Święta okolicznościowe to idealna okazja do promocji firmy. Już od połowy listopada w radiu słyszymy świąteczne piosenki a w sklepach pojawiają się choinki i dekoracje. Liczba ofert i okazji zachęca do zakupów, ale może być przytłaczająca dla konsumentów, stojących przed wyborem ogromnej ilości dostępnych produktów.
W tym czasie dużo marek startuje ze swoimi kreatywnymi kampaniami. A niektórzy robią to naprawdę dobrze!
Przedstawię Wam moje #TOP5:
#1 Allegro
Pewnie kojarzycie kultowy filmik, który chwyta za serce i sprawia, że ze wzruszenia napływają łzy do oczu. Historia dziadka, który uczy się angielskiego a następnie wyjeżdża do swoich dzieci za granicę.
Marka nie koncentruje się w spocie na produkcie, ale na pokazaniu jak funkcjonuje w życiu użytkownika. Video na dzień dzisiejszy ma 19 mln wyświetleń. Sama pewnie nabiłam połowę!
#2 Coca – cola
Pierwsza reklama z wesołym staruszkiem pojawiła się już w 1930 roku! Coca-cola to marka, która na stałe wpisała się w wizję Świąt. Mało kto wie, ale przez te wszystkie lata to marka wykreowała wizerunek Mikołaja, znany nam po dziś dzień. Celem było pokazanie ciepłej i przyjacielskiej postaci, która zyska sympatię odbiorców. W ten sposób powstał poczciwy, puszysty staruszek z brodą w czerwonym stroju.
Prawdopodobnie każdy kojarzy spot reklamowy ”Coraz bliżej Święta”, który przedstawia oświetlone czerwone ciężarówki z logiem napoju.
#3 EDEKA
Jak na razie, żadnej marce nie udało się pobić tego spotu. Sieć niemieckich supermarketów opowiada niezwykle emocjonalną i smutną historię starszego człowieka, który czeka na swoje dzieci.
Bardzo mocne i aktualne przesłanie, które idealnie wpasowuję się w dzisiejsze realia. Film do tej pory obejrzało ponad 68 mln osób.
Sprawdźcie sami!
#4 IKEA
A teraz pora na zmianę klimatu. Spot IKEA to odskocznia od tradycyjnych reklam świątecznych. Co roku na stołach jest ogromna ilość jedzenia. Niestety, po wszystkim często ląduje ono w koszu na śmieci. Na ten problem IKEA zwróciła uwagę i stworzyła ”katastroficzny spot”.
Zdecydowanie niepowtarzalna lekcja dla nas wszystkich.
#5 McDonald’s UK
Czy podczas świąt, kiedy nasze stoły uginają się pod ilością jedzenia jest sens reklamować McDonald? Reklama z 2018 roku pokazuje, że jak najbardziej tak! Zgodnie z tradycją, zostawia się ciasteczka i mleko dla Świętego Mikołaja, ale renifery też są zmęczone podróżą. Mikołaj wpada na pomysł, aby zakupić w pobliskiej restauracji McDonald marchewki.
W Święta ważna jest pomysłowość, innowacja, humor i nawiązanie do tradycji. Tak jak widzicie, kampania musi wyrażać emocje i nawiązywać do prawdziwego życia.
Jako ekipa SocialCube pragniemy Wam życzyć pełnych radosnych i spokojnych świąt. Niech ten czas będzie pełen ciepła i rodzinnej atmosfery. A także wielu sukcesów w nadchodzącym roku.
Wesołych Świąt!