze skojarzenie z marką. 

 

Zwycięski pomysł 

 

Wybór zespołu padł na skojarzenie z restauracją, pozostało zatem tylko doprecyzować pomysł i go rozwinąć. Skąd wzięło się to gastronomiczne porównanie, skoro zajmujemy się Social Mediami? Naszym zdaniem SocialCube jest jak dobra restauracja – wpadasz do nas i mówisz „Mam ochotę na coś słodkiego”, a my serwujemy Ci danie idealnie dopasowane do Twoich kubków smakowych (i celów biznesowych!).
Łączymy składniki, mieszamy produkty i tworzymy z nich najwyższej jakości content. Spod naszych noży wychodzą dobrze skrojone strategie, a dział kreacji potrafi wysmażyć wyrafinowane grafiki i filmy. Nie boimy się nowych smaków, ale staramy się zawsze zachować zdrowe proporcje pomiędzy kreatywnym szaleństwem, a merytoryczną treścią.  

Chcieliśmy stworzyć sposób komunikacji, który nie tylko wyrazi to, czym się zajmujemy, ale również to, jacy jesteśmy. Wszyscy jesteśmy fanami dobrej kuchni, a porównanie naszej pracy do gotowania przypadło do gustu całemu zespołowi.
 

Rebranding 

 

Choć z pozoru mogłoby się wydawać, że najtrudniejsze już za nami, to dopiero teraz rozpoczęła się prawdziwa przygoda. Mamy pomysł, ale co dalej? Trzeba go teraz wykorzystać w strategii komunikacji i przełożyć na czyny. W tym miejscu należy jednak przytoczyć samą definicję rebrandingu. Według Marcina Kalkhoffa, autora bloga BrandDoctor.pl: “Rebranding dotyczy ponownego zdefiniowania marki, jej wartości, jej przesłania, a w końcu jej materializacji w jakiejś formie – na przykład logo.”* 

I tak też się stało – opowiedzieliśmy o wizji naszemu grafikowi, a ten przetworzył ją na nową identyfikację wizualną, zawierającą m.in. nowy logotyp, kolorystykę, fonty czy patterny. Przy okazji powstania nowego logo, pojawiła się również dodatkowa koncepcja kreatywna, która stanowi doskonałe uzupełnienie naszego kulinarnego storytellingu. 

Do tej pory marka SocialCube miała w logotypie sześcian. Teraz szcześcian został rozłożony w formie siatki, co symbolizuje otwarcie się naszego brandu na nowe wyzwania i nowych klientów. 

Od tej pory tworzymy przestrzeń otwartą na kreatywne działania i dzielenie się #SocialKarma. 

 

                                      

 

 

Rozłożenie sześcianu w formie siatki umożliwiło również stworzenie kilku wersji logotypu, które odpowiadają poszczególnym produktom naszej agencji – cyklowi spotkań Social Selling Cube Poland czy serii wywiadów w formie video, o nazwie SocialCafe. 

 

                                    

 

Przy okazji powstawania nowego Key Visual naszej marki, zdecydowaliśmy się również na sesję zdjęciową, która pokaże związek między naszą pracą, a światem kulinariów. W ten sposób światło dzienne ujrzały wyjątkowe zdjęcia, które wykorzystujemy w naszych mediach społecznościowych oraz materiałach graficznych. 

Social Media Social Selling Social Selling

 

Wierzymy, że ponowne zdefiniowanie strategii marki oraz nadanie jej świeżego, odmienionego wizerunku, to początek nowego rozdziału, w którym króluje kreatywność i otwartość na działania. 

Chcesz porozmawiać o storytellingu i o tym, jak odświeżyć swój brand? Napisz do nas na LinkedIn i zobacz, co możemy dla Ciebie zrobić 😉 

 

Autor: Aleksandra Batycka, Social Media Specialist

 

*Źródło: https://nowymarketing.pl/a/7679,r-rebranding-encyklopedia-marketingu 

Copyright 2018 SocialCube. Wdrożenie