Nie oszukujmy się – nie zawsze mamy czas na budowanie swojej marki eksperta na LinkedIn. Przytłacza nas praca, obowiązki domowe albo po prostu nie chce nam się tworzyć dopieszczonych treści. Niestety opuszczenie się w regularności publikowania na portalach społecznościowych negatywnie wpływa na odbiór naszych treści przez algorytm. Im rzadziej publikujesz treści, które osiągają wysokie zasięgi, tym mniej będą one widoczne dla Twoich kontaktów. Dlatego czasem warto jest stworzyć publikacje, która nie wymagają dużo pracy, a z pewnością wzbudzą duże zainteresowanie sieci.

 

Infografika

To świetny sposób na umieszczenie dużej ilości informacji w bardzo atrakcyjnej formie. Niezależnie czy podejmiesz się stworzenia własnej, czy też udostępnisz cudzą infografikę, jest to typ publikacji, który przyciąga wzrok. A jeżeli prezentuje ona ciekawe dane – możesz być pewien, że wzbudzi dyskusję pod postem. Stworzenie własnej infografiki nie jest dużym wyzwaniem czasowym i nie wymaga zdolności graficznych. Polecam program Canva, w którym stworzenie tego typu publikacji jest niezwykle proste.

 

Pytanie do publiczności

Ludzie uwielbiają pomagać i doradzać. Więc czemu nie oddać im głosu? Wystarczy pytanie o ciekawą książę z Twojego zakresu wiedzy branżowej, prośba o pomoc w dokonaniu wyboru między dwoma wzorami wizytówek czy o wyrażenie zdania na temat załączonego artykułu. Z pewnością wywołasz dyskusją i zbudujesz wizerunek osoby otwartej i komunikatywnej.

 

Pokaż kulisy swojej pracy

Zaprezentowanie Twojego zawodu od kuchni z pewnością zainteresuje każdego. Wystarczy, krótka opowieść o Twoim dzisiejszym zawodowym wyzwaniu lub refleksji związanej z pracą, okraszone zdjęciem Ciebie w trakcie codziennych obowiązków. Oto przepis na post doskonały.

 

Event

Byłeś na ciekawej konferencji? A może odbyłeś bardzo inspirujące spotkanie? To dobry materiał na niosącą się treść. Opowiedz o swoich przemyśleniach i nie wstydź się pokazać – zrób sobie zdjęcie ze szkolenia albo z ciekawą osobą, która pobudziła Cię do myślenia.

 

Video

To najprostsza forma na stworzenie publikacji o dużych zasięgach – treści video są wysoko cenione zarówno przez algorytm jak i przez użytkowników. I nie martw się o brak profesjonalnej oprawy czy sprzętu, a nawet o formę wypowiedzi – tu liczy się naturalność i swoboda. Wystarczy ciekawa wypowiedź na temat Twoich zawodowych refleksji nakręcona telefonem z ręki.

 

 

Social Media Content Specialist, Storytelling, Redakcja - Maja Hołub

Marketing Manager, Storytelling, Redakcja – Maja Hołub

Copyright 2018 SocialCube. Wdrożenie