Wróć do poprzedniej strony

Jak ważne jest tworzenie treści, budując markę eksperta?

„Jeśli nie weźmiesz w swoje ręce własnego wizerunku online, wyniki Google zrobią to za Ciebie”, powiedział Dan Schawbel, ekspert ds. Personal Brandingu. To chyba najbardziej przekonujący argument za tworzeniem marki eksperta. Marką jest bowiem każdy, ale dobrą marką tylko ten, kto na nią pracuje!

Zainwestuj w Personal Branding

Już 92% ludzi bardziej ufa rekomendacjom osób niż marek. Wierzymy w kompetencje i doświadczenie wiarygodnych specjalistów. Budując markę eksperta możesz stać się ambasadorem swojej firmy lub pracodawcy i uzyskiwać wymierne korzyści biznesowe. Jak to zrobić?

Budowanie marki osobistej to proces, który będzie wymagał od Ciebie czasu i cierpliwości. Regularne działania przyniosą efekty już po kilku tygodniach! Obecnie Personal Branding w dużej mierze przeniósł się do sieci. To tutaj zbudujesz sieć kontaktów, będziesz dzielić się wiedzą i dyskutować na tematy branżowe. Możliwości dotarcia do szerokiego grona odbiorców są niemal nieograniczone – korzystaj z mediów społecznościowych (w szczególności LinkedIn i Twitter), możesz również założyć bloga lub własną stronę internetową.

Bądź aktywny

Zapewne znasz powiedzenie „jak cię widzą, tak cię piszą”. W Personal Brandingu online jest odwrotnie: jak piszesz, tak Cię widzą. Dlatego Twoja aktywność ma w tym przypadku kluczowe znaczenie. Zadbaj o to, aby wpisując Twoje imię i nazwisko w wyszukiwarkę pojawiały się eksperckie treści – artykuły, profil na LinkedIn itd. To ważne, ponieważ już 65% internautów uważa wyniki wyszukiwania za najbardziej wiarygodne źródło informacji.

Aktywne prowadzenie profili w mediach społecznościowych sprawi, że stworzysz wokół swojej marki osobistej społeczność – osób, które znasz zarówno offline, jak i (póki co) tylko online. Publikuj treści, posty, artykuły, podcasty czy video, aby zbudować swoją wiarygodność i rozpoznawalność jako eksperta. Zapraszaj inne osoby, dla których Twoja wiedza może być wartościowa, do sieci kontaktów. Warto też obserwować, jakich informacji z Twojej dziedziny poszukują inny i odpowiadać na to zapotrzebowanie. Bądź na bieżąco i pokaż, że znasz się na rzeczy.

Dziel się wiedzą

Treści, które publikujesz powinny być przede wszystkim merytoryczne. Jesteś ekspertem w swojej dziedzinie, dlatego warto podzielić się z innymi doświadczeniem. Twoi potencjalni klienci i partnerzy biznesowi docenią, że edukujesz branżę i wyjaśniasz, na czym polega Twoja praca. W kreowaniu marki eksperta chodzi o to, aby wykazać się ekspercką wiedzą.

Oprócz publikowania wartościowych treści, udzielaj się np. pod postami lub artykułami innych. Ktoś pyta o radę? Odpowiedz na pytanie, jeśli znasz odpowiedź. Nie zgadzasz się z czyjąś opinią? Wejdź w merytoryczną dyskusję. Jeśli możesz komuś doradzić – zrób to. Ekspert nie boi się dyskusji, aktywnie dzieli się wiedzą i doskonale zna rynek. Pokaż innym, że taką osobą jesteś!

Pracuj u podstaw

Marka osobista to inwestycja. Zbudowanie jej zajmuje czas i energię, a aby ją utrzymać, trzeba stale doskonalić swoje kompetencje. Jak każda dobra inwestycja, i ta zaprocentuje. Dzięki marce eksperta łatwiej nawiążesz relacje biznesowe, zdobędziesz nowych klientów lub lepszą pracę. Już dziś zacznij tworzyć wartościowe treści i dzielić się nimi ze swoją siecią kontaktów. Im szybciej zaczniesz, tym prędzej zobaczysz pierwsze efekty!

 

Ten temat może również Ciebie zainteresuje?

Czy zastanawialiście się, dlaczego promocja firm w social mediach idzie często w parze z budowaniem marek osobistych ich pracowników? Dzieję się tak, ponieważ z roku na rok zaufanie do mediów czy marek maleje.

Jak skutecznie zbudować swoją markę osobistą, która będzie rozpoznawalna? Najpierw dowiedz się, jak tego NIE robić.

Według Jasona Hartmana „Twoja osobista marka to obietnica dla Twoich klientów… obietnica jakości, spójności, kompetencji i niezawodności.” Kreowanie i budowanie jej przynosi wiele korzyści, ale czy Personal Branding jest dla każdego? Moim zdaniem każdy może zbudować markę osobistą, ale nie wszyscy muszą. Zależy to od specyfiki branży, zajmowanego stanowiska i wielu innych czynników.