Nie od dziś wiadomo, że za charyzmatycznymi przywódcami podążają tłumy. Nie trzeba jednak być Aleksandrem Wielkim ani Stevem Jobsem, aby zyskać grono wiernych słuchaczy. Warto natomiast się od nich uczyć. Jaka jest rola lidera w strategii Employer Brandingowej firmy? Przekonaj się!

 

Nowe grono odbiorców

Szacuje się, że do 2025 r. aż 75% pracowników będą stanowiły osoby z pokolenia Y, tzw. Millenialsów[1]. Już teraz na rynku pracy pojawiają się nowe perspektywy, priorytety i oczekiwania względem pracodawców. Dostosowanie komunikacji do zmieniającego się rynku jest dla firm nie lada wyzwaniem, na które odpowiada Employer Branding.

Dla pracowników coraz ważniejsze stają się wartości, jakie wyznaje firma. Wybierając pracodawcę, chcą identyfikować się ideami i zmieniać świat na lepsze. Według najnowszych badań Deloitte aż 83% Millenialsów uważa, że firmy powinny działać w modelu odpowiedzialnego biznesu 4.0, w którym wartości etyczne mają realne przełożenie na decyzje biznesowe[2]. Bardzo ważne są dla nich wynagrodzenie, kultura organizacji, elastyczność, a także możliwości rozwoju[3]. W jaki sposób odpowiedzieć na te potrzeby i pokazać siebie oraz swoją firmę od najlepszej strony?

Marka lidera

Dobra marka osobista liderów firmy to skuteczny element employerbranding. Potencjalni pracownicy chcą przecież wiedzieć, czy ich szefowie są kompetentni, jakie mają doświadczenie i czy można na nich polegać. Empatia, inteligentny humor i szczerość – nie tylko ujmują publiczność, ale także wzbudzają zaufanie. W działaniach socialselling warto mieć odwagę mówić o swoich wartościach i ideach, jakie stoją za naszym biznesem. Pokazywać, że jest się liderem, który troszczy się o swój zespół i w niego inwestuje, a nie tylko egzekwującym efekty szefem.

Dlaczego tak ważne jest, aby pokazywać swoją „ludzką twarz” również w sieci? Eksperckość to nie nasz jedyny atut w biznesie. Decyzja o podjęciu współpracy, zarówno na poziomie pracodawca-pracownik, jak i B2B, jest subiektywna. Istotne są tutaj nie tylko nasz twarde umiejętności, czyli doświadczenie i kompetencje, ale także nawiązanie relacji opartej na zaufaniu, i naturalnie, sympatia.

Skuteczne działania

Daj się poznać! Nawiązuj relacje w mediach społecznościowych z ludźmi, którzy według Ciebie mają potencjał. Pokaż siebie i firmę od najlepszej strony, budując relacje i dzieląc się nie tylko wiedzą, ale też wartościami, które wyznajesz.

  • Nie bój się rozmawiać o swoich oczekiwaniach. Stawiaj sprawy jasno, dyskutuj o tym, co dla Ciebie ważne i z jakimi ludźmi chciałbyś/abyś pracować.
  • Dziel się emocjami. Twój cenny, wieloletni pracownik postanowił zmienić ścieżkę kariery? Pożegnaj go ciepło i wystaw rekomendację na LinkedIn. Prawdziwy lider potrafi się rozstać w miłej atmosferze.
  • Promuj swoich pracowników, to oni są wizytówką firmy. Wspieraj ich! To nie tylko umocni wasze wzajemne relacje, ale także pokaże Cię w roli empatycznego managera.
  • Dziel się wiedzą. Jedynie 26% Millenialsów uważa, że pracodawca dba o rozwój ich kompetencji[4]. Jako lider możesz służyć radą nie tylko swoim pracownikom, ale także mniej doświadczonym osobom ze swojej sieci kontaktów.
  • Informuj, gdy szukasz pracownika i pytaj o rekomendacje. 70,5% osób z pokolenia Y szuka pracy głównie przez Internet[5]. Social Media to doskonałe miejsce by rozpocząć poszukiwania lub zrobić research na temat potencjalnego kandydata przeglądając jego profil.

Lider zaangażowany w życie firmy i w relacje z obecnymi i potencjalnymi pracownikami to kluczowy element strategii EmployerBrandingowej. Aby się nim stać, nie musisz nikogo naśladować ani udawać. Wystarczy, że będziesz dzielić się z ludźmi tym, co dla ważneCiebie i słuchać, co jest ważne dla nich.

Marlena Stremler - Social Media Specialist
Marlena Stremler – Social Media Specialist

 

[1]http://ccnews.pl/2018/03/01/millenialsi-opanowuja-rynek-pracy-i-oczekuja-od-pracodawcy-odpowiedzialnosci-spolecznej/ data dostępu: 06.08.2018 r.

[2]https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/millenialsi-jako-pracownicy-zaufanie-do-biznesu-raport-deloitte data dostępu: 06.08.2018 r.

[3]https://documents.deloitte.com/insights/2018DeloitteMillennialSurvey data dostępu: 06.08.2018 r.

[4]https://www2.deloitte.com/pl/pl/pages/press-releases/articles/oczekiwania-pokolenia-Y.html data dostępu: 06.08.2018 r.

[5]https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/millenialsi-jako-pracownicy-zaufanie-do-biznesu-raport-deloitte data dostępu: 06.08.2018 r.

Copyright 2018 SocialCube. Wdrożenie