Wróć do poprzedniej strony

Czym kierować się przy wyborze szkolenia online?

Marta Daszkiewicz
Marketing Project Manager

Ostatni rok pokazał nam, że szkolenia online bardzo łatwo mogą zastąpić te stacjonarne. Chociaż kiedyś nauka bez obecności eksperta w sali wydawała się być abstrakcją, pandemia dobitnie pokazała, że szkolenia i warsztaty nie muszą się odbywać w salach, a zajęcia prowadzone online są równie wysokiej jakości.

kurs online kobieta siedszi przy biurku i prowadzi wideorozmow

Jeśli jesteś szefem zespołu i chcesz podnieść umiejętności swoje bądź swoich podwładnych, ale nadal wahasz się nad skorzystaniem z formy online, poświęć chwilę na przeczytanie tego tekstu. Może uda mi się przekonać Cię, że szkolenia online są równie wartościowe, jeśli wybierzesz te właściwe.

1. Tematyka i zakres przerabianego materiału.

Zanim zaczniesz poszukiwania, zastanów się, jaki zakres szkolenia Cię interesuje, co chcesz wynieść z zajęć i do czego będzie Ci potrzebna zdobyta wiedza. Doprecyzuj też, czy poszukujesz kursu indywidualnego czy grupowego.

Kiedy już wiesz, co Cię interesuje i jaki jest Twój cel, możesz rozpocząć poszukiwania. Najczęściej robisz to za pomocą wyszukiwarki internetowej. Wtedy okazuje się, że dostępnych kursów jest naprawdę sporo, więc samo wybranie odpowiedniego zakresu tematycznego nie wystarczy. To tylko początek.

2. Opinie i rekomendacje.

Zanim podpiszesz umowę, sprawdź jakie opinie na temat zajęć można znaleźć w Internecie i podpytaj znajomych – co wiedzą o tej szkole / firmie / osobie. Może ktoś z nich korzystał z wybranego przez Ciebie szkolenia osobiście?

Jest wiele możliwości znalezienia opinii o wybranym kursie. Moim zdaniem największą wartość mają opinie osób, które znamy osobiście (lub poprzez wspólnych znajomych) i które same brały udział w wybranym przez nas szkoleniu. Niestety, nie zawsze możemy na to liczyć.

Warto też zwrócić uwagę, czy dana firma może pochwalić się oficjalnymi rekomendacjami wystawionymi przez firmy, które korzystały z jej szkoleń. Takie referencje mają bowiem wagę dokumentu wystawionego po udanych warsztatach i mogą być bardziej warte uwagi. Chociaż oczywiście nie wypada tutaj generalizować.

3. Prowadzący.

W przypadku wyboru właściwego szkolenia, konieczne jest także sprawdzenie, kto prowadzi zajęcia i jakie ma doświadczenie w temacie. Jeśli więc szukasz kursu z social sellingu czy personal brandingu, sprawdź, czy osoba prowadząca zajęcia ma w tym zakresie odpowiednie przygotowanie i referencje.

Jeśli interesują Cię tematy związane z content marketingiem czy storytellingiem, zrób mały research, czy prowadzący ma na swoim koncie udane kampanie czy case studies.

Zajrzyj na profile LinkedIn prowadzących szkolenia osób. Sprawdź, czy macie wspólnych znajomych i zapytaj u źródła o rekomendacje.

4. Pakiety szkoleniowe.

To bardzo istotny aspekt, zwłaszcza jeśli poszukujesz szkolenia online dla swojego zespołu. Nie każdy z twoich podwładnych ma taką samą wiedzę, niektórzy mają większe umiejętności w jednym temacie, a inni czują się lepiej zupełnie odmiennej dziedzinie. Pakiety pozwalają dobrać taki zakres materiału, który finalnie przyda się każdemu.

Dodatkowo, pakiety zazwyczaj są optymalne cenowo – wykupujesz konkretną liczbę godzin, która rozkłada się na kilka dni szkoleniowych, na konkretne bloki zajęć. Nie wszyscy pracownicy muszą brać udział w każdych zajęciach, co daje większą kontrolę nad swoim czasem i pozwala skupić się na najbardziej interesującym zakresie tematycznym.

szkolenie online kobieta siedzi na fotelu i przeprowadza wideorozmowę

5. Materiały szkoleniowe.

Nie wszyscy szkoleniowcy oferują materiały szkoleniowe dostępne po zajęciach. Zdarza się, że wykupujesz szkolenie i po jego zakończeniu możesz liczyć jedynie na swoje notatki.

