Może zadajesz sobie czasem pytanie „po co mi ten profil na LinkedIn?” Nie martw się, nie jesteś sam. Wiele osób uważa, że jedynym zastosowaniem LinkedIn jest poszukiwanie nowej pracy.
Jesli uznasz, że najwyższy czas sensownie podejśc do tematu, to mam dla Ciebie kilka wskazówek, które pozwol w pełni wykorzystać potencjał tej platformy na potrzeby swoje i Twojej firmy.
Uzupełnij profil swojej firmy i osobisty.
Nie myśl, że skoro Twoja firma jest mała, nie potrzebuje strony profilu na LinkedIn. Profile firm w witrynie, zwane stronami firmowymi, zajmują wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. Dlatego stworzenie i uzupełnienie go, tak aby zawierał podstawowe informacje o Twojej firmie, będzie co najmniej przydatne.
Posiadanie w pełni uzupełnionego profilu osobistego ma również wartość. Im bardziej rzetelnie wypełnisz wymagane pola, tym bardziej będziesz wiarygodny dla potencjalnych Klientów i innych użytkowników, z którymi chciałbyś nawiązać kontakt. Utwórz inspirujący nagłówek, zamieść profesjonalne zdjęcie, opisz swoje doświadczenia, zakres pracy, osiągnięcia, wszystko co Cię wyróżnia i tworzy unikalny wizerunek. Wprowadzone w profilu informacje będą kanwą, na której w późniejszym okresie będziesz mógł zbudować swoją markę eksperta. Dodaj firmowe prezentacje, filmy, publikowane treści i infografiki SlideShare. Dobrą praktyką jest także dołączenie słów kluczowych związanych z Twoją firmą zarówno na stronie firmy, jak i profilu osobistym. Pamiętaj – pierwsze wrażenie można zrobić tylko raz 😉
Nawiąż połączenia, aby znaleźć nowe, wysokiej jakości kontakty do potencjalnych klientów.
Rozpoczęcie komunikacji bezpośredniej od prezentacji oferty firmy jest zachowaniem niezgodnym z etykietą Linkedin. Są tacy, którzy to robią, niemniej jednak można w ten sposób więcej stracić niż zyskać. Odpowiednio zachęceni i zaintrygowani Twoim spersonalizowanym zaproszeniem, użytkownicy tej platformy chętnie nawiążą relację, która ostatecznie może doprowadzić do sprzedaży. Jako właściciel małej firmy możesz wykorzystać LinkedIn do wyszukiwania nowych potencjalnych klientów. Możesz wysłać wiadomość do potencjalnego klienta, nawiązując do wspólnych kontaktów lub zainteresowaniach, wykazując zainteresowanie ich firmą i oferując pomoc. Maksymalizacja liczby połączeń pozwala zaoszczędzić czas i zapewnić odpowiednie perspektywy dla Twojej firmy.
Pamiętaj, wysyłając prośbę o nawiązanie kontaktu, dodaj spersonalizowaną notatkę, aby zwiększyć liczbę akceptacji.
Dołącz do grupy branżowej
Angażuj się w grupy na LinkedIn, aby dzielić się swoją wiedzą, zwiększać swoją wiarygodność i dalej rozszerzać sieć. Wybierz grupy koncentrujące się na niszowym temacie związanym z Twoją branżą. Dołącz do dwóch lub trzech grup i regularnie wchodź w interakcje w każdej z nich – to kolejny krok do zbudowania eksperckiego profilu. Znajdź grupy, wyszukując słowa kluczowe tematu lub przeglądając jeden z profili swoich kontaktów, przewijając w dół do sekcji „grupy” i dołączając do jednej z nich.
Współdziałaj ze swoją siecią na portalu LinkedIn
Pielęgnuj swoje relacje, uczestnicząc w dyskusjach, odpowiadając na pytania, polecając i komentując treści w kanale wiadomości. LinkedIn jest platformą opartą na zaangażowaniu, im bardziej się angażujesz, tym większy zasięg uzyskają Twoje posty. Obserwuj swój profil i nadchodzące powiadomienia i wchodź w interakcje tak często, jak masz ochotę lub wymaga tego sytuacja (zadane pytanie, komentarz pod Twoim postem).
Korzystaj z sekcji „rekomendacje”
Ktoś, z kim pracowałeś dziesięć lat temu, poparł cię na LinkedIn za „strategię biznesową”.
To właśnie rekomendacje i umiejętności są odpowiednikiem referencji LinkedIn.
Zalecenia to krótkie, narracyjne opisy wyników i umiejętności danej osoby. Aby zachęcić rekomendacje innych osób, wykonaj pierwszy krok. Zacznij od napisania rekomendacji dla osoby, którą szanujesz. Nie spiesz się i nie udzielaj jedynie ogólnych informacji zwrotnych. Zamiast tego zastanów się nad tym, a ludzie z pewnością odwdzięczą się zaleceniami, które dodadzą wiarygodności Twojemu profilowi.
Poparcia umiejętności są jeszcze łatwiejsze do udzielenia. Za pomocą jednego kliknięcia weryfikujesz, czy połączenie ma daną umiejętność lub biegłość.
Stań się ekspertem, udostępniając i publikując treści
Dlaczego warto publikować treści na LinkedIn, a nie na Facebooku? Na LinkedIn ludzie cały czas mają na myśli biznes.
Co więcej, treść firmy ma większą szansę na pojawienie się na LinkedIn.
Zaprezentuj się jako ekspert w swojej branży, konsekwentnie dzieląc się przydatnymi artykułami. LinkedIn pozwala publikować własne posty, co jest świetną opcją, jeśli nie masz jeszcze uruchomionego bloga.
Jakie rodzaje treści należy publikować na stronie firmy? Udostępniaj wiadomości, posty na blogach i artykuły branżowe, które pokazują wiedzę Twojej firmy i uczestniczą w rozmowach z innymi użytkownikami. Korzystając z aktualizacji ukierunkowanych lub płatnych aktualizacji sponsorowanych, możesz upewnić się, że Twoje posty docierają do dokładnie tego rodzaju klientów, których chcesz przyciągnąć.
Oczywiście ostatecznym celem dowolnej platformy społecznościowej jest przeniesienie użytkownika ze strony społecznościowej do witryny. Podczas publikowania postów na LinkedIn nie zapomnij o wezwaniu do działania, które zainspiruje następny krok, na przykład „Przeczytaj raport”, „Zarejestruj się teraz” lub „przeczytaj więcej na naszym blogu”.
Po opublikowaniu pamiętaj, aby spojrzeć na dane. LinkedIn daje użyteczny wgląd w liczbę osób przeglądających każdy post, oraz dane demograficzne osób, które czytają Twoje posty.