Wróć do poprzedniej strony

Wykorzystaj LinkedIn do Employer Brandingu

Hasło „rynek pracownika” dla nikogo już nie jest zaskoczeniem. Aby w naszej firmie chcieli pracować najlepsi specjaliści, nie wystarczy już dobra płaca i benefity. Coraz więcej osób zwraca uwagę na wizerunek potencjalnego pracodawcy, a informacje weryfikuje w sieci.

Daj się poznać

Employer Branding to działania, które mają na celu zbudowanie dobrego wizerunku pracodawcy w oczach kandydatów oraz dbanie o satysfakcję z pracy obecnych członków zespołów. Coraz częściej firmy decydują się na działania promocyjne właśnie pod kątem pracowników. Rosnąca konkurencja o najlepszych specjalistów motywuje do pracy nad brandem już nie tylko w oczach konsumentów i partnerów biznesowych.

Ważnym kanałem komunikacji w działaniach EB są media społecznościowe, a przede wszystkim LinkedIn. Serwis o tematyce biznesowej doskonale spełnia rolę miejsca, gdzie spotykają się pracodawca i pracownik. To tutaj łatwo można sprawdzić, kto pracuje w danej firmie, jakie ma doświadczenie, wymienić się opiniami na temat pracodawcy, a także sprawdzić, czy aktualnie trwa rekrutacja. Użytkownicy korzystają z LinkedIn, aby nawiązać relacje biznesowe i zdobyć najnowsze informacje branżowe. Regularne prowadzenie profilu firmowego pomoże zbudować wiarygodność, wizerunek eksperta i da możliwość promowania swoich sukcesów. Dlatego jak najszybciej załóż profil, uzupełnij informacje i…

Zbuduj relację

Komentarze branżowe, dyskusje, aktualności z życia firmy i rekrutacje – to tylko kilka z wielu tematów, którymi możemy aktywizować naszą społeczność, budować rozpoznawalność i zaufanie. Nasz profil może np. pełnić nawet funkcję bloga firmowego z artykułami pracowników w roli ekspertów branżowych. Każda akcja powoduje reakcję. Merytoryczne treści i angażujące dyskusje zapewnią nam aktywne grono odbiorców.

LinkedIn sprawdza się nie tylko w działaniach zewnętrznych (skierowanych do potencjalnych pracowników). Tutaj otrzymujemy również informacje zwrotne o naszej firmie i możemy na nie zareagować. To dobre narzędzie do badania rynku i satysfakcji pracowników. Możemy odpowiadać na pytania, dementować nieprawdziwe informacje i czerpać korzyści z bezpośredniego kontaktu z ludźmi z naszej firmy.

Na sukces marki składają się w dużej mierze kompetentni i zaangażowani pracownicy. LinkedIn skraca nam drogę do kontaktu z potencjalnymi, i rozmowy z obecnymi członkami naszych zespołów. Nic nie zbuduje dobrego wizerunku tak dobrze, jak trwała relacja