Wróć do poprzedniej strony

Jak tworzyć angażujące treści dla branży IT?

Aleksandra Batycka

Wyobraź sobie swój pierwszy dzień pracy jako Specjalista ds. Contentu. Siadasz do komputera i dostajesz zadanie, żeby napisać post o automatyzacji administracji z Windows PowerShell. Jeśli nie masz doświadczenia w branży IT, może ogarnąć cię przerażenie. Jest to jednak zadanie do wykonania!

1. Dobry copywriter potrafi w ciekawy sposób opisać każdy temat

Pisząc posty w Social Mediach, często komentujemy jakieś zagadnienie lub zjawisko, przekierowując do artykułu lub innego źródła. W tego typu treściach istotne jest, aby zachęcić odbiorcę do dalszego czytania. Pisząc zatem o cyberbezpieczeństwie lub nowej funkcjonalności systemu Windows, nie musimy być specjalistami z danej dziedziny – wystarczy, że rozumiemy istotę danego zagadnienia i korzyści lub niebezpieczeństwa z niego wynikające. Szczegóły techniczne pozostawmy autorowi przywoływanego artykułu. My powinniśmy skupić się na tym, dlaczego warto zagłębić się w temat. Dlatego ważne jest stosowanie języka korzyści oraz Call To Action, które sprawią, że odbiorca kliknie “Czytaj dalej”.

2. Znajdź tone of voice marki

Na LinkedIn możemy znaleźć mnóstwo firm technologicznych. Dlatego niezwykle ważne jest wyróżnienie się na tle konkurencji i przykucie uwagi potencjalnego klienta. Pomoże nam w tym dostosowany do firmy ton komunikacji. W oparciu o wartości marki, a także jej cele, warto już na samym starcie działań w mediach społecznościowych ustalić, jak chcemy być postrzegani. Czy nasza organizacja ma być najlepszym kumplem klienta, a może jego mentorem? Od tego zależy tone of voice, którym będziemy się konsekwentnie posługiwać.

3. Stockowe zdjęcie laptopa odstaw do lamusa

W komunikacji w Social Mediach niemal równie ważny jak tekst, jest przekaz wizualny. Grafika, którą uzupełnimy nasz post, powinna być równie angażująca, jak jego treść i wyróżniać się na wirtualnej tablicy ogłoszeń.

Treści o tematyce IT kojarzą nam się zazwyczaj z komputerem lub wycinkiem kodu. Słusznie, ale takich zdjęć jest na LinkedInie czy Facebooku już mnóstwo. Dlatego ważne jest znalezienie motywu przewodniego na grafikach, który przełamie schematy. Może to być wykorzystanie brand hero lub odręcznych ilustracji. Lepsze zasięgi pomogą zdobyć zdjęcia zespołu – im kreatywniejsze, tym lepsze (kto powiedział, że pracownicy IT mogą mieć tylko zdjęcia przy laptopie?).

4. Po obu stronach jest człowiek

Pamiętaj, że za każdą marką stoją ludzie. Dlatego komunikując się w mediach społecznościowych, nie pisz bezosobowo – pokaż ludzkie oblicze. Poczucie humoru, emotikona czy nawiązanie do serialu/filmu, to idealny zabieg, aby pokazać, że organizacja nie jest robotem. Nawet, gdy opisujesz bardzo zaawansowane zagadnienia technologiczne, możesz puścić do odbiorcy oko, wplatając coś nieoczywistego.

Po drugiej stronie ekranu też jest człowiek, który z pewnością łatwiej zapamięta komunikat o zabarwieniu emocjonalnym, niż kolejny wpis przypominający opis z encyklopedii.

Pamiętaj. Tworząc content dla klientów, dobieraj słowa tak, aby komunikat był zrozumiały zarówno dla eksperta z danej dziedziny, jak i laika.