Facebook to obecnie jeden z najpopularniejszych kanałów Social Media na świecie. Platforma daje reklamodawcom dostęp do ogromnego, zróżnicowanego grona odbiorców, a dodatkowo oferuje cały wachlarz możliwości w zakresie tworzenia kampanii o odmiennych celach.

Za pomocą Facebooka możecie dotrzeć do odbiorców z informacją o produkcie czy usłudze, przekierowywać na stronę firmy lub sklepu, budować lojalność dotychczasowych klientów, zwiększać zasięg marki i kreować pożądany wizerunek.

Rodzaje kampanii reklamowych – wybór celu reklamowego

 

Pierwszym krokiem, podczas tworzenia reklamy na Facebooku, jest wybranie jednego z dostępnych celu kampanii:

Rozpoznawalność marki – zwiększenie znajomości marki i utrwalenie jej w pamięci odbiorcy

Zasięg – celem jest wyświetlenie reklamy na Facebooku jak największej liczbie użytkowników tej platformy

Ruch – przejście z reklamy na Facebooku do innej witryny np. przekierowanie na stronę firmową

Facebook

Aktywność – ten cel wiąże się z aktywnościami takimi jak: polubienie posta na Facebooku, lub zwiększenie osób obserwujących fanpage firmy

Instalacje aplikacji – jeśli Twoja firma ma własną aplikację, dzięki odpowiedniemu ustawieniu tego celu w kampanii, możesz zachęcić odbiorcę do jej pobrania

Wyświetlenia filmu – w przypadku publikacji filmów celem kampanii może zostać zachęcenie jak największej ilości osób do jego obejrzenia

Pozyskiwanie kontaktów – to cel , który pomoże pozyskać nowych klientów dzięki kampanii z prośbą o pozostawienie maila lub numeru telefonu

Wiadomości – nawiąż kontakt z osobami na Facebooku i wyślij do nich bezpośrednią wiadomość powitalną

Konwersje – podjęcie konkretnego działania na witrynie lub w aplikacji np. prośba o zarejestrowanie się na stronie, zrobienie zakupów, instalacja aplikacji

Sprzedaż z katalogu – pokazanie produktów z katalogu sklepu elektronicznego, w celu generowania sprzedaży

Ruch w firmie – w tym celu wskazujemy miejsce np. konkretną ulicę, lub galerię handlową. W takiej sytuacji reklama będzie wyświetlana osobom, które przebywają w tej zaznaczonej lokalizacji.

Optymalizacja grupy docelowej kampanii Facebook

 

Cel już został wybrany, pora na nadanie nazwy kampanii i wybór właściwej grupy docelowej.

Facebook

Facebook

Facebook

Kolejnym krokiem jest to utworzenie grupy odbiorców – czyli wyznaczenie kryteriów, według których mają zostać wybrani użytkownicy, którym wyświetli się reklama.

Kluczowym elementem w tworzeniu kampanii płatnych na Facebooku, jest ustalenie grupy odbiorców. W zależności od produktu/usługi, możesz dobierać odbiorców pod kątem:

  • zainteresowań
  • stanowiska pracy
  • demografii
  • wydarzeń z życia

W tym punkcie należy dokładnie przemyśleć do kogo chcemy dotrzeć z daną reklamą. Zapisz wybraną grupą docelową i nadaj jej nazwę nawiązującą do reklamy. Do każdej kampanii możesz tworzyć osobne grupy.

Umiejscowienia

 

W zależności od celu, możesz również manualnie wybrać umiejscowienie swoich reklam:

  • tylko na Instagramie
  • tylko na InstaStories i w relacjach Facebooka
  • tylko w aktualnościach Facebooka
  • tylko na Messengerze

Możesz również wybrać, na jakich urządzeniach ma się wyświetlać Twoja reklama (np. tylko telefon z systemem Android).

Facebook

Tworzenie reklamy

 

Najpierw wybieramy typ reklamy:

Facebook

  • karuzela – kilka obrazów lub filmów z możliwością przewijania
  • pojedyńczy obraz, lub film – promocja pojedyńczego obrazu lub pokazu slajdów
  • kolekcja – grupa elementów, które można otworzyć w trybie pełnoekranowym na smartfonach czy tabletach

Ostatnim etapem w kreacji reklamowej, jest tworzenie reklamy. Tutaj musimy zwrocić uwagę na kilka elementów:

  • podstawowy tekst – powinien zawierać 2-3 zdania, mówiące dlaczego warto wejść w interakcję z reklamą. Na zakończenie dać CTA.
  • nagłówek – powinien być krótki (do 3 wyrazów) i również zachęcać do dalszej interakcji z marką.
  • opis – tutaj zmieści się jedno, krótkie zdanie, które powinno być uzupełnieniem nagłówka i ostatecznym CTA.
  • Link – czyli dokąd ma prowadzić nasza reklama – na stronę z zapisami czy do sklepu?

Facebook

Treści do kampanii – krótki poradnik

 

  • powiąż tekst z materiałem graficznym
  • utwórz różne reklamy dla różnych odbiorców
  • zwracaj się bezpośrednio do odbiorców
  • wyrażaj się zwięźle
  • trzymaj się jednego wezwania do działania
  • wymień cenę (gdy to uzasadnione)
  • dodaj informacje o przedziale czasu

Mam nadzieję, że ten poradnik okaże się pomocny przy tworzeniu Waszych kampanii płatnych na Facebooku. Jeżeli macie nadal wątpliwości, lub chcielibyście porozmawiać nt. uruchomienia płatnej promocji dla Waszej firmy, to zapraszam do kontaktu info@socialcube.pl

Joanna Sulejczak    Joanna Sulejczak

Copyright 2018 SocialCube. Wdrożenie