Wróć do poprzedniej strony

Jak zbudować w pełni profesjonalny profil na LinkedIn

Na początku LinkedIn pełnił rolę serwisu, na który użytkownicy mogli wgrać swoje CV, a rekruterzy wyszukiwali kandydatów do swoich zleceń. Jednak na przestrzeni lat stał się on największym na świecie biznesowym portalem społecznościowym zrzeszającym ponad 380 milionów profesjonalistów, w tym 2 miliony z Polski. Jak powinien wyglądać profesjonalny profil na LinkedIn? Oto kilka wskazówek.

LinkedIn stał się wizytówką w cyfrowym świecie. Odpowiednio wykorzystany staje się niezwykle skutecznym narzędziem do budowy wizerunku firm i pracowników oraz generowania szans sprzedażowych.Pozwala na budowanie sieci kontaktów, która z czasem, zmieni się w przestrzeń do sprzedaży. Stworzenie profesjonalnego profilu firmy oraz jej pracowników, jest podstawą w osiągnięciu tego celu i wcale nie wymaga dużo wysiłku. Oto kilka zasad, którym należy się kierować przy tworzeniu profilu na LinkedIn:

Ujednolicenie profilów pracowniczych i firmowego

Aby zmaksymalizować ich efektywność należy ujednolicić profil firmy z profilami każdego z pracowników. Wystarczy wgranie na każdym z kont tej samej grafiki w tle oraz stworzenie nagłówka według ustalonego dla całej firmy wzorca. Ważne jest aby zdjęcie i treść nagłówka oddawały charakter firmy i jej działalności.

Zdjęcie i nagłówek

Pierwsze wrażenie robi się tylko raz, dlatego dobranie odpowiedniego zdjęcia oraz stworzenie idealnego nagłówka jest kluczem do sukcesu. Avatar powinien być w pełni biznesowy, w dobrej rozdzielczości i profesjonalnej oprawie – niekorzystnie odbierane są zdjęcia z wakacji, imprezy lub selfie. Zdjęcie powinno bardziej nadawać się do CV niż do publikowania na Facebook’u. Nagłówek, jest jednym z najważniejszych elementów na profilu. Znajduje się on bezpośrednio pod imieniem i nazwiskiem, powinien składać się z kluczowych informacji opisujących dotychczasowe stanowiska, najważniejsze kompetencje i zawodowe pasje. Rozwinięcie zakresu obowiązków będzie zawarte w podsumowaniu zawodowym, więc nie ma sensu powielać informacji w nagłówku.

Podsumowanie, doświadczenie i wykształcenie

Znajduje się bezpośrednio pod zdjęciem i obecnym miejscem pracy. Jego poprawne skonsumowanie jest niezwykle istotne, gdyż jest to jedna z pierwszych rzeczy, na którą zwraca się uwagę przy przeglądaniu profilu. Należy w nim ująć w kilku zdaniach swoje największe sukcesy zawodowe i umiejętności. Nie ma potrzeby rozpisywać się – choć ograniczenie w tej części profilu wynosi 2000 znaków, warto zamknąć się w około 400. Dłuższe wywody zazwyczaj nie są czytane. W części doświadczenie należy ująć obecne i dotychczasowe stanowiska wraz z opisem kompetencji. Tutaj również liczy się zwięzłość. W polu edukacja najczęściej wystarczy zawrzeć informację o uczelni i studiowanym kierunku, jednak czasami nazwy kierunków są bardzo enigmatyczne i należy dodać kilka zdań podsumowujących zdobytą edukację.

Co jeszcze?

Im bardziej kompleksowo uzupełniony profil tym lepiej, ponieważ wpływa to na jego lepsze pozycjonowanie, zwiększa wiarygodność właściciela profilu, ale też wspiera przekaz firmy i potwierdza jej profesjonalizm oraz kompetencje. Dlatego warto uzupełnić również takie pola jak „zainteresowania” i „umiejętności”. Dobrym pomysłem jest również edycja adresu URL – standardowy zawiera losowo wygenerowane liczby, ale można go zmienić i zawrzeć w nim np. imię i nazwisko właściciela profilu, dzięki czemu nie tylko będzie łatwiejszy da zapamiętania, ale również będzie można go umieścić np. na wizytówce. Warto odznaczyć powiadomienia o edycji na profilu, aby nie zawiadamiać naszej sieci kontaktów o każdej zmianie.

Choć stworzenie profesjonalnych profili wymaga trochę czasu, warto włożyć w nie pracę. Jest to dobry start do budowy sieci kontaktów, a następnie tworzenia profesjonalnego wizerunku, poprzez publikowanie postów o tematyce branżowej. Jest to niezbędne, ponieważ dzisiaj konsument nie zaufa firmie czy sprzedawcy, o którym nigdy nie słyszał. Zaufa firmie, która jest obecna w jego życiu na co dzień. Jest oczywistym, że nikt nie ma czasu na nieustanny kontakt z klientem, na szczęście LinkedIn jest narzędziem, które na to pozwala.