Employee Advocacy jest coraz bardziej popularnym trendem marketingowym, a dzieje się tak, ponieważ nikt lepiej nie wypromuje firmy w mediach społecznościowych, niż jej pracownicy. Z tego właśnie powodu na rynku pojawia się więcej platform ułatwiających zarządzanie tym programem. 

 

Przeczytanie tego tekstu zajmie Ci ok. 6 minut 

 

Dla kogo? Marketing, HR, C-level

 

Z artykułu dowiesz się:

  •  Jakie korzyści niesie ze sobą program Employee Advocacy? 
  •  Z jakich narzędzi warto korzystać? 

 

Employee Advocacy definiuje się jako promocję marki, w której głównymi promotorami są pracownicy. Poprzez udział w programie stają się oni swoistymi micro-influenceramiWarto zauważyć, że Employee Advocacy jest nie tylko wspiera promocję marki, ale także pracowników w roli ekspertów. Z badań Hinge Research Institute wynika, że 86% uczestników programu stwierdziło, że uczestnictwo w nim miało pozytywny wpływ na ich karierę.1 

Oprócz wielu zalet jakie niesie za sobą, Employee Advocacy wymaga także zaangażowania od ambasadora, dlatego warto starać się usprawniać cały proces. W jaki spohttps://hingemarketing.com/uploads/hinge-research-employee-advocacy.pdfsób? Postawić na sprawdzone narzędzia do wspierania pracowników. 

    1. LinkedIn Elevate 

Jest to jeden z najbardziej znanych programów do Employee Advocacy. LinkedIn Elevate jest płatną wersją LinkedIna, która pozwala na dotarcie do artykułów związanych z Twoją branżą lub zainteresowaniami oraz na udostępnianie ich w swojej sieci. Jest to istotne, ponieważ tworzenie treści pozwala budować własną markę, rozwijać sieć i stać się ekspertem w branży. Co więcej, posty udostępniane przez pracowników generują dwa razy większe zaangażowanie niż te udostępnianie przez firmę2 Dzięki LinkedIn Elevate możesz również sprawdzić reakcje swojej sieci na udostępnienia i dowiedzieć się, które treści są dla nich najbardziej istotne. 

 

     2. Dynamic Signal

Dynamic Signal to zewnętrzna płatna platforma, która umożliwia pracownikom udostępnianie treści na wielu platformach społecznościowych. Oprócz FacebookaTwittera i LinkedIna, umożliwia pracownikom udostępnianie treści na portalach takich jak Weibo, XingBlogSpot, Tumblr i WordPress. 

Adminstratorzy Dynamic Signal publikując wiadomości branżowe i firmowe, pomagają pracownikom być na bieżąco z najnowszymi newsami. Co ciekawe, platforma wyświetla je losowo, dzięki czemu unikamy sytuacji, kiedy pięciu pracowników dzieli się ze swoją siecią identycznymi treściami. 

 

     3.Sharebee

To pierwsza polska platforma pozwalająca na kompleksowe wdrożenie programów Employee Advocacy w firmieJest ona, płatna, ale istnieje możliwość wypróbowania demo tego narzędzia. Sharebee działa na zasadzie grywalizacji – za każdą publikacje pracownikowi przyznawane są punkty. Każda z osób zaangażowana w projekt widzi zasięgi swoich postów oraz jak plasuje się pod kątem punktacji na tle swoich kolegów. Jakie zalety wiążą się z wdrożenia Sharebee? Większe zaangażowanie pracowników-ambasadorów, ale także lepsze większe możliwości analityczne.  

 

Udział w programie Employee Advocacy jest dla pracowników sporym wyróżnieniem, jednak w obliczu wielu obowiązków mogą oni nie mieć wystarczającej ilości czasu do zaangażowania się w niego w pełni. Warto w takich przypadkach nie tylko motywować pracowników, ale również zapewniać im narzędzia do lepszej organizacji pracy. 

[1] https://hingemarketing.com

[2] https://business.linkedin.com/elevate

Paulina Siuchta - Social Media Specialist

Paulina Czyżewska – Social Media Specialist

Copyright 2018 SocialCube. Wdrożenie