Jak podnieść efektywność swojej pracy? Możesz wykorzystać do tego różnego rodzaju narzędzia. Od planowania, przez realizację, weryfikację, po automatyzację naszych działań content marketing. Każdy z tych etapów wymaga czasu i pracy. Przeczytajcie, jak ją sobie ułatwić.
Planowanie
Najważniejszym i bardzo podstawowym narzędziem content marketera jest wspomniana wcześniej matryca treści lub kalendarz treści. Warto zamieścić w niej następujące kategorie:
- Persona – przy jej tworzeniu powinniśmy brać pod uwagę różne osoby, nie tylko te obecne w procesie zakupowym.
- Etap decyzyjny – świadomość, zaangażowanie, zakup, utrzymanie, rzecznictwo.
- Kategoria – ludzie firmy, trendy, produkty, eventy, newsy.
- Produkt
- Kanał publikacji – Facebook, blog, LinkedIn itd.
- Format – post, artykuł, videopost, dokument, infografika
- #tag – zamieszczenie hashtagów pod SEO, pomaga dobrze wypozycjonować treść
Dzięki takiemu kalendarzowi treści możemy skrupulatnie zaplanować nasze publikacje tak, aby tworzyły spójną całość. Kiedy zacząć promować webinarium? Jakich tematów jeszcze nie poruszaliśmy w tym miesiącu? Na te i wiele innych pytań znajdziemy odpowiedź właśnie w kalendarzu treści. Warto spojrzeć na swoje działania z perspektywy lotu ptaka, aby realizować je skutecznie i konsekwentnie.
Grafika
Nie zapominajmy o uatrakcyjnieniu treści zdjęciami. Zachęcamy do zainwestowania w stworzenie własnych zdjęć – zakulisowej sesji biurowej i profilowej. Możemy też skorzystać z darmowych (Unsplash, Pexels) lub płatnych (Adobe, Shutterstock) banków grafik.
Sama edycja, np. tworzenie prostych grafik czy poprawianie zdjęć, nie musi być trudna ani czasochłonna. Wystarczy wykorzystać uproszczone narzędzia, które są darmowe, a poradzi sobie z nimi nawet laik.
Narzędzia do edycji grafik:
- Canva.com
- Gravit
- Designer.io
Z jakich jeszcze narzędzi warto korzystać?
Ankiety:
- Google Forms
- Typeform
Warto wykorzystywać je by zebrać feedback od klienta, dać mu możliwość zostawienia opinii, podzielenia się swoimi spostrzeżeniami. Z jej pomocą możemy trafić do szerokiego grona odbiorców na różnym etapie zakupowym. Dodatkowo, opcja zostawienia swojego maila pozwoli nam skontaktować z nimi bezpośrednio i rozwiązać jego dylematy.
Poprawność językowa:
- Grammarly (j. angielski)
- Sjp.pl
- Synonimy.pl
Nic tak nie obniża wartości tekstu, jak wszelkiego rodzaju błędy i niepoprawność językowa. Świetnym sposobem na uzyskanie poprawności jest także pokazanie tekstu komuś innemu, kto spojrzy na niego świeżym okiem. Wybierzmy osobę, która może być obeznana z tematem na podobnym poziomie co nasi odbiorcy.
Analityka i SEO:
- Analityka (analityka SM, Google Analytics, IMM, Brand24, eClincher)
- SEO (Google Trends, Google Tag Manager)
Pozwalają nam zbierać informacje z Sieci, na temat tego, gdzie i co się o nas mówi. Dzięki nim możemy skutecznie pozycjonować nasze treści pod kątem klikalnych fraz i słów kluczowych.
Wymienione wyżej narzędzia (zarówno te darmowe jak i płatne) pomogą nam nie tylko w planowaniu i uatrakcyjnianiu contentu, ale też analizie wyników sprzedaży, jakie osiągamy dzięki ich odpowiedniemu ich wykorzystaniu. W Internecie z powodzeniem znajdziemy przydatne samouczki i tutoriale. Pamiętajmy o systematycznej analizie danych i ich interpretacji w kontekście założonych celów, by nasze treści przysłużyły się dla biznesu.
Chcesz dowiedzieć się, jak to robić w praktyce? Porozmawiajmy! W naszym programie Connect Influence Grow wykorzystujemy dobre treści, aby zwiększać sprzedaż!