Wróć do poprzedniej strony

Narzędzia przydatne w prowadzeniu programów Employee Advocacy

Marlena Stremler

Dla wielu ambasadorów regularna aktywność w mediach społecznościowych to wyzwanie. Połączenie podstawowych obowiązków służbowych z aktywnością w mediach społecznościowych bywa pewnym wyzwaniem. Wprowadzając program do firmy, warto optymalizować działania i korzystać z narzędzi, które mogą ułatwić pracę zespołu.

employee advocacy, narzędzia, prowadzenie programy, grupa ludzi

Automatyzacja

Podobno zdiagnozować problem to połowa sukcesu. Wielu ambasadorów nie ma czasu lub zapomina regularnie publikować posty na swoich profilach. W ciągu dnia mają spotkania, prowadzą projekty i zajmują się mnóstwem innych rzeczy. Jest na to prosty sposób – narzędzia do automatyzacji publikacji. Umożliwiają one zaplanowanie postów nawet na miesiąc do przodu. Abonament nie jest drogi, a takie usprawnienie może okazać się przełomowe dla całego programu!

Nasze propozycje:

  • EClincher
  • Sharebee

Komunikacja

Uczestnicy programów Employee Advocacy wymieniają się bardzo dużą ilością plików. Weryfikacja postów i artykułów, grafiki, filmy czy mediaplany mogą pogubić się w e-mailach i na komunikatorach. Utrzymanie porządku w projekcie od samego początku ułatwi wszystkim pracę i oszczędzi gorączkowych poszukiwań zagubionych dokumentów.

Nasze propozycje:

  • Dysk wspólny – do przechowywania i wymiany plików. Ważne, aby ustalić jasny podział na foldery i nazwy plików.
  • Komunikator – bieżąca komunikacja i pytania “na szybko” zawsze się zdarzają. Warto stworzyć przestrzeń, w której będziecie mieli okazję na luźną rozmowę, np. na Slacku.
  • Konwersacja na LinkedIn – wzajemne komentowanie, lajkowanie czy nawet śledzenie publikacji w mediach społecznościowych pozwoli zespołowi na szybką reakcję. A ta ma wpływ na zasięgi!
  • Videokonferencje lub spotkania zespołu – zespołowe spotkania co najmniej raz w miesiącu pozwolą upewnić się, że patrzycie w tym samym kierunku. Omówienie sukcesów i wyzwań, a także warsztaty np. z wystąpień przed kamerą lub tworzenia angażujących treści, pozwolą Wam realizować program z coraz lepszymi efektami.

Treści

Nawet wtedy, gdy tworzeniem postów oraz artykułów zajmuje się zewnętrzna agencja lub dział marketingu, ambasadorzy muszą wiedzieć, jak poprawnie pisać. Część treści tworzą przecież sami! Choćby relacje z wydarzeń branżowych czy komentarze pod postami innych użytkowników. Higiena języka świadczy o szacunku do odbiorcy oraz profesjonalizmie. Czasami wystarczy sprawdzić pisownię, aby nie popełnić gafy.

Nasze propozycje:

  • Grammarly – aplikacja do sprawdzania poprawności tekstów w języku angielskim.
  • Sjp.pl – strona Słownika Języka Polskiego
  • Synonimy.pl – tutaj znajdziesz wyrazy o podobnym znaczeniu, aby uniknąć powtórzeń
employee advocacy, narzędzia, prowadzenie programy, mężczyzna przy tablicy

Treści wizualne

Nie samym słowem Internet żyje! Nie każda firma ma na swoim pokładzie grafika, ale i bez jego pomocy można sobie poradzić. Używając prostych narzędzi możemy poprawić zdjęcia, zmontować filmy lub stworzyć grafiki. Prawdopodobnie nasze prace nie będą na tak wysokim poziomie jak profesjonalistów, jednak często taka niezależność i możliwość tworzenia różnych formatów samodzielnie jest dla ambasadorów interesująca.

Canva – aplikacja do tworzenia prostych grafik
Camtasia – aplikacja do montażu filmów
Snapseed – aplikacja do obróbki zdjęć na smartfonie

Planowanie

Na udany program Employee Advocacy składa się bardzo wiele, z pozoru błahych, zadań. Publikacje postów, zapraszanie do kontaktów, segmentacja kontaktów, nagrania filmów, raporty, webinaria… Ci, którzy postawili już pierwsze kroki w tego typu projektach wiedzą, że gdy jeden klocek upadnie, reszta może polecieć jak domino. Regularna praca i synchronizacja zespołu są w tym przypadku bardzo ważne. Planowanie projektów wiele ułatwia i pozwala na regularną aktualizację poszczególnych zadań.

  • InstaGantt – narzędzie przydatne w planowaniu z perspektywy Project Managera
  • Asana – przydaje się do zarządzania mniejszymi projektami i osobistymi zadaniami
  • Excel – znane wszystkim narzędzie, najlepiej sprawdza się do tworzenia harmonogramów i raportów

Każdy program jest inny. W zależności od kultury organizacji, cyfrowych umiejętności i samych ambasadorów, cały proces może wyglądać zupełnie inaczej. Pamiętajmy, że narzędzia mają ułatwiać nam życie! Wprowadzajmy je uważnie, testujmy i korzystajmy z tych, które faktycznie pomagają nam osiągnąć zamierzone rezultaty. Chcesz dowiedzieć się, jak wprowadzić Employee Advocacy do firmy? Zarejestruj się i pobierz naszego e-booka!