Od autora: Poniższy artykuł w humorystyczny sposób traktuje użytkowników LinkedIna, potraktujcie go z przymrużeniem oka. 😉 

Wielomilionowa społeczność LinkedIna zróżnicowana jest pod wieloma względami – geograficznym, branżowym, wiekowym. Użytkowników różni status zawodowy, wykształcenie oraz płeć. Charakteryzują ich także odmienne upodobania i zachowania w social mediach. Korzystając z LinkedIna spotykam się z wieloma typami użytkowników, a audytując ich profile mogę wyróżnić kilka ich rodzajów.

 

Przeczytanie tego tekstu zajmie Ci ok. 4 minuty

 

Dla kogo? Marketing, użytkownicy LinkedIna

 

Z artykułu dowiesz się:

  • Jakie grupy użytkowników znajdziesz na LinkedInie

 

 

Pierwszą z nich określam jako Ghost Users – założyli profil, zalogowali się i zniknęli. Zazwyczaj nie posiadają zdjęcia profilowego, a informacje o wykształceniu i doświadczeniu przeważnie są szczątkowe. 

Kolejną grupę nazywam cichymi obserwatorami – przeglądają news feed, ale nie reagują w żaden sposób na zamieszczone tam treści 

Sporadyczni użytkownicy – to osoby, które przez większość czasu są nieobecne na portalu, nagle wpadają, gorączkowo komentują, udostępniają i…znów znikają na kilka miesięcy 

Czwarta grupa to osoby, których określam jako umiarkowanych pasjonatów. Logują się do portalu przynajmniej kilka razy w tygodniu, częściej zostawiają jakaś reakcję na posty, niż komentują i udostępniają. 

Ostatnią są Gwiazdy LinkedIna – aktywni na portalu od samego rana. Na swojej tablicy zdążą opublikować swój pierwszy post, zanim Ty wypijesz pierwszą kawę i w ogóle odpalisz komputer.  Ich posty zazwyczaj mają spersonalizowany format graficzny i wiele…wiele… interakcji.  

A Ty, w której grupie się znajdujesz? Może to czas, aby przeskoczyć do bardziej zaangażowanej grupy? 😉

Paulina Siuchta - Social Media Specialist

Paulina Czyżewska – Social Media Specialist

Copyright 2018 SocialCube. Wdrożenie