Instagram to z pozoru kanał służący w głównej mierze do dzielenia się pięknymi zdjęciami z wakacji czy obiadu w ekskluzywnej restauracji. Jednak nic bardziej mylnego – oprócz ogromnych możliwości dla reklamodawców, którzy coraz chętniej korzystają właśnie z tego medium, Instagram to również duża szansa dla firm, by promować się pod kątem Employer Brandingu.
Wzrost popularności Instagrama
Według Brandwatch na Instagramie możemy znaleźć aż 25 milionów kont firmowych. Cieszą się one sporym zainteresowaniem, ponieważ 80% użytkowników Instagrama obserwuje co najmniej 1 profil firmowy. Dodatkowo zaangażowanie użytkowników Instagrama na kontach brandów jest 10 razy większe niż w przypadku Facebooka, 54 razy większe niż na Pintereście i 84 razy większe niż na Twitterze.
Dlaczego Instagram gra tak dużą rolę w Employer Brandingu? Jest on najmniej oficjalnym z mediów społecznościowych, co sprawia, że możemy pozwolić sobie na więcej swobody w komunikacji. Tyczy się to również kont firmowych – odbiorcy szukają na tego typu profilach rozrywki, chcą zobaczyć prawdziwe oblicze firmy, a także poznać jej poczucie humoru. I tak jak na LinkedIn będziemy sprawdzani pod kątem profesjonalizmu, wiedzy czy oferty, tak na Instagramie będzie się liczyła kreatywność i niekonwencjonalne myślenie. Dlatego ogromną popularnością cieszą się konta, które przedstawiają wartości firmy czy ofertę w nieszablonowy sposób, bazując na danej konwencji. Świetnym przykładem jest Instagram McDonald’s Polska – @mamsmakanamaka, który cyklicznie przybiera różne, humorystyczne formy graficzne, bazując na zdjęciach klientów restauracji.
Firmy na Instagramie
Oprócz wystylizowanego contentu możemy dostarczyć odbiorcom tego, co najbardziej chcą zobaczyć – obraz naszej firmy zza kulis.
Najlepszym przykładem wzorowego Employer Brandingu jest konto Google, poświęcone stricte jego pracownikom i ich stylowi życia – “Life at Google”:
Na tym profilu nie znajdziemy treści mówiących wprost o ofercie firmy. Zobaczymy za to mnóstwo inspirujących zdjęć, pokazujących jak wygląda dzień pracownika Google i co taki pracownik robi poza pracą.
Employer Branding dla każdego
Nawet, jeśli Twoja firma nie zatrudnia tysięcy pracowników i nie masz przestrzeni biurowych wyglądających jak siedziby największych korporacji, możesz zdobyć cennych obserwatorów. Wystarczy, że zaangażujesz swoich pracowników i pozwolisz im wyrażać siebie.
Jeśli Twój zespół ma swoje pasje pozazawodowe i chętnie o nich opowiada, to nie wahaj się i pozwól mu przejąć firmowego Instagrama – zdjęcie spełnionych ludzi, którzy aktywnie spędzają czas po pracy jest najlepszą referencją w oczach potencjalnego pracownika. W końcu każdy z nas chce czuć, że pracodawca będzie szanował nasz czas wolny i będzie wspierał nas w rozwoju osobistym.
Możesz ustanowić 1 dzień w tygodniu, który będzie poświęcony contentowi Employer Brandingowemu i co tydzień przekazywać stery nad kontem innemu pracownikowi. Dzięki temu Twój zespół poczuje się doceniony, a wizerunek Twojej marki jako pracodawcy ulegnie zdecydowanemu ociepleniu