Wróć do poprzedniej strony

Dlaczego Twoja firma powinna istnieć na Linkedin?

Szukając firmy w Internecie często natrafiamy na jej fanpage na Facebooku, stronę www oraz wizytówkę utworzoną za pomocą Google My Business. Rzadziej jednak pojawiają się w wynikach wyszukiwania profile firmowe na Linkedin. Pora to zmienić, ponieważ przedsiębiorcy mogą stracić przez to niejedną szansę na pozyskanie lead’a.

LinkedIn pracownicy w firmie

Dlaczego Linkedin?

Według oficjalnego komunikatu platformy, konto firmowe na Linkedin posiada już ponad 30 milionów firm.
Prawdopodobieństwo, że znajdziemy wśród nich naszą konkurencję, jest więc całkiem spore.
Ale oprócz tego, że Linkedin jest popularny, daje również wymierne korzyści. Według magazynu Forbes 80% leadów B2B pozyskanych z Social Mediów, pochodzi z Linkedina.
Użytkownicy tego medium społecznościowego są nastawieni na sprzedaż i korzystają z niego w celach biznesowych. Pozostałe Social Media służą w głównej mierze rozrywce, dlatego ich użytkownicy rzadziej będą poszukiwali tam kontaktów biznesowych.
Co więcej – według przygotowanego w 2017 roku przez Linkedin przewodnika “The Sophisticated Marketer’s Guide to Linkedin”, 91% kadry kierowniczej wskazało właśnie ten kanał, jako swój pierwszy wybór przy poszukiwaniu treści eksperckich.
Patrząc na te statystyki, możemy zauważyć jak dużą rolę gra Linkedin w relacjach biznesowych.

Co możesz zyskać?

Jeśli Twoja firma nie jest jeszcze obecna na Linkedin, to może przekonają Cię poniższe argumenty:
Wrzucając na profil firmowy artykuły napisane przez Twoich pracowników lub udostępniając ciekawe raporty, budujesz profesjonalny wizerunek swojej firmy. Jeśli ktoś będzie chciał sprawdzić, czy rzeczywiście znasz się na tym, co oferujesz, to Twoje konto firmowe będzie stanowiło najlepszą wizytówkę.

Linkedin zachęca swoich użytkowników do oznaczania miejsc pracy. Jeśli jednak Twojej firmy nie ma na Linkedin, to Twoi pracownicy nie będą mogli oznaczyć jej w swoim wirtualnym CV. A aktywny pracownik to kolejna wizytówka dla Twojej firmy! Jeśli więc chcesz, aby osiągnięcia zawodowe Twoich pracowników były kojarzone z Twoją firmą, to nie może Cię tu zabraknąć.
Linkedin to doskonałe miejsce do budowania relacji B2B – udostępniając na profilu firmowym treści eksperckie, możesz bezpośrednio generować leady. Jeśli potencjalny klient znajdzie na Twoim profilu poradnik, który odpowie na jego pytania, są duże szanse, że w przyszłości będzie korzystał z usług Twojej firmy, ponieważ będzie postrzegał ją jako rzetelną.

W czasach postępującej transformacji cyfrowej, obecność firmy w mediach społecznościowych jest niezwykle istotna. Dlatego nie trać szansy na pozyskanie klientów i poświęć czas na budowę swojej eksperckiej marki na Linkedin.

Ten temat może również Ciebie zainteresuje?

Może zadajesz sobie czasem pytanie „po co mi ten profil na LinkedIn?” Nie martw się, nie jesteś sam. Wiele osób uważa, że ​​jedynym zastosowaniem LinkedIn jest poszukiwanie nowej pracy.

LinkedIn jest bardzo cennym narzędziem do nawiązywania kontaktów z potencjalnymi klientami. Jest również bardzo przydatną platformą marketingu opartego na kampaniach płatnych. Zamieszczanie reklamy na LinkedIn jest procesem dwuetapowym: najpierw konfigurowanie kampanii LinkedIn, a następnie tworzenie reklam. W tym artykule omawiamy sposób konfigurowania kampanii i tworzenia reklam – oraz najlepsze praktyki i wskazówki dotyczące każdej z nich.

Co jest istotne w budowaniu sieci kontaktów na LinkedIn?
Według jakich kryteriów zapraszać kontakty do sieci?
Kogo warto mieć w swojej sieci kontaktów?