[EDIT] LinkedIn zrezygnował z tej funkcji, ale postanowiliśmy nie kasować treści na ten temat. Kto wie, może ten pomysł kiedyś wróci?
Ostatni rok dla LinkedIna jest okresem wielu zmian i wprowadzania nowych funkcjonalności. Od jakiegoś czasu możemy korzystać m.in. z funkcji Teammates (w polskiej wersji językowej określanej jako „Członkowie zespołu”). Działa ona obecnie w programie pilotażowym i nie jest jeszcze dostępna dla wszystkich użytkowników LinkedIna.
Do czego służy Teammates?
LinkedIn zachęca nas do zarzadzania swoją siecią kontaktów i wchodzenia z nią w interakcję. Im więcej publikujemy, komentujemy i rozmawiamy, tym lepiej dla samego serwisu, który napędza właśnie dobrej jakości content. Z tego właśnie powodu została wprowadzona ta opcja. Dzięki funkcji “Członkowie zespołu”, nie przegapisz żadnych aktywności swoich współpracowników.
Możesz otrzymywać powiadomienia o następujących aktywnościach:
- rocznice pracy i urodziny,
- publikacje i udostępnienia,
- komentarze
- Jak korzystać z funkcji „Członkowie zespołu”?
- Kliknij w ikonę Sieć na górnym pasku w panelu LinkedIn.
- Kliknij pozycję “Członkowie zespołu” po lewej stronie.
Domyślnie zostaniesz przekierowany do listy twoich członków zespołu.
- Kliknij ikonę Dodaj oraz wpisz imię i nazwisko, aby dodać menedżera, kolegów z zespołu raportujących do tego samego przełożonego lub innych współpracowników:
Domyślnie zostaniesz przekierowany do listy twoich członków zespołu.
- Kliknij ikonę Dodaj oraz wpisz imię i nazwisko, aby dodać menedżera, kolegów z zespołu raportujących do tego samego przełożonego lub innych współpracowników:
Dodane osoby otrzymają powiadomienie o dołączeniu ich jako członków zespołu. Mogą zweryfikować Twoje zgłoszenie, potwierdzając je lub uznając je za nieprawidłowe. Gdy członek zespołu potwierdzi Waszą relację, zaczniesz otrzymywać powiadomienia o jego działaniach na LinkedIn.
Jak już wspomniałam, ta funkcjonalność jest obecnie w fazie testów, dlatego póki co można dodać tylko jednego menadżera, 19 osób, które raportują bezpośrednio do niego, 20 podwładnych oraz 10 innych członków zespołu.
Dodatkowo po kliknięciu w ikonę „…”możesz:
- Zarządzać Waszą relacją. Jeżeli na przykład zmienisz prace, możesz przenieść swoich obecnych współpracowników do swojej dawnej drużyny.
- Wybrać, czy chcesz otrzymywać powiadomienia o wszystkich aktualizacjach czy tylko o aktualizacjach związanych z Tobą.
Teammates to przydatna opcja, która pozwala być na bieżąco z publikacjami naszych współpracowników. Z pewnością usprawni pracę wielu zespołów realizujących programy Employee Advocacy! Czy Teammates przyjmie się na stałe i będzie dostępny dla wszystkich użytkowników? Tego dowiemy się prawdopodobnie w najbliższych miesiącach.
Jeżeli chcielibyście dowiedzieć się więcej o funkcji „Członkowie zespołu” i odkryć więcej funkcjonalności LinkedIna – sprawdźcie ofertę naszych szkoleń.