Dobrze opowiedziane historie łączą ludzi. Budują nić porozumienia, skłaniają do dialogu i wzmacniają współdzielone wartości. W jaki sposób opowieści pomagają w realizacji strategii Employer BrandingPrzede wszystkim pokazują ludzką twarz marki i budzą dobre emocje.  

 

Przeczytanie tego artykułu zajmie Ci 4 min. 

Z tekstu dowiesz się: 

  • Dlaczego warto wykorzystywać prawdziwe historie pracowników w działaniach Employer Branding? 
  • W jaki sposób komunikować wartości organizacji?  
  • Jak wzbudzać w odbiorcach emocje?  

 

Prawdziwe historie 

 

Czy wykorzystujecie w komunikacji opowieści Waszych pracowników? Nie zawsze perfekcyjne czy pięknie opowiedziane, mają ogromną przewagę: autentyczność. Wasi odbiorcy, potencjalni pracownicy, chcą zobaczyć, z kim rzeczywiście będą pracować. Za pomocą filmów, wspólnych zdjęć czy wywiadów z pracownikami, oraz innych działań Employer Branding, możecie przybliżyć kulturę organizacji swoim odbiorcom. Będą mogli poczuć, jak to u Was jest.  

Jak to zrobić?  

  • Poproście najbardziej zaangażowanych pracowników, aby opowiedzieli, jak wyglądał ich pierwszy dzień w pracy. 
  • Porozmawiajcie o tym, co najbardziej cenią w swoim zespole i w firmie. 
  • Podzielcie się z odbiorcami Waszymi wspólnymi historiami. Anegdoty, wspólne żarty czy pasje to świetny materiał, który przybliży Was do adresata. 

 

Wspólne wartości 

 

Czym się kierujecie w swojej pracy? Co cenicie i jakich osób szukacie? Odpowiedź na te pytania to podstawa! Warto wiedzieć, jakich ludzi chcecie przyciągać, z kim współpracować. Według “Journal of Accountancy” koszt rotacji pracownika wynosi 93-200% rocznego wynagrodzenia. Warto zatem stawiać na właściwych ludzi, którzy zostaną w firmie na dłużej i wprowadzić strategię Employer Branding.

Pokazujmy, jakimi wartościami kierujemy się w naszej pracy. Jesteście otwarci, tolerancyjni i ciekawi świata? Możecie to pokazać! W ten sposób przyciągniecie do firmy takie osoby, na których faktycznie Wam zależy.  

Jak to zrobić?  

  • Opowiedzcie o tym, w jaki sposób pracujecie. Może Waszym priorytetem jest partnerskie podejście do Klienta, a może transparentna współpraca? Mówienie o tym, jak działacie od kuchni pomoże potencjalnym kandydatom zrozumieć, czy jest to miejsce dla nich. 
  • Zaprezentujcie liderów. Często to właśnie oni przyciągają najlepszych pracowników. Za konkretnymi ekspertami stoją kompetencje, doświadczenie i podejście do pracy. To oni nadają rytm całej firmie i prowadzą zespół w konkretnym kierunku. 
  • Nadajcie ton komunikacji. To, w jaki sposób wygląda Wasza strona internetowa, jak piszecie w mediach społecznościowych, a nawet w samych ogłoszeniach rekrutacyjnych, wiele  o Was mówi. Czy panuje formalna atmosfera? Czy ludzie są bezpośredni? Oddajcie to w Waszych tekstach i grafikach! 

 

Pozytywne emocje 

 

Decyzje zakupowe, budowanie relacji, motywacja do zrobienia czegoś… na te wszystkie rzeczy (i zapewne wiele innych) mają wpływ właśnie nasze emocje. Budując komunikację warto zatem odwoływać się nie tylko do tych racjonalnych atutów organizacji (np. dobre wynagrodzenie czy elastyczne godziny pracy), ale także do subiektywnych odczuć odbiorców. Mówiąc kolokwialnie, pokażcie swój pozytywny vibe😊 Taka “próbka” Waszej firmowej atmosfery wyróżni Was i zbliży do odbiorcy. A przecież to właśnie jest celem działań Employer Branding!

Jak to zrobić? 

  • Pokażcie, np. w Social Mediach, zdjęcia zespołu. Mogą to być zarówno zdjęcia z wystąpień na konferencjach, wspomnienia z integracji, a nawet selfie z home office z domowym czworonogiem. To już zależy od Waszych wartości.  
  • Pokazujcie prawdziwych ludzi. Jeżeli planujecie kampanię rekrutacyjną, wykorzystajcie w niej zdjęcia pokazujące Waszą pracę i zespół. Te stockowe są wszystkim doskonale znane i nie wzbudzają zaufania.  
  • Budujcie doświadczenia. Przyjęliście nową osobę do zespołu? Pochwalcie się i opowiedzcie o niej swoim odbiorcom. Powitajcie ją ciepło, aby poczuła się ważną częścią zespołu. Kandydaci czekają dłużej niż przewidywaliście na wyniki rekrutacji? Podeślijcie im materiały szkoleniowe, które wzbogacą ich wiedzę, jako “lekturę w poczekalni”. Takie drobne gesty niewiele kosztują, a zostają zapamiętane.  

Pamiętajmy, że Employer Branding koncentruje się na ludziach. Dlatego tak ważne jest budowanie pozytywnego wizerunku, doświadczeń, a przede wszystkim zaufania. Czy jest coś bardziej wiarygodnego niż po prostu Wasze wspólne historie?  

Szukacie partnera, który pomoże Wam zaangażować pracowników w działania Employer Branding? Nasz program Connect Influence Grow został stworzony właśnie po to, aby wykorzystywać potencjał ekspertów w celach biznesowych. Napisz do nas!  info@socialcube.pl

 

Marlena Stremler – Digital Marketing Leader

Copyright 2018 SocialCube. Wdrożenie