Czy wiesz, że niemal połowa użytkowników Internetu poszukuje treści związanych z produktami lub usługami jeszcze przed wizytą w sklepie[1]? To doskonała szansa dla marki, aby się zaprezentować. Informacje, z jakimi się styka odbiorca, mają realny wpływ na ostateczną decyzję o zakupie.

Stajesz się zauważony           

Jeśli sam nie poinformujesz Klientów o swojej ofercie, nikt tego nie zrobi za ciebie. Internet to doskonałe miejsce, aby zaprezentować markę od najlepszej strony. Firmy B2B, które publikują treści co najmniej 11 razy w miesiącu, mają trzykrotnie większy ruch na stronie internetowej, niż te, które nie publikują[2]. Blog firmowy, aktywność w mediach społecznościowych, kanał video, a nawet podcast – to wszystko stanowi wartościową treść, która zwraca uwagę potencjalnych Klientów. Informuje, edukuje rynek i wzmacnia świadomość marki wśród internautów.  Daj się poznać! To pierwszy krok do zbudowania relacji między ludźmi a firmą i zwiększenia zainteresowania.

Wzbudzasz zaufanie

Dobre treści to takie, które są przydatne. Content Marketing ma na celu nie tylko wzbudzić zainteresowanie marką, ale także rozwiązywać problemy, dawać odpowiedzi i poszerzać wiedzę odbiorców. Planując publikacje postaw się w roli potencjalnego Klienta. Zastanów się, jakie może mieć pytania czy wątpliwości. I odpowiadaj na nie! Jasne komunikaty, dzielenie się wiedzą i szczere odpowiedzi na pytania to recepta nie tylko na stworzenie relacji, ale także wzbudzenie zaufania. Regularny kontakt Klientów z marką pokazuje, że jest ona aktywna i dostępna dla użytkowników. Po prostu można na niej polegać.

Budujesz społeczność

Content Marketing kosztuje 62% mniej niż działania reklamowe, a przyciąga trzykrotnie więcej potencjalnych klientów[3]. Wynika to m.in. z tego, że jednym z wykorzystywanych kanałów komunikacji są media społecznościowe, które gromadzą aktywnych internautów. Ludzie chętnie pozostają w kontakcie z markami, nawet po zakończeniu procesu zakupowego. Gromadzenie wokół firmy społeczności to proces, który zaowocuje większymi zasięgami publikowanych treści, a co za tym idzie, popularnością i zaufaniem. Chętniej sięgamy po coś, co jest sprawdzone i rekomendowane przez wiele osób.

Dobra treść daje efekty

Regularne publikowanie treści daje marce możliwość bycia w stałym kontakcie z Klientami. Artykuły poradnikowe, tutoriale czy komentarze branżowe zagwarantują, że internauci zapamiętają ją jako godną zaufania i ekspercką. Tutaj pierwsze skrzypce gra nie prezentacja oferty, a rzetelne informacje i angażujące tematy. Dzięki nim marka zyska nie tylko wyższą sprzedaż, ale także pozytywny wizerunek.

[1] https://blog.hubspot.com/blog/tabid/6307/bid/5519/Blogging-Businesses-Experience-126-Higher-Lead-Growth-Than-Non-Blogging-Businesses.aspx?__hstc=181308536.a1c3e29ebd3540685a67f2201b8757e6.1527612628631.1527612628631.1527612628631.1&__hssc=181308536.1.1527612628632&__hsfp=1607898099 data dostępu: 18.07.2018 r.

[2] https://www.hubspot.com/marketing-statistics?__hstc=203302158.5c08744b838e39e92377b97a3b777a59.1531833597283.1531833597283.1531833597283.1&__hssc=203302158.1.1531833597283&__hsfp=117649468 data dostępu: 18.07.2018 r.

[3] https://contentmarketinginstitute.com/2017/10/stats-invest-content-marketing/ data dostępu: 18.07.2018 r.

Marlena Stremler - Social Media Specialist
Marlena Stremler, Social Media Specialist

Copyright 2018 SocialCube. Wdrożenie