Social selling jest aktualnie dla wielu organizacji być albo nie być – to od obecności w mediach społecznościowych oraz od interakcji ze społecznością zależy czy firma utrzyma się na rynku.
Kanałami często wykorzystywanymi są Twitter oraz Facebook, jednak to LinkedIn jest medium, które przynosi największe efekty. Jednocześnie dzięki wykorzystaniu Sales Navigator możesz w pełni wykorzystać potencjał tego portalu.

Czym jest Sales Navigator?

 

Jest to narzędzie LinkedIn, które pozwala uporządkować i zaplanować swoje działania, aktywności oraz interakcje z siecią kontaktów.

Sales Navigator krok po korku

 

  1. Twoja sieć kontaktów w Sales Navigator

    Aby zarejestrować się w Sales Navigator, przejdź do Sales Solutions. (https://business.linkedin.com/sales-solutions). Pamiętaj, aby dać sobie godzinę! Im więcej czasu i energii włożysz w to za pierwszym razem, tym więcej korzyści odniesiesz później.

    LinkedIn przeprowadzi Cię przez proces konfiguracji. Dzięki Sales Navigator masz możliwość wyszukania osób po bardzo szczegółowych kryteriach – wybierz swoją grupę docelową (położenie geograficzne/stanowisko itp). Na podstawie podanych informacji LinkedIn zaproponuje konta do przejrzenia i zapisania.


  2. Użyj kreatora do filtrowania wyszukiwań

    Funkcja wyszukiwania potencjalnych szans na LinkedIn – aby uzyskać do niej dostęp, kliknij w okienku wyszukiwania Advanced, a następnie Search Leads.



    Możesz wybrać spośród 23 filtrów wyszukiwania, które są bardzo rozbudowane. Na przykład, po rozpoczęciu dodawania tytułów, wyszukiwanie predykcyjne LinkedIn podpowie podobne tytuły na liście rozwijanej. Działa to we wszystkich sekcjach z wyjątkiem wyszukiwania słów kluczowych.

    Po wyświetleniu początkowych wyników wyszukiwania możesz zawęzić wyniki za pomocą filtrów po lewej stronie.

    Po uzyskaniu żądanych wyników kliknij przycisk Save Search.


    LinkedIn dodał nowe funkcje poprawy wyszukiwania, które dają więcej możliwości filtrowania wyników wyszukiwania. Jedną z tych funkcji jest wyświetlanie osób, które obserwują profil Twojej firmy.
    Inną opcją jest sprawdzenie, kto opublikował wpis na LinkedIn w ciągu ostatnich 30 dni, dzięki czemu możesz łatwo komentować i angażować się w ich treści.

    Po znalezieniu kontaktu, który Cię zainteresował, kliknij Save Leads. Masz również możliwość dodawania tagów i notatek, którymi opiszesz swojego leada, co ułatwi jego znalezienie w przyszłości. LinkedIn dostarczy także rekomendacje dotyczące potencjalnych osób, które pracują w tej samej firmie co Twój zapisany lead.

  3. Social Selling Index

    Social Selling Index służy do mierzenia aktywności na LinkedIn związanej z efektywną strategią sprzedaży, promuje aktywne działanie oraz stałe rozszerzanie swojej sieci kontaktów. Dzieli się na 4 kategorie:

    • marka osobista – kompletnie uzupełniony profil – zdjęcie profilowe, zdjęcie w tle, nagłówek, podsumowanie, umiejętności oraz doświadczenie.

    • właściwe leady – poszukiwanie kontaktów i przeglądanie profili interesujących osób.  Nie tylko mierzy ilość wyszukiwań, ale przede wszystkim ich jakość – czy wyszukiwane osoby pracują w podobnej branży, jakie mają stanowiska itp.

    • zaangażowanie – mierzy działalność na LinkedIn – udostępnianie własnych treści jak również treści z innych profili, komentowanie i polubienia innych treści.

    • budowanie relacji – nie tylko powiększanie i rozbudowywanie sieci, ale również wchodzenie ze swoimi odbiorcami w interakcje społeczne.


Sales Navigator to narzędzie LinkedIn. które pozwala specjalistom ds. sprzedaży i marketerom na nawiązywanie kontaktów z potencjalnymi klientami w ramach aktywności określanej jako social selling. Sales Navigator pozwala na docieranie do wybranych grup odbiorców i kontakt z nimi, jak również synchronizację danych z LinkedIn z systemami CRM.

Chcesz dowiedzieć się więcej na temat tego narzędzia? Skontaktuj się z Nami! Chętnie przeszkolimy Ciebie i Twój zespół z LinkedIn Sales Navigator: info@socialcube.pl, +48 725 602 679

Joanna Sulejczak    Joanna Sulejczak

Copyright 2018 SocialCube. Wdrożenie