Wróć do poprzedniej strony

Jak wykorzystać siłę mediów społecznościowych – wskakuj do ekspresu Social Selling

A jednak stało się – w styczniu 2018 r. powstał SocialCube – jedyna w swoim rodzaju, w pełni profesjonalna agencja specjalizująca się w tematyce Social Selling dla biznesu.

social selling pociąg przejeżdżający przez przejazd

Dlaczego teraz?

Odpowiedź jest bardzo prosta, ponieważ ten Express ruszył już dawno temu i jest to ostatni gwizdek, aby do niego wsiąść.
Express, który wyznacza nowy kierunek działań i strategii zwanej Social Selling dla właścicieli firm, działów sprzedaży, marketingu, HR i PR.

Dziś obecność biznesowa w Social Media jest dla Nas i Naszych firm koniecznością. Komercyjny aspekt wykorzystania narzędzi oraz kanałów, nie jest przejawem pustego klikania, zabawy czy spędzania czasu przez grupy tzw. millenialsów – jak mogą twierdzić niektórzy nieświadomi jego potencjału oraz spłaszczający ideę do przeglądania osi czasu znajomych na Facebooku.

Wybij się z tłumu

Media Społecznościowe to ocean możliwości, który przy świadomym oraz umiejętnym wykorzystaniu jest w stanie wygenerować oraz realnie wpłynąć na zwiększenie sprzedaży indywidualnej, zespołu jak i całej firmy. Wierzcie mi, wiem co mówię – jestem tego żywym przykładem.
Social Media na koniec to Twoja olbrzymia przewaga względem jakże agresywnej konkurencji – Twojej konkurencji…

W 2017 roku liczba aktywnych użytkowników mediów społecznościowych przekroczyła 2,75 miliarda * (wzrost o 21% w ciągu ostatnich 12 miesięcy). Nigdy wcześniej w historii nie mieliśmy możliwości dotarcia do tak szerokiego spektrum odbiorców na całym świecie. Możemy stać biernie, przyglądać się innym jak umiejętnie wykorzystują potencjał kanałów lub samemu przystąpić do działań. Tak jak już wspomniałem – express już pędzi, więc albo teraz albo nigdy!

Zrób to sam?

Jeśli zgadzasz się ze mną, zapewne pierwsze pytanie, które Ci przychodzi teraz do głowy, to jak zrobić to samemu lub zlecić to zadanie w ramach Swojej struktury.

Uważaj – pomimo Twojej determinacji, największym wrogiem dla realizacji długofalowego projektu wewnątrz własnej firmy będzie:

  • ciągły brak czasu
  • ograniczone zasoby ludzkie
  • źle zdefiniowana strategia
  • priorytety narzucone w ostatnim czasie przez biznes
  • czas na odkrywanie i naukę narzędzi
  • z perspektywy czasu obniżenie aktywności związanej z tworzeniem treści, postów, itp.

Niestety – widoczność w mediach wymaga olbrzymiej determinacji, zaangażowania oraz czasu całego zespołu, aby w efekcie osiągnąć pierwsze miarodajne rezultaty, które pozwolą na realizację długofalowych celów firmy. Więc wybór należy do Ciebie – czy idziesz sam nową, wyboistą ścieżką, pełną skrzyżowań i zakrętów? Czy może warto skorzystać z wyspecjalizowanych usług firm, które wesprą Cię w osiągnięciu celów Twoich oraz Twojej firmy i wskażą sprawdzone techniki, które przełożą się na realne korzyści biznesowe w dużo krótszym czasie.

Sprawdzone wzorce działania

SocialCube jest projektem, który postanowił za wszelką cenę wesprzeć firmy IT i nie tylko w zakresie:

  • określenia strategii w zakresie mediów społecznościowych
  • budowania wizerunku, identyfikacji oraz zwiększenia widoczności kluczowych osób, samej firmy oraz jej strategicznych produktów
  • budowania usług, zarządzania swoją siecią kontaktów, tworzeniem treści i aktywności na profilach
  • zarządzania kanałami mediów społecznościowych (LinkedIn, Twitter, Facebook, YouTube, ….)
  • dedykowanych warsztatów, szkoleń miękkich, zarówno kadry kierowniczej, jak i zespołów handlowych
  • zwiększenia przewagi nad konkurencją
  • usług outsourcing’u zespołu marketingu Social Media wraz z narzędziami
  • doradztwa w skutecznym prowadzeniu „Social Selling’u” jako dodatkowego elementu strategii sprzedażowej
  • zwiększenia generowania szans sprzedażowych i spotkań
  • wzrostu sprzedaży

To działa

Zwykle w ciągu pierwszych tygodni od rozpoczęcia usługi oraz po przeszkoleniu, handlowcy zaczynają generować dodatkowe szanse sprzedażowe, w wyniku zastosowanych technik Social Selling. Kluczem jest szkolenie przez zespół SocialCube tzw. inkubacja, której efektem będzie regularne tworzenie treści (blogi, filmy, komentarze) oraz publikacje, celem uzyskania widoczności i świadomego budowania wizerunku osób specjalizujących się w danych dziedzinach.

Techniki zastosowane przez zespół SocialCube pozwalają na ewolucję, a nawet niejednokrotnie na rewolucję tradycyjnego modelu sprzedaży opierającego się na metodzie dzwonienia do klientów jako pierwszego punktu kontaktu (cold calling) oraz wysyłania przytłaczającej ilości e-mail, na rzecz budowania wizerunku i tworzenia treści poprzez nowe kanały komunikacji.

Podsumowując – czy wierzysz czy nie w SocialSelling, nie zaprzeczysz, że sprzedaż poprzez Social Media może być niesamowicie skuteczna, gdy zostanie wykonana prawidłowo. Odpowiedz sobie tylko na pytanie, czy Ty i Twoja firma ma wystarczające nakłady czasu i wiedzy aby samemu skorzystać z szans, które Social Media oferują?

Ten temat może również Ciebie zainteresuje?

Social Selling jest to wykorzystanie mediów społecznościowych do budowania wizerunku marki i relacji z konsumentami.

Po kilkuset rozmowach, które przeprowadziliśmy z naszymi obecnymi i potencjalnymi klientami, mamy obraz najczęściej pojawiających się obiekcji i wątpliwości dotyczących social sellingu.

Przeczytaj artykuł na naszym blogu i poznaj 5 kroków gwarantujących sukces w programie Social Selling.