Wróć do poprzedniej strony

Jak marki wykorzystują marketing w święta?

Święta okolicznościowe to idealna okazja do promocji firmy. Już od połowy listopada w radiu słyszymy świąteczne piosenki a w sklepach pojawiają się choinki i dekoracje. Liczba ofert i okazji zachęca do zakupów, ale może być przytłaczająca dla konsumentów, stojących przed wyborem ogromnej ilości dostępnych produktów.

W tym czasie dużo marek startuje ze swoimi kreatywnymi kampaniami. A niektórzy robią to naprawdę dobrze!

Przedstawię Wam moje #TOP5:

#1 Allegro

Pewnie kojarzycie kultowy filmik, który chwyta za serce i sprawia, że ze wzruszenia napływają łzy do oczu. Historia dziadka, który uczy się angielskiego a następnie wyjeżdża do swoich dzieci za granicę.

Marka nie koncentruje się w spocie na produkcie, ale na pokazaniu jak funkcjonuje w życiu użytkownika. Video na dzień dzisiejszy ma 19 mln wyświetleń. Sama pewnie nabiłam połowę!

#2 Coca – cola

Pierwsza reklama z wesołym staruszkiem pojawiła się już w 1930 roku! Coca-cola to marka, która na stałe wpisała się w wizję Świąt. Mało kto wie, ale przez te wszystkie lata to marka wykreowała wizerunek Mikołaja, znany nam po dziś dzień. Celem było pokazanie ciepłej i przyjacielskiej postaci, która zyska sympatię odbiorców. W ten sposób powstał poczciwy, puszysty staruszek z brodą w czerwonym stroju.

Prawdopodobnie każdy kojarzy spot reklamowy ”Coraz bliżej Święta”, który przedstawia oświetlone czerwone ciężarówki z logiem napoju.

#3 EDEKA

Jak na razie, żadnej marce nie udało się pobić tego spotu. Sieć niemieckich supermarketów opowiada niezwykle emocjonalną i smutną historię starszego człowieka, który czeka na swoje dzieci.

Bardzo mocne i aktualne przesłanie, które idealnie wpasowuję się w dzisiejsze realia. Film do tej pory obejrzało ponad 68 mln osób.

Sprawdźcie sami!

#4 IKEA

A teraz pora na zmianę klimatu. Spot IKEA to odskocznia od tradycyjnych reklam świątecznych. Co roku na stołach jest ogromna ilość jedzenia. Niestety, po wszystkim często ląduje ono w koszu na śmieci. Na ten problem IKEA zwróciła uwagę i stworzyła ”katastroficzny spot”.

Zdecydowanie niepowtarzalna lekcja dla nas wszystkich.

 

#5 McDonald’s UK

Czy podczas świąt, kiedy nasze stoły uginają się pod ilością jedzenia jest sens reklamować McDonald? Reklama z 2018 roku pokazuje, że jak najbardziej tak! Zgodnie z tradycją, zostawia się ciasteczka i mleko dla Świętego Mikołaja, ale renifery też są zmęczone podróżą. Mikołaj wpada na pomysł, aby zakupić w pobliskiej restauracji McDonald marchewki.

W Święta ważna jest pomysłowość, innowacja, humor i nawiązanie do tradycji. Tak jak widzicie, kampania musi wyrażać emocje i nawiązywać do prawdziwego życia.

Jako ekipa SocialCube pragniemy Wam życzyć pełnych radosnych i spokojnych świąt. Niech ten czas będzie pełen ciepła i rodzinnej atmosfery. A także wielu sukcesów w nadchodzącym roku.

Wesołych Świąt!

Ten temat może również Ciebie zainteresuje?

Tworzysz teksty do mediów społecznościowych? Opisy produktów na stronę sklepu? A może tworzysz materiały promocyjne dla swojej firmy? Jeśli chcesz poprawić styl, a tym samym jakość swoich tekstów, w poniższym artykule znajdziesz 5 wskazówek, które Ci to ułatwią.

Klienci SocialCube często stawiają pytania o skuteczność komunikacji w social mediach i efektywność różnych działań content marketingu. Rozumiemy to – wielu marketerów przeznacza budżety tylko na te działania, których efekt jest w stanie zmierzyć przy pomocy technologii. Jednak czy mierzenie wyników działań komunikacyjnych można powierzyć wyłącznie algorytmom i softwarowi? Dowiecie się tego z artykułu Ani Hass.

Wybór odpowiednich osób jest jednym ze strategicznych elementów osiągnięcia sukcesów w social sellingu, więc warto poświęcić mu trochę więcej uwagi.