Wróć do poprzedniej strony

Blog firmowy jako jeden z elementów Content Marketingu

Joanna Sulejczak

Content Marketing to proces, który skupia się na tworzeniu i dystrybucji treści. Celem jest zrozumienie i zaspokojenie potrzeb naszego klienta! Strategia Content Marketingu to realizacja postawionych celów, dystrybucja wartościowych treści oraz ciągłe ulepszanie działań. Jednym z narzędzi Content Marketingu jest blog firmowy.

Po co blog firmowy?

Blog firmowy pozostaje jednym z wciąż dobrze radzących sobie narzędzi Content Markeitngu. Pomaga między innymi w zwiększeniu ruchu na stronie i budowaniu eksperckiego wizerunku. Dlatego warto przyjrzeć się temu tematowi.

Pozycjonowanie

Publikowanie na blogu wzmacnia pozycję strony WWW w wyszukiwarkach. Dzięki stałym aktualizacjom są bardziej doceniane przez wyszukiwarkę niż statyczna strona.

Ważne jest pamiętać o optymalizacji swoich postów pamiętając o:

  • słowach kluczowych
  • nagłówkach
  • optymalizacji zdjęć
  • metatagach
  • linkach zewnętrznych i wewnętrznych

Budowanie wizerunku

Wykazanie się przed swoimi odbiorcami szerokim zakresem wiedzy w ramach swojej branży i rozwiązywanie realnych problemów potencjalnych klientów, sprawi że zaczniesz być traktowany jako ekspert. A co najważniejsze pozwoli to zbudować zaufanie u odbiorców. Ponadto prowadzenie bloga wzmaga pozytywne skojarzenie z marką.

Większość osób w obliczu problemu zwraca się do sieci w poszukiwaniu informacji lub rozwiązania. Twój blog jest ważnym miejscem do oferowania informacji i odpowiedzi podczas wstępnych etapów świadomości i rozważań kupującego.

Działania w mediach społecznościowych

Udostępniaj własny blog firmowy w mediach społecznościowych! Dzięki temu możesz rozwinąć dyskusję z odbiorcami na temat artykułu, który udostępniłeś. Za pośrednictwem swoich profili w mediach społecznościowych możesz również informować o postach, które wkrótce się pojawią na blogu

Pamiętaj, żeby dodać na swoim blogu opcję komentowania, lub udostępniania danego artykułu na wybranych platformach mediów społecznościowych. W ten sposób Twój blog firmowy będzie promowany na kontach Twoich odbiorców, co zwiększy ruch na blogu.