Wróć do poprzedniej strony

5 kroków do angażującego posta w Social Media

Media społecznościowe to dziś absolutny must–have w komunikacji z klientem. Pozwalają nie tylko na zapoznanie go z marką i jej wartościami, ale też na budowanie wizerunku eksperta. Publikowane przez nas treści mają realizować cele sprzedażowe, edukować odbiorcę w zakresie naszych działań, a także nawiązać z nim dialog i przekazywać nam jego opinię. Warto zadbać o wysoką jakość treści, by skutecznie trafiały do naszych odbiorców i były dla nich atrakcyjne.
Co zrobić, by nasze posty były angażujące i zachęcały do zostania z nami na dłużej?

angażujący posty, 5 kroków, social media, laptop, smartfon

1. Zdefiniuj odbiorcę, cel, wartość

Czy wiesz, kim są adresaci Twoich treści, dlaczego obserwują Twój profil i czego szukają w Internecie? Dokładne poznanie grupy docelowej, jej języka i zwyczajów pozwoli Ci na stworzenie lepiej dostosowanego komunikatu.

Zastanów się też nad celem publikacji. Czy Twój post ma rozbawić odbiorców, zapoznać go z ofertą czy może zachęcić do udziału w organizowanym przez Ciebie wydarzeniu?

Na koniec, zadaj sobie pytanie: jaką wartość chcę przekazać swoim obserwatorom? Jaką potrzebę zaspokoi opublikowana przez Ciebie treść? Czy tego właśnie oczekują odbiorcy?

Odpowiedzi na powyższe pytania powinny Ci stale towarzyszyć w procesie tworzenia contentu w mediach społecznościowych.

2. Znajdź interesujący temat

“Komunikacja to empatia”, to stwierdzenie przewija się często na naszych kanałach. Może dlatego, że w content marketingu sprawdza się ono w 100%. Postaw się więc na miejscu swojego odbiorcy, pomyśl, jakie uczucia mogą towarzyszyć mu w kontakcie z marką podczas ścieżki decyzyjnej za pierwszym i z każdym kolejnym spotkaniem.

O czym chce czytać? Jakie treści go poruszają? Dzięki temu łatwiej zaplanujesz kolejne publikacje, uwzględnisz ciekawe dla odbiorcy tematy, w które chętniej się zaangażuje. Warto uchylić nieco rąbka tajemnicy i pokazać swoją firmę od kuchni, podczas pracy lub opowiedzieć nieco o jej pracownikach, ich doświadczeniu i pasjach. Dzięki temu nawiążecie relację z obserwatorami i ocieplicie swój wizerunek.

Sprawdzonym sposobem na zaangażowanie użytkownika jest Real Time Marketing, czyli szybkie reagowanie na tematy, które są aktualnie popularne na świecie. To znakomita okazja na wykazanie się kreatywnością, i puszczenie do odbiorcy przysłowiowego oka.

źródło: Allegro

3. Przemów ludzkim głosem

Duże znaczenie ma język, jakim komunikujesz się ze swoją grupą docelową. Powinien być dostosowany do jej poziomu wiedzy na temat obszaru, w jakim działa Twoja firma. Mając zaawansowaną wiedzę w swojej dziedzinie, często wychodzimy z założenia, że wszyscy są na tym samym poziomie zaawansowania, co my. Mówimy na to “klątwa wiedzy”. Często jest ono mylne, ponieważ nasza grupa odbiorców jest różnorodna i część z nich może po raz pierwszy mieć styczność z tematem.

Nie bójmy się więc czasem pisać rzeczy (dla nas) oczywistych.

Postaw na chwytliwe teksty, grę słów, które z pewnością przyciągną uwagę. Zadbaj o poprawność językową i formę tekstu. Zamiast budowania sztywnych bloków treści, spróbuj uatrakcyjnić swoje posty wyliczeniami, podziałem na akapity. Taki zapis jest znacznie łatwiejszy i atrakcyjniejszy w odbiorze.

źródło: CQURE Academy

Nie zapominaj o ciekawym storytellingu wpisującym się w tone of voice Twojej marki. Opowiedz historię, która pozostanie w pamięci odbiorcy na dłużej. Więcej na ten temat dowiesz się z artykułu Aleksandry Batyckiej.

 

4. Liczy się forma(t)

Kontakt odbiorcy z treścią, która pojawia się w newsfeedzie na Facebooku to zaledwie mrugnięcie oka. W krótkim czasie Twój post ma szansę zainteresować odbiorcę i zatrzymać jego uwagę.

Pomoże Ci w tym ciekawy format posta np. video czy gif. Publikacje z filmami mają często lepsze zasięgi organiczne niż te ze zdjęciami. Zadbaj o dokumentację współpracy z klientami – zdjęcia przykładowych realizacji, efekty finalne, kulisy sesji produktowych. Tego rodzaju content stanowi doskonały materiał. Zrezygnuj ze stockowych zdjęć na rzecz samodzielnie tworzonych grafik i fotografii. Nasz mózg znacznie szybciej wykrywa ludzką twarz i na niej skupia uwagę, warto zatem postawić na sesję zdjęciową zespołu. Nie zapominaj o umieszczeniu logo i nazwy firmy na samodzielnie tworzonych materiałach.

źródło: Ocmer – hale przemysłowe

 

5. Wezwij do działania

O jakim elemencie należy zawsze pamiętać? O CTA. Wezwanie do działania (Call To Action) wskazuje odbiorcy, co ma zrobić np. zostawić komentarz, przejść do sklepu internetowego czy przeczytać podlinkowany artykuł. Im bardziej konkretnie sformułujesz swoją zachętę do działania, tym większe prawdopodobieństwo, że odbiorca ją podejmie. Postaraj się nie zamieszczać więcej niż jednego wezwania w komunikacie.

W tym momencie możesz rozpocząć z klientem bezpośredni dialog – zapytać o opinię na temat produktu, skłonić do podzielenia się wrażeniami po skorzystaniu z usług Twojej firmy. Pamiętaj, że budując społeczność, możesz zachęcić ją do dyskusji i wymiany doświadczeń pod publikowanymi przez Ciebie treściami.

Nie zapominaj o reagowaniu na komentarze – zarówno te pozytywne jak i negatywne. Daj znać, że słuchasz uważnie.

źródło: pinio.io

Teraz już wiesz, czym kierować się przy tworzeniu postów w mediach społecznościowych. Chcesz dowiedzieć się więcej na temat video lub przećwiczyć swój copywriterski warsztat?

Zajrzyj do naszej oferty szkoleniowej lub skontaktuj się z nami 🙂