Wróć do poprzedniej strony

Social Selling rewolucja w sprzedaży

Joanna Sulejczak

Social Selling jest to wykorzystanie mediów społecznościowych do budowania wizerunku marki i relacji z konsumentami. Odpowiednio wykorzystana strategia sprzedaży społecznościowej pozwala zdobyć zaufanie, sympatię i szacunek potencjalnych klientów, a także nawiązać z nimi bezpośrednią komunikację oraz monitorować ich reakcje na tworzone przez nas treści i na nasze produkty czy usługi.

Trzy kroki jak wykorzystać Social Selling

  • zidentyfikuj i poznaj swoją grupę docelową – należy zastanowić się czyje problemy mogą rozwiązać Twoje produkty lub usługi. Na podstawie tych elementów można ustalić swoją grupę docelową, do której będziemy chcieli dotrzeć ze swoimi treściami.
  • bądź autentyczny – po zidentyfikowaniu osób, które chcesz mieć w swojej sieci, zacznij się nimi zajmować. Znajdź wspólną płaszczyznę i użyj jej jako punktu wejścia do zainicjowania dialogu i nawiązania kontaktu.
  • pielęgnuj swoje relacje – ludzie chcą inwestować i współpracować z profesjonalistami, których znają i którym ufają. Twórz relacje, a nie szukaj transakcji. Sprzedaż społeczna polega na angażowaniu ludzi w sposób porywający. Chodzi o dawanie i odbieranie. Pielęgnowanie relacji wymaga czasu i autentyczności przez cały czas.

Taktyka social selling stała się ważnym elementem sprzedaży. W rzeczywistości 98 procent firm twierdzi, że planuje wprowadzić sprzedaż społeczną w najbliższej przyszłości. Wiele firm już wykonało ten strategiczny ruch. Social Selling zmienił nowoczesny krajobraz sprzedaży, który umożliwia organizacjom wykorzystanie automatyzacji i wydajności technologicznej, aby sprzedawać bardziej świadomie. Opisywana strategia marketingu społecznościowego jest uznawana jako niezbędne narzędzie dla nowoczesnych organizacji sprzedażowych.
Media społecznościowe stanowią dobrą okazję dla sprzedawców, do dostosowania się do potrzeb i celów swoich obecnych i potencjalnych. Firmy uzyskują cenny wgląd w zachowania klientów za pomocą technologii społecznościowych. Prawie trzy czwarte firm korzysta z kanałów społecznościowych, aby zwiększyć swoje możliwości docierania do klientów.

Social Selling w praktyce

Podstawą efektywnego social sellingu jest tworzenie relacji z klientami w mediach społecznościowych. Odbywa się to przy pomocy narzędzi oraz treści dobranych do określonej grupy odbiorców.
Do elementów Social Sellingu zaliczamy:

  • social prospecting – przeszukiwanie sieci społecznościowych i identyfikowanie potencjalnych klientów, a także angażowanie ich poprzez treści dopasowane do ich zainteresowań.
  • personal branding – budowanie wizerunku własnej marki w celu uzyskania lojalności oraz wysokiej reputacji.
  • employee advocacy – działania pracowników w mediach społecznościowych, którzy wypuszczają na swoich profilach treści związane z firmą lub jej działalnością.
  • social relationship – zarządzanie relacjami z klientami poprzez media społecznościowe

LinkedIn przy współpracy Saleforce opracowało 4 sposoby skutecznych działań w mediach społecznościowych.

  • Jako handlowiec musisz stworzyć własną mocną markę osobistą. Pierwszym krokiem w dalszych działaniach będzie stworzenie odpowiedniego profilu na LinkedIn (czytaj więcej) Teraz możesz zacząć być aktywnym uczestnikiem życia w branży.
  • Portale społecznościowe umożliwiają nam w łatwy sposób znaleźć właściwe leady. Przeprowadzając research w celu pozyskania klienta, możemy zweryfikować branżę, stanowisko oraz wielkość firmy. 76% potencjalnych klientów deklaruje, że jest skłonna nawiązać kontakt poprzez media społecznościowe.
  • Mamy już profil firmowy i wiemy do jakiej grupy docelowej dotrzeć, więc czas najwyższy na wypuszczanie odpowiednich treści dotyczących branży, w której sprzedawca pracuje. W ten sposób prezentujemy swoją wiedzę i profesjonalizm, a to wzbudza zaufanie potencjalnych klientów do naszej firmy.
  • Ostatnim bardzo istotnym elementem jest budowanie relacji. Zadaniem konsultanta Social Selling’u jest pomagać oraz przekazywać odpowiednie informacje, ale także znać punkty krytyczne, które są istotne dla klienta. Kontakty powinny być oparte na zaufaniu, a doradca powinien być ekspertem, który najpierw pomaga, a później sprzedaje.