Zwróć więc szczególną uwagę na to, czy szkolenia będą nagrywane i udostępniane po zajęciach. To istotne, zwłaszcza jeśli ktoś z twoich podwładnych nie będzie mógł uczestniczyć w którychś zajęciach i będzie chciał nadrobić wiedzę.

Niektórzy szkoleniowcy oferują też “prace domowe”. W trakcie zajęć dostajesz zadania do wykonania w wolnym czasie, które następnie są sprawdzane i omawiane. Nie każdy oczywiście lubi ten rodzaj sprawdzania wiedzy, ale doświadczenie podpowiada, że w ten sposób przyswaja się materiał lepiej, niż podczas klasycznego słuchania wykładu.

6. Bezpośredni kontakt ze szkoleniowcem.

Największą obawą przed skorzystaniem z możliwości szkolenia online jest brak bezpośredniego kontaktu z wykładowcą. Owszem, zdarzają się kursy, które polegają jedynie na udostępnieniu materiałów szkoleniowych w sieci i tyle.

Na szczęście jest to zjawisko coraz rzadziej spotykanie. Firmy wiedzą, że aby przyciągnąć klientów, muszą organizować zajęcia 1:1, także w przypadku zajęć w sieci. Bezpośrednia rozmowa z ekspertem jest atrakcyjna z punktu widzenia kursanta i pomaga lepiej zrozumieć niektóre zagadnienia. Dodatkowo, niektóre osoby krępują się w trakcie zajęć grupowych i mają obawy przed zadawaniem pytań. Indywidualne konsultacje są doskonałym rozwiązaniem w takich sytuacjach.

Odbywa się to na różne sposoby. Czasem jest to po prostu możliwość kontaktu mailowego ze szkoleniowcem, a czasem konsultacje prowadzone na żywo poprzez komunikator. Ta druga opcja jest oczywiście o wiele lepsza, kontakt jest bardziej bezpośredni i można więcej z niego wynieść.

7. Koszty.

Nikt nie powie tego głośno, ale cena to jeden z ważniejszych aspektów zakupu szkoleń online. Każdemu na pewno zależy, żeby nie była ona za wysoka. Ale w większości przypadków cena oznacza jakość.

Oszczędzić też można, decydując się na pakiety szkoleniowe. Wykupując serię warsztatów, cena końcowa będzie niższa, niż płacąc za każdy z nich oddzielnie. Jeśli więc planujesz długoterminowo swój budżet szkoleniowy, zwróć na to uwagę.

Innymi słowy – patrzcie na cenę, ale niech nie będzie ona najważniejszym argumentem za wybraniem najlepszej firmy szkoleniowej.

8. Certyfikat.

To tak naprawdę jedynie dodatek, ale także dość istotny. Zarówno Ty jako szef, jak i Twoi pracownicy, na pewno będą zadowoleni z certyfikatu potwierdzającego zdobyte umiejętności. Certyfikatu, którym można się pochwalić i który będzie namacalnym dowodem na odbyte szkolenie.

 

W ofercie SocialCube jest wiele szkoleń, które możesz dopasować do potrzeb swojej branży. Jeśli więc chcesz dobrać odpowiednie warsztaty dla swojego zespołu, skontaktuj się z nami, a chętnie pomożemy Ci znaleźć coś, co Cię zainteresuje.

Ten temat może również Ciebie zainteresuje?

Jakie kanały wykorzystać w komunikowaniu treści Employer Brandingowych? Jak dopasować konkretne kanały do swojej grupy docelowej?Dowiedz się!

Entuzjazm wzbudzony pierwszymi aktywnościami w social media, zasięgami, komentarzami i dyskusjami, szybko mija. Zadania związane z programem ambasadorskim przestają być miłą odmianą, a stają się jednym z wielu codziennych obowiązków naszych pracowników. Jak pobudzać ich do działania i utrzymać zaangażowanie?

Czy wiesz, że pracownicy mogą być skutecznymi influencerami promującymi firmę? Nikt nie zrobi tego lepiej niż oni! Świetna znajomość branży i autentyczne, szczere komunikaty to wartości, które warto wykorzystać do promocji w sieci. Wdrożenie programu nie zajmie wiele zasobów, a przyniesie realne, długofalowe korzyści!