Wróć do poprzedniej strony

Jak zoptymalizować artykuł na blogu pod SEO?

Joanna Sulejczak

Tworząc treści na bloga dbasz o to, aby były ciekawe, merytoryczne i angażujące. Ale czy wiesz, że aby dotarły do szerokiego grona odbiorców, powinny być również zoptymalizowane pod kątem wyszukiwania ich w przeglądarkach?

seo mężczyzna z brodą siedzi przed komputerem

Dlaczego SEO jest ważne?

SEO to skrót od angielskiego określenia Search Engine Optimization. Oznacza optymalizację strony WWW pod kątem wyszukiwarek (głównie Google, który zajmuje 98% rynku).Wyszukiwarki są często największym źródłem ruchu na większości witryn. Wykorzystują one zaawansowane algorytmy do prawidłowego rozpoznawania i pozycjonowania stron w wynikach wyszukiwania. Te algorytmy nie są jednak doskonałe – nadal potrzebują Twojej pomocy, aby zrozumieć, o czym jest Twoja treść. Jeśli twoje treści nie są zoptymalizowane, wyszukiwarki nie będą wiedzieć, jak je uszeregować.

Pierwszą rzeczą, którą powinieneś robić podczas przygotowywania bloga jest pisanie o tematach, którymi interesują się Twoi docelowi odbiorcy. Warto poznać 5 wskazówek, których możesz użyć do zwiększenia wydajności SEO Twojego bloga!

Słowa kluczowe 

Na początku określ, które słowa kluczowe prawdopodobnie przyciągną odpowiedni ruch na stronie napisane artykułu. Następnie skup się na włączeniu tych słów kluczowych do swojego artykułu na blogu, pamiętając jednak o tym, żeby ich nie nadużywać. Boty Google są inteligentne i jeśli artykuł okaże się zlepkiem słów kluczowych, Twoja strona może zostać zablokowana.

Oto miejsca, w których szczególnie powinieneś zwrócić uwagę na słowa kluczowe:

  • tytuł bloga
  • pierwszy akapit
  • metatagi

Nagłówki

Nagłówki są tym, co sprzedaje zawartość. Wybierając szablon na blog, zwróć uwagę na to, czy wspiera on poprawne użycie nagłówków. Zasady używania nagłówków:

  • akapit – musi się tutaj znaleźć słowo kluczowe, używamy go do zamieszczenia krótkiego opisu/leadu
  • nagłówek 1 – tu wprowadzasz nagłówek podtytułów
  • nagłówek 2,3,4,5,6 – to nagłówki pozwalające uporządkować tekst – przyjazne dla SEO

Optymalizacja zdjęć

Wszyscy wiemy, że obrazy przyciągają uwagę, rozbijają treść i ją uzupełniają. Są także bardzo przydatne w kontekście SEO, o ile wykonasz następujące kroki:

  • zapisz swoje obrazy jako np. sales-navigator.png zanim prześlesz je do swojej witryny. W nazwie pliku musi znaleźć się słowo kluczowe, ponieważ wpływa to na pozycjonowanie Twojego artykułu na blogu
  • dodaj tekst alternatywny jako słowo kluczowe (jak na obrazku powyżej)
  • dodaj tag tytułu jako słowo kluczowe

Metatagi

W wynikach wyszukiwania Twój metaopis pojawia pod niebieskim linkiem. Pisząc swój opis, musisz pamiętać o:

  • musi mieć mniej niż 155 znaków
  • musi zawierać słowo kluczowe, ponieważ Google pogrubia je w wynikach wyszukiwania

Linki wewnętrzne i zewnętrzne

Linkowanie wewnętrzne jest jedną z najważniejszych składowych optymalizacji bloga. Chodzi o to, że pisząc o czymś przekierowujesz zainteresowanych także do innych powiązanych treści na Twoim blogu. Pomoże to zwiększyć liczbę odsłon stron, wydłuży czas spędzany przez użytkowników w witrynie, a ostatecznie poprawi ocenę SEO poszczególnych postów i stron na blogu.

Linki zewnętrzne umożliwiają łączenie z innymi witrynami, a to dobry sposób na budowanie relacji z innymi blogerami. Jednak trzeba pamiętać o tym, żeby nie przesadzać z ilością linków zewnętrznych na blogu, ponieważ obniży to SEO – najlepiej jest nie zamieszczać więcej niż 2 linki.

Optymalizacja SEO to praca u podstaw, którą warto wykonywać na bieżąco. Długoterminowa strategia pozycjonowania swoich treści w wyszukiwarce może przynieść rewelacyjne efekty już po kilku miesiącach.

Ten temat może również Ciebie zainteresuje?

Jak łączyć cele sprzedażowe i narzędzia marketingowe? Jak dobierać i łączyć ze sobą kanały? Kiedy tekst sprzedaje? Dowiedz się!

W tym artykule pokażę Wam, jak zaplanować pracę i przygotować się do stworzenia rzetelnego, ciekawego tekstu.