Regularne publikacje i merytoryczne treści to tylko niektóre z elementów składających się na skuteczne działania content marketingoweJak zaciekawić odbiorców, zbudować ich zaufanie oraz stworzyć spójny i emocjonalny obraz? Wystarczy opowiedzieć im jakąś historię. Powinniśmy jednak pamiętać o tym, aby były one oryginalne, ciekawe i skłaniały do refleksji. Dobra historia niesie ze sobą określone przesłanie oraz potrafi stworzyć więź na linii firma – konsument. 

Storytelling pozwala zrealizować cele takie jak budowanie świadomości marki czy zwiększenie sprzedaży. Umożliwia także nawiązanie głębszego kontaktu z odbiorcami. Celem storytellingu jest pozycjonowanie marki, także tej osobistej, przyciąganie do siebie ludzi i pozostawanie z nimi w długotrwałych relacjach.  

Stworzenie dobrej i wiarygodnej historii, z którą chcemy się utożsamiać nie jest proste, ale nie jest też niemożliwe. Możesz powiedzieć, że twój produkt jest najlepszy na rynku, ale tego typu komunikaty nie będą niczym odkrywczym. Zdecydowanie lepiej będzie, jeżeli nieco podkręcisz swoją historię i pozwolisz odbiorcy treści poczuć, że kupuje coś ,,wow”, dzięki czemu sam stanie się wyjątkowy.  

Ciekawym przykładem dobrze zrobionego storytellingu jest film przygotowany przez markę Dove. Występuje w nim amerykańska rodzina, która rozstała rozdzielona przez obowiązki zawodowe. Dove postanowiło zorganizować spotkanie-niespodziankę dla żołnierzy z okazji Dnia Ojca i sprowadzić do nich ich najbliższych. W ten sposób marka pokazuje, że nie jest jedynie producentem kosmetyków, ale niesie ze sobą dodatkowy ładunek emocjonalny, wartość istotną dla użytkownika, coś co zapada w pamięć i buduje pozytywne skojarzenia wzmacniając pożądany przez markę wizerunek.

Tim Nudd wyróżnia 7 podstawowych typów opowieści marketingu narracyjnego na których warto się wzorować. Często spotykany jest przykład tzw. metamorfozy. Schemat narracyjny oparty jest na archetypie Kopciuszka, a przekaz koncentruje się na przemianie od „zera do bohatera. 

Storytelling jest wyróżnikiem danej marki oraz sposobem na pozostanie w świadomości klienta jeszcze przez długi czas. Warto korzystać z tego zabiegu w swojej komunikacji.  

Paulina Czyżewska – Social Media Specialist

Copyright 2018 SocialCube. Wdrożenie