Wróć do poprzedniej strony

Storytelling w biznesie, czyli jak opowiadać historie

Jan Urbanowicz
Audio/Video Communication Leader

Historie są z nami od zawsze. Wszyscy ich słuchamy i opowiadamy – nawet jeśli nie zawsze jesteśmy tego świadomi. Storytelling to obecnie bardzo silne narzędzie marketingowe. Co powinniśmy o nim wiedzieć?

Obecnie historie towarzyszą nam w zasadzie wszędzie. Jest ich tak wiele, że na niektóre nawet nie zwracamy uwagi. Co zatem zrobić, kiedy mamy coś do opowiedzenia i chcielibyśmy przebić się do świadomości naszych słuchaczy? Co nasza opowieść powinna zawierać i na czym się skupić? Według badań, 63% osób zapamiętuje faktyczną historię, a tylko 5% statystyki, które były w niej zawarte. W uporządkowaniu tego wszystkiego, pomóc może storytelling, czyli sztuka opowiadania historii. 

W 6. odcinku podcastu „Co w Kjubie piszczy” Jan Urbanowicz porozmawiał z Anetą Sikorą, Social Selling & Digital Marketing Team Leader w SocialCube. Aneta zarówno prywatnie jak i zawodowo, pasjonuje się storytellingiem i stara się pokazywać swoim klientom szanse, jakie on ze sobą niesie w marketingu B2B.

Chcesz poznać historię Anety oraz wskazówki, jak możesz opowiedzieć swoją? Posłuchaj odcinak, a jeżeli wciąż będziesz mieć pytania, skontaktuj się z nami.

Polecamy

Jeżeli po tym odcinku chcesz dowiedzieć się więcej na temat storytellingu, polecamy poniższe publikacje.

  • „Mistrzowie sprzedaży – jak oni to robią : niedoceniona siła opowieści i roli emocji w podejmowaniu decyzji” Michael Bosworth, Bez Zoldan
  • „Model story brand” Donald L. Miller

Zapraszamy do kontaktu:

Oraz do odwiedzenia naszych profili na LinkedIn:

Ten temat może również Ciebie zainteresuje?

Regularne publikacje i merytoryczne treści to tylko niektóre z elementów składających się na skuteczne działania content marketingowe. Jak zaciekawić odbiorców, zbudować ich zaufanie oraz stworzyć spójny i emocjonalny obraz? Wystarczy opowiedzieć im jakąś historię. Powinniśmy jednak pamiętać o tym, aby były one oryginalne, ciekawe i skłaniały do refleksji. Dobra historia niesie ze sobą określone przesłanie oraz potrafi stworzyć więź na linii firma – konsument.

Dobrze opowiedziane historie łączą ludzi. W jaki sposób opowieści pomagają w realizacji strategii Employer Branding? Sprawdź!

Storytelling w ostatnich latach zdobywa coraz większą popularność, a specjaliści z branży marketingowej coraz chętniej rekomendują go swoim klientom. Czy każda marka może opowiadać historię?