Wróć do poprzedniej strony

10 faktów na temat Employer Brandingu, które ułatwią Ci pracę (cz. 1)

Marlena Stremler

Kreowanie wizerunku pracodawcy to proces, który raz rozpoczęty, nigdy się nie kończy. Organizacja nieustannie powinna dbać o relacje zarówno z obecnymi, jak i potencjalnymi pracownikami. Dlaczego warto i w jaki sposób stać się firmą, w której chce się pracować?

Wzbudzaj wiarygodność

Kandydaci trzykrotnie bardziej ufają wypowiedziom pracowników, niż informacjom publikowanym bezpośrednio przez firmę. Aby ocieplić wizerunek organizacji, warto wdrożyć program Employee Advocacy. Zakłada on aktywność pracowników jako ambasadorów organizacji, w szczególności w mediach społecznościowych.

Bądź tam, gdzie cię szukają

Publikując oferty pracy nie można zapomnieć o Social Mediach. Specjalną zakładkę proponuje już nie tylko LinkedIn, ale także Facebook! 79% poszukujących pracy korzysta z mediów społecznościowych właśnie w tym celu. Publikuj ogłoszenia i pytaj o rekomendacje – może to właśnie w Twojej sieci kontaktów znajdują się najlepsi eksperci?

Jak Cię widzą, tak Cię piszą

Większość szukających pracy czyta min. 7 opinii, zanim ukształtują sobie zdanie o danej firmie. Po udanej współpracy proś o rekomendacje i rewanżuj się. Dbaj o przyjazną atmosferę, unikaj konfliktów i pielęgnuj dobre relacje nawet wtedy, gdy Wasze drogi z pracownikiem się rozchodzą.

Zatrudniaj najlepszych

Pozytywny wizerunek pracodawcy i aktywna społeczność wokół marki sprawią, że zyskasz nawet dwukrotnie więcej odpowiedzi na swoje oferty pracy! Wykorzystaj to i zatrudniaj najlepszych specjalistów w branży. Nie zapominaj jednak o innych uczestnikach rekrutacji – odpowiedź na aplikację, nawet negatywna, zawsze pozostawia lepsze wrażenie niż głucha cisza.

Optymalizuj i zyskuj

Firmy z silną marką pracodawcy zmniejszają rotację o 28%, a koszt zatrudnienia jednego pracownika o 50%. Działania Employer Branding zatem zwyczajnie się opłacają! Pytaj, dyskutuj i wdrażaj zmiany, dzięki którym Twoi pracownicy będą bardziej efektywni i zadowoleni. To oni są Twoją marką i najlepszymi ambasadorami.

 

O tym, że warto poświęcić czas, aby tworzyć wiarygodną i pozytywną markę pracodawcy chyba nie trzeba już dłużej przekonywać. Wdrażając odpowiednie działania, osiągniesz efekty już po kilku miesiącach. Jak to zrobić? O tym opowiem w kolejnej części artykułu.

Ten temat może również Ciebie zainteresuje?

Wiesz już, dlaczego warto wdrożyć strategię Employer Branding do swojej firmy. W tej części pokażemy Ci, jakie działania usprawnią Twoją pracę i pomogą osiągnąć wymierne efekty. Autentyczność, konsekwencja i praca zespołowa pomogą Ci zrealizować zamierzone cele.

Dobrze opowiedziane historie łączą ludzi. W jaki sposób opowieści pomagają w realizacji strategii Employer Branding? Sprawdź!

Czy zastanawialiście się, dlaczego promocja firm w social mediach idzie często w parze z budowaniem marek osobistych ich pracowników? Dzieję się tak, ponieważ z roku na rok zaufanie do mediów czy marek maleje.