Jeszcze do niedawna Instagram nie kojarzył się z biznesem. To jednak zaczyna się zmieniać, m.in. dzięki coraz większym możliwościom dla kont firmowych, a także dzięki rosnącemu zainteresowaniu tego typu profilami. 20% użytkowników Instagrama codziennie odwiedza co najmniej jeden profil firmowy, a 1/3 wyświetlanych przez użytkowników InstaStories, to relacje utworzone przez konta biznesowe [1]. 

 

Przeczytanie tego tekstu zajmie Ci 5 minut. 

Z artykułu dowiesz się: 

  • Do kogo trafisz za pomocą InstaStories?
  • Co zachęca odbiorców do oglądania relacji na Instagramie?
  • Jakie formaty InstaStories możesz wykorzystać do angażowania odbiorców?

 

Czy znajdę tu swoich potencjalnych klientów? 

 

Ze względu na swój charakter, wiele osób kojarzy Instagram z kanałem, używanym głównie przez młodzież. Tymczasem największa grupa demograficzna, obecna w tym medium, to 25-34 latkowie (35%). Kolejna najliczniejsza grupa to osoby w wieku 18-24 (30%), oraz 35-44  (16,5%). Młodzież poniżej 18 roku życia stanowi jedynie 6,1% użytkowników Instagrama, co sprawia, że jest ich mniej, niż 40 i 50-latków [2].

Ważną statystyką, z biznesowego punktu widzenia, jest również równy rozkład użytkowników ze względu na płeć. Według danych Hootsuite, 52% użytkowników Instagrama to kobiety, a 48% to mężczyźni. 

Warto wziąć pod uwagę także szerokie spektrum zainteresowań użytkowników tej platformy. Znajdziemy tu zarówno konta o tematyce sportowej, artystycznej, zdrowotnej, motoryzacyjnej, biznesowej i wielu innych. 

Możemy do nich dotrzeć za pomocą płatnych reklam, utworzonych za pomocą narzędzia Facebook Ads, które umożliwia nam szczegółowe opcje targetowania. 

 

Co angażuje użytkowników Instagrama? 

 

InstaStories pojawiły się na Instagramie w 2016 roku i szybko zaczęły cieszyć się popularnością, dzięki swojej 24-godzinnej formie. 

W styczniu 2019 roku korzystało z nich codziennie już 500 milionów użytkowników [3], co stanowi połowę wszystkich użytkowników Instagrama. 

Co sprawia, że tak chętnie dodajemy i oglądamy relacje na Instagramie? Ich przewagą nad postami jest przede wszystkim spontaniczność i naturalność. Posty mają to do siebie, że zazwyczaj są wykreowane – na tablicy przeważają pozowane zdjęcia i gotowe grafiki. InstaStories to z kolei dzielenie się przeżyciami na żywo, np.  z podróży czy z eventu. Tutaj możemy zobaczyć celebrytów bez makijażu, którzy pokazują nam swoje życia zza kulis i tutaj możemy też zobaczyć życie obserwowanych przez nas firm z perspektywy pracownika. 

InstaStories są mniej zobowiązujące od klasycznych postów, ponieważ wygasają po dobie. Dlatego ich twórcy pozwalają sobie na większą swobodę i poczucie humoru. A dzięki temu odbiorcy bardziej się z nimi utożsamiają. 

 

Jak angażować na InstaStories? 

 

Relacje na Instagramie dają nam wiele możliwości, aby urozmaicić przekaz.  

Oprócz zdjęcia lub 15-sekundowego video, możemy skorzystać również z: 

  • Ankiety 

 

  • Pytania 

 

  • Suwaków reakcji 

 

  • Quizów 

 

  • Zbiórki charytatywnej 

 

  • Gifów 

 

  • Efektów specjalnych 

    

 

Dzięki temu dostarczamy naszym odbiorcom rozrywki i skłaniamy do wejścia w interakcję z naszą relacją. 

Dla profili firmowych jest to szansa na zbudowanie relacji ze swoimi klientami i budowę rozpoznawalności, m.in. za pomocą konkursów czy wyzwań. 

Możemy zachęcić naszych obserwatorów do stworzenia relacji z użyciem naszego produktu i oznaczenia naszego profilu, w zamian za atrakcyjną nagrodę. Dzięki temu nasza marka dociera do nowych odbiorców, jednocześnie lojalizując obecnych klientów.  

Opcja zadawania pytań i ankiet umożliwia profilom firmowym poznawanie potrzeb konsumentów i dostosowywanie do nich produktów i usług. Np. Zadając pytanie “Gdybyś mógł dodać nową funkcję do naszego urządzenia, to byłaby to…”, możemy dowiedzieć się, czego oczekują klienci od nowej wersji naszego produktu i na tej podstawie rozwijać jego koncepcję. 

62% użytkowników Instagrama stwierdziło, że ich zainteresowanie produktem wzrosło po obejrzeniu go w relacji [1]. Dane mówią więc same za siebie. 

 

Gotów na angażowanie swoich klientów? Skorzystaj ze spektrum możliwości, jakie dają relacje na Instagramie i wsłuchaj się w potrzeby swojej grupy docelowej. 

Zabawa przy tworzeniu contentu gwarantowana! 

 

  

Aleksandra Batycka – Social Media Specialist

 

 

 

źródła:

[1] Hootsuitehttps://blog.hootsuite.com/instagram-statistics/ 

[2] Statista: https://www.statista.com/statistics/325587/instagram-global-age-group/ 

[3] Statistahttps://www.statista.com/statistics/730315/instagram-stories-dau/ 

 

Copyright 2018 SocialCube. Wdrożenie