Wróć do poprzedniej strony

3 największe błędy w kampanii B2B oraz jak ich unikać

Paulina Czyżewska
Social Media Specialist

Odpowiednio poprowadzona kampania marketingowa może przynieść dużo korzyści – takich jak wzrost rozpoznawalności marki oraz rozwój siatki klientów, jednak nawet najbardziej doświadczonym marketingowcom mogą przydarzyć się błędy.
W tym artykule opiszę jakie są 3 największe błędy w kampanii B2B oraz jak ich unikać.

Brak znajomości grupy docelowej

Jeżeli tworzysz kampanię dla nastolatków (a nie masz już naście lat) i chcesz żeby została odebrana w odpowiedni sposób (a przede wszystkim zrozumiana!) to musisz dobrze poznać swoje audytorium. Porozmawiaj z klientem, ustalcie cel, plan oraz główne komunikaty. Poprzez pre- testy możesz także sprawdzić jak odbierana jest kampania lub ocenić skuteczność swoich działań poprzez badania post-test.

Bagatelizowanie roli SEO

Chcesz mieć wielu klientów? To pytanie jest raczej retoryczne, ale czy wiesz jak w prosty sposób możesz to sobie ułatwić? Odpowiedź brzmi: Pozycjonowanie strony. Jeżeli klienci odnajdą Twoją witrynę w wynikach wyszukiwania, zwiększy to Twoje szanse na to, że skorzystają z twojej usługi. Ważne jest to, aby Twoja strona była czytelna, dobrze zbudowana i szybko się ładowała. Odpowiednia i ciekawa treść dodatkowo przyciągnie uwagę. Nie zapomnij też o optymalizacji strony, aby właściwie działała na wszystkich przeglądarkach oraz na urządzeniach mobilnych.

Brak strategii social mediowej

Według badań Content Marketing Institute 60% marketingowców nie opracowuje strategii marketingowej. Dobrze przygotowana strategia będzie kluczem do sukcesu, w szczególności, jeżeli chodzi o marketing social mediowy. Nie lekceważ siły mediów społecznościowych. Zwracaj uwagę na kreowanie odpowiedniego contentu. Jeżeli posty są nieciekawe, zbyt długie, nie mają odpowiedniej grafiki, a przy tym trafiają do odbiorców w złym czasie i w złej formie, to osiągnięcie sukcesu będzie ciężkie. Pamiętaj także, że jakość twoich treści jest ważniejsza od jej ilości. Określ grupę docelową oraz kluczowy przekaz. I kolejna rada – bądź cierpliwy. Chcesz zobaczyć wpływy z Waszych działań marketingowych? Poczekaj. Budowanie odpowiednio dobranej sieci kontaktów również wymaga czasu. Dopiero później możesz sprawdzić, czy ta strategia zmierza w dobrym kierunku czy należy ją zmienić.

Wszyscy jesteśmy ludźmi i każdemu z nas zdarza się popełnić błędy. Żeby ich unikać trzeba korzystać z wiedzy, którą mamy na wyciągnięcie ręki. Trzeba wyciągać wnioski nie tylko z własnych potknięć, ale także z pomyłek innych osób. Błędów nie popełnia ten, kto nic nie robi, a trud włożony w przygotowanie kampanii marketingowej na pewno nam się opłaci.