Wróć do poprzedniej strony

Trendy w mediach społecznościowych na 2018 rok, które musisz uwzględnić w swojej strategii social marketingowej

W cyber erze istnieje jedna stała – zmiana. Dlatego, żeby być na bieżąco w świecie social mediów, trzeba obserwować najnowsze trendy. Oto 3 najnowsze trendy, które zmienią oblicze social mediów w 2018 roku.

W ostatnich latach firmy doceniły media społecznościowe i content marketing jako potężne narzędzia do zdobycia szerszej i bardziej zaangażowanej publiczności. Jednak konkurencja w przyciągnięciu uwagi użytkowników jest ogromna. Aby być atrakcyjnym dla odbiorców, niezbędnym jest dostosowanie naszych treści do zmieniających się wymogów klientów.

trendy most w mieście

Rosnąca rola filmów oraz wideo na żywo

Już od dłuższego czasu można dostrzec znaczący wzrost popularności i skuteczności formatów wideo. Według prognoz na 2018 rok czas spędzany przez użytkowników na oglądaniu wideo na smartfonach i tabletach wzrośnie o 35%.

Filmy uzyskują o wiele większe zaangażowanie odbiorców niż inne treści. Ich popularność jest szczególnie duża na Facebook’u i Instagram’ie. Przy tworzeniu treści wideo należy pamiętać, że użytkownicy najczęściej odwiedzają portale społecznościowe za pomocą smartfonów, w związku z czym pojawia się konieczność tworzenia filmów wyświetlanych wertykalnie. Może się to wydawać utrudnieniem, jednak ten format wideo niesie ze sobą wiele korzyści – użytkownik oglądający pionowe wideo na ekranie telefonu, ma całą powierzchnię ekranu zajętą obrazem.

Powoduje to, że cała jego uwaga skupiona jest na oglądanym materiale i nie jest on rozpraszany innymi bodźcami lub treściami. Coraz popularniejsze są również transmisje na żywo. Do ich tworzenia można skorzystać z narzędzi takich jak Facebook Live lub Instagram Live i nakręcić relację z życia firmy lub wdrożeń systemów u klienta. Cieszą się one ogromną popularnością oraz budują więź pomiędzy klientem a marką.

Optymalizacja treści pod urządzenia mobilne

Według raportu comScore w 2017 roku aż 78% czasu w mediach społecznościowych było spędzane na urządzeniach mobilnych. Według prognoz w bieżącym roku czas ten ma się wydłużyć.

Coraz więcej osób korzysta z portali społecznościowych za pomocą urządzeń mobilnych, dlatego też niezbędnym jest dostosowanie wrzucanych treści do potrzeb smartfonów i tabletów. Oznacza to zmianę formatu nie tylko wideo, ale również grafik. Powinny zajmować one jak największą część ekranu skupiając cała uwagę odbiorcy na zdjęciu. Dla większości portali takich jak Facebook, Twitter czy LinkedIn grafiki powinny mieć rozmiary w proporcji 2:1, natomiast grafika publikowana na Instagramie powinna mieć wymiary 1080 px * 1080 px.

Wykorzystywanie Chatbotów

Aktualnie na Facebooku działa około 100 tysięcy chatbotów, a ponad 2 miliardy wiadomości w serwisie to konwersacje pomiędzy marką a indywidualnym użytkownikiem. Jednocześnie trendy chatbotów wciąż rośnie.

Social media od początku maksymalnie skracają dystans pomiędzy marką a klientem. Dlatego coraz popularniejszy staje się bezpośredni kontakt użytkownika z firmą za pośrednictwem Messengera lub innych komunikatorów na portalach społecznościowych.

Jednak klienci oczekują natychmiastowej odpowiedzi na zapytania o każdej porze dnia i nocy, dlatego szczególnie firmy posiadające duże bazy klientów musiałby zatrudnić rzeszę osób, które całą dobę odpowiadałyby na komentarze i wiadomości klientów. Dla tych właśnie firm pojawił Chatbox. Usługa ta jest w stanie na bieżąco odpisywać na wszystkie zapytania klientów oraz przyjmować zamówienia, czy informować o aktualnych promocjach.

 

Świat social mediów zmienia się jak kalejdoskopie, dlatego dostosowanie się do zachodzących zmian to być albo nie być dla firm – ten kto nie zaadaptuje się do nowych trendów na rynku jest postrzegany przez konsumentów jako przestarzały i mało profesjonalny. Tych parę wskazówek może pomóc Twojej firmie sprostać wymogom klientów w 2018 roku. Powodzenia!

Ten temat może również Ciebie zainteresuje?

Czy w tym roku czeka nas marketingowa rewolucja? Moim zdaniem raczej ewolucja – będziemy rozwijać zeszłoroczne nowinki i wdrażać je na 100%. Postawimy na zrozumienie Klienta i jeszcze lepsze dostosowanie się do jego potrzeb. Czym w 2019 będą żyły Social Media?

Influencer marketing od lat unosi się na fali popularności. Coraz więcej marek decyduje się na promowanie swoich produktów za pomocą mediów społecznościowych influencerów.

Nieustanne szkolenie się jest elementem, na którym powinno zależeć nie tylko pracodawcy, ale przede wszystkim pracownikom. Pozwala im to nie zamykać się wyłącznie w ramach swoich codziennych obowiązków, a nieustannie się rozwijać i udoskonalać swoje umiejętności. Warto podnosić swoje kwalifikacje oraz edukować się szczególnie w mocno rozwijających się dziedzinach.