Praca (zwłaszcza w branży mediów społecznościowych) wymaga od nas stałej aktywności i ciągłego bycia online. Dzisiaj jednak samo „bycie” nie wystarczy. Powinniśmy zwrócić uwagę na to jak prezentujemy się na portalach społecznościowych (i nie, nie chodzi tu o wyprasowaną koszulę na zdjęciu profilowym 😉). Jak możemy zbudować wizerunek profesjonalnego eksperta znającego się na rzeczy? Można to zrobić między innymi dzięki dobrze uzupełnionemu profilowi. Pamiętaj – zbudowanie rozpoznawalności w sieci to dziś jeden z filarów skutecznego marketingu. Jest to szczególnie istotne na platformie LinkedIn, portalu społecznościowym gromadzącym ponad 610 milionów specjalistów z całego świata. [1]

Przeanalizuj swój profil

Istnieje duże prawdopodobieństwo, że twoje konto nie jest uzupełnione w 100%. Od czego zacząć?

Zdjęcie profilowe – to na nie zwracamy uwagę w pierwszej kolejności. Powinno być w naturalnych barwach (odradzam fotografie czarno-białe), dobrze skadrowane i odpowiednio wyostrzone. Pamiętaj o schludnym, raczej formalnym stroju, odpowiedniej pozie i naturalnym, delikatnym uśmiechu. Warto w tym przypadku skorzystać z usług profesjonalnego fotografa.

Zdjęcie w tle – w tym przypadku warto postawić na grafikę spójną z formatem kreatywnym twojej firmy. Jeżeli jednak z jakichś względów nie chcesz skorzystać z tej propozycji, wybierz zdjęcie związane z charakterem Twojej pracy – na przykład ukazujące Ciebie „w akcji”. Prowadzisz szkolenia, piszesz content, a może pracujesz w call center? Odzwierciedl to w swoim cover photo.

Informacje kontaktowe – możesz uzupełnić je o telefon kontaktowy, adres email. Masz swoją stronę internetową lub prowadzisz bloga? Nie zapomnij dodać tego elementu.

Nagłówek – jest to kolejny istotny element naszego profilu. Masz do użycia 120 znaków i postaraj się wykorzystać je w pełni. Umieść w nim zajmowane stanowisko, pamiętaj także o użyciu słów kluczowych albo hashtagów związanych ze swoją branżą.

Podsumowanie – to miejsce, gdzie możemy się przedstawić i opisać swoje zawodowe kompetencje. Dodatkowo polecam dołączanie załączników – dokumentów, prezentacji, przykładów zrealizowanych projektów, które będą nie tylko naszą referencją, ale także wyróżnikiem. Limit znaków w podsumowaniu na LinkedIn wynosi 2000, jednak nie polecam aż takiego rozpisywania się, w zupełności wystarczy około 1000 znaków.

Na co warto jeszcze zwrócić uwagę? Więcej przydatnych porad i wskazówek dotyczących profilu na LinkedIn w moim kolejnym artykule.

[1] https://business.linkedin.com/marketing-solutions

Paulina Siuchta – Social Media Specialist

Copyright 2018 SocialCube. Wdrożenie