Czy zastanawiałeś się, czym na LinkedIn różni się wersja darmowa od wersji premium? Kiedy zdecydować się na inwestycję w dodatkowe narzędzia w serwisie? Sales Navigator daje mnóstwo nowych możliwości, szczególnie pomocnych dla osób zajmujących się sprzedażą.
Nawet darmowa wersja LinkedIn jest doskonałym kanałem dotarcia do potencjalnych Klientów dla większości specjalistów, firm B2B i sprzedawców. Mimo pewnych ograniczeń, pozwoli Ci zbudować sieć kontaktów, które przy dobrze zaplanowanych działaniach Social Selling mają szansę zaprocentować w korzyści biznesowe.
Bezpłatna wersja LinkedIn pozwala:
- zbudować wizerunek eksperta
- zbudować zawodową sieć kontaktów
- wyszukiwać i przeglądać profile innych członków LinkedIn – znajdować Klientów
- czerpać wiedzę od profesjonalistów i ekspertów z różnych branż
Poświęcając jedynie swój czas,możesz szybko i łatwo znaleźć i nawiązać kontakt ze specjalistami i partnerami biznesowymi z całego świata!
LinkedIn Sales Navigator Professional
LinkedIn umożliwia korzystanie zSales Navigator przez 30 dni za darmo. Po upływie okresu próbnego, korzystanie z produktu kosztuje 299zł netto miesięcznie. Abonament jest opłacany automatycznie, za pomocą podpiętej do narzędzia karty debetowej lub kredytowej, podobnie jak np. w serwisach VOD. Z subskrybcji możesz zrezygnować w każdej chwili, jednak warto mieć na uwadze to, że stracisz wtedy wszystkie zapisane dane, m.in. tagi i listy oraz korespondencję.
Zaawansowane funkcje wyszukiwania w Sales Navigator
W wersji premium możesz o wiele bardziej precyzyjnie wyszukiwać potencjalnych Klientów. Masz dostęp większej ilości filtrów niż w zwykłym wyszukiwaniu, co pozwoli ci zawęzić wyniki do takich parametrów jak m.in. branża, stanowisko w organizacji, dział czy wielkość firmy, w której dana osoba pracuje. Dzięki temu możesz lepiej poznać swoich potencjalnych Klientów i znaleźć konkretnych ludzi, którzy są dla Ciebie interesujący pod kątem biznesowym.
Automatyczne sugestie: potencjalni klienci i firmy
Jedną z funkcjonalności tego narzędzia są podpowiedzi – automatycznie generowane sugestie. LinkedIn Sales Navigator podpowiada, jakie treści, Klienci oraz firmy mogą być dla nas interesujące pod kątem sprzedażowym. Algorytm na podstawie naszych zachowań skraca nam ścieżkę dotarcia do odpowiednich osób. Czy skutecznie? Tutaj zdania są podzielone.
Jakie parametry algorytm bierze pod uwagę?
- podobieństwo do leadów, które ostatnio zapisałeś
- preferencje sprzedażowe zapisane w ustawieniach Sales Navigator
Możesz łatwo przeglądać sugerowane treści i wchodzić w interakcje, a także zapisywać profile interesujących osób jako potencjalnych klientów (leady).
Na podstronie “recommended leads” możesz zobaczyć listę sugerowanych potencjalnych klientów. Podobnie działa opcja “recommended accounts”, jednak odnosi się do kont firmowych.
Funkcja notatek i oznaczeń Sales Navigator
Narzędzie Sales Navigator umożliwia dodawanie notatek i tagów do profili potencjalnych klientów oraz firm, które chcesz obserwować. Opisane leady widnieją w systemie, gdzie możesz aktualizować dane na ich temat. Działa to podobnie do wielu systemów CRM (w uproszczonej wersji).
Za każdym razem, gdy znajdziesz potencjalnego klienta lub nawiązujesz z nim kontakt, możesz oznaczyć go wybranym tagiem w Sales Navigator i umieścić na skategoryzowanej liście. W ten sposób Twoje kontakty będą opisane, a Ty zawsze będziesz mógł wrócić do zapisanych informacji. Na przykład, czy dana osoba jest potencjalnym klientem, partnerem strategicznym lub byłym klientem? Gdzie się spotkaliście (np. na konferencji)?
LinkedIn Social Selling Index (SSI Score)
Zarówno w Sales Navigator jak i w bezpłatnej wersji możesz zobaczyć swój wskaźnik SSI.
SSI mierzy Twoją efektywność w czterech kluczowych obszarach (filarach):
- Twórz profesjonalną markę
- Znajdź odpowiednich ludzi
- Współdziałaj ze statystykami (spostrzeżeniami)
- Buduj silne relacje
SSI jest wskaźnikiem, który możemy traktować jako element grywalizacji z innymi współpracownikami lub znajomymi. Nie warto jednak brać go za jako wyznacznik sukcesu – bada jedynie kilka parametrów. Ostatecznie zależy nam przecież na tym, aby zwiększyć rozpoznawalność marki i sprzedaż.
Darmowa wersja vs. Sales Navigator
Darmowa wersja będzie dla Ciebie wystarczająca, gdy:
- dopiero zaczynasz działać na LinkedIn
- Jeszcze nie zbudowałeś sieci kontaktów ani bazy contentowej
- Nie jesteś pewien, czy chcesz traktować LinkedIn jako jeden z głównych kanałów sprzedaży
- LinkedIn jest dla Ciebie kanałem do budowania rozpoznawalności marki lub poszukiwania pracy – nie do sprzedaży
Warto zainwestować w Sales Navigator, gdy:
- Chcesz, aby LinkedIn stał się jednym z głównych kanałów sprzedaży
- Chcesz wykorzystywać w swojej codziennej pracy Social Selling
- Dobrze znasz podstawowe funkcjonalności LinkedIn i to dla Ciebie za mało
- Szukasz narzędzia, które pozwoli Ci zarządzać kontaktami i zdobywać nowe
Co wybrać? Krótko podsumowując – to zależy. Odpowiedz sobie na pytanie, na jakim jesteś etapie, czy wykorzystujesz LinkedIn na co dzień oraz jakie masz cele. Jeżeli jesteś ciekaw, skorzystaj z miesięcznego okresu próbnego i zobacz, jak to działa.
Chcesz dowiedzieć się, jak skutecznie wykorzystywać Sales Navigator w pracy sprzedawcy? Zapisz się na jeden z naszych kursów – szczegóły znajdziesz tutaj.