Video marketing niezmiennie króluje w statystykach jako najskuteczniejsza forma przekazu w mediach społecznościowych. 

Nic dziwnego – tego typu komunikat jest dla nas najlepiej przyswajalny i najłatwiej zapamiętujemy historie, przekazane w formie ruchomego obrazu. 

 

Przeczytanie tego tekstu zajmie Ci ok. 7 minut 

Dla kogo? Marketing, Sprzedaż 

 

Z artykułu dowiesz się: 

  • Czy popularność formatu video rośnie? 
  • Jakie formy video możesz wykorzystać w mediach społecznościowych? 
  • W jaki sposób wypromować materiały video w Social Mediach? 

 

Video w liczbach 

 

O rosnącej popularności video marketingu świadczy nie tylko pojawianie się nowych platform, które opierają się w 100% na tym formacie (np. Tik Tok), ale również statystyki. 

Aż 80% firm, wykorzystujących video, zauważyło jego bezpośrednie przełożenie na wzrost sprzedaży w organizacji, a 84% konsumentów przekonało się do kupna produktu lub usługi po obejrzeniu filmu, w którym zostały one pokazane. [1] 

Korzyścią płynącą z tego formatu jest również większe zaangażowanie użytkowników – odbiorcy filmu są dwa razy bardziej skłonni udostępnić go swoim znajomym, niż w przypadku innych przekazów. [1] 

Według Hootsuite, posty video na Facebooku zdobywają o 2,7% większe zaangażowanie niż posty z grafiką i aż o 3,37% większe niż te z linkami. [3] 

Również zasięgi mówią same za siebie – na LinkedIn opublikowane organicznie filmy osiągają nawet kilkukrotnie większe zasięgi, niż klasyczne kreacje z grafiką. 

  

Przykładowe statystyki postów w LinkedIn z marca 2020 – zaznaczone na żółto statystki dotyczą posta z video. 

Co również istotne – 59% kadry kierowniczej woli obejrzeć film niż przeczytać tekst na ten sam temat, ze względu na szybszą przyswajalność. [2] 

 

Jakie formy filmów możemy wykorzystać? 

 

Istnieje wiele rodzajów video, które możemy zaproponować naszym odbiorcom. Jedynym ograniczeniem jest nasza wyobraźnia.  

Oto kilka propozycji: 

  • Demo produktowe – pokaż w jaki sposób działa Twój produkt, np. aplikacja mobilna. Przeprowadź odbiorców krop po kroku po jej funkcjonalnościach, aby mogli się przekonać, czy to produkt dla nich. 
  • Wideo wizerunkowe – zaprezentuj wartości swojej marki, opowiedz angażującą historię i wywołaj w swoich odbiorach emocje. 
  • Relacje z eventów – stwórz niezapomnianą pamiątkę z konferencji, która uchwyci atmosferę i emocje uczestników. Dzięki temu możesz zachęcić jeszcze więcej osób do udziału w kolejnej edycji. 
  • Wywiady eksperckie – zaprezentuj wiedzę swojego zespołu i zachęć swoich pracowników do rozmowy, w której np. przedstawią częste problemy klientów i Wasze rozwiązanie. 
  • Testymoniale klientów – zachęć zadowolonych klientów do podzielenia się opinią na temat Twojej marki w formie video. Satysfakcja na twarzy klienta sprawi, że staniesz się wiarygodnym partnerem biznesowym. 

 

W jaki sposób promować nasze filmy? 

 

Aby nasze materiały video miały siłę przebicia, najważniejsza jest ich treść. Jeśli poruszasz ważne dla Twojej grupy docelowej tematy, odpowiadasz na nurtujące ją pytania i dajesz wartość (np. w formie wiedzy lub rozrywki), to połowę sukcesu masz za sobą. 

Teraz jednak musisz sprawić, aby produkcja dotarła do szerszego grona odbiorców, którzy mogą być nią potencjalnie zainteresowani. 

Oto kilka pomysłów, jak możesz to osiągnąć: 

  • Reklama płatna – inwestując w reklamę na LinkedIn lub na Facebooku jesteś w stanie wielokrotnie zwiększyć swoje zasięgi i dotrzeć do tych osób, które nie widziały Twojej organicznej publikacji. Dodatkowo masz do wyboru kilka celów kampanii – możesz postawić na zaangażowanie pod postem lub na jak największą liczbę wyświetleń filmu.  

O kampaniach płatnych krok po kroku na Facebooku i LinkedIn przeczytasz w naszych poprzednich artykułach. 

  • Employee Advocacy – zaangażuj swoich pracowników do promowania filmu w swoich kanałach Social Media. Content udostępniany na profilach osobistych zdobywa 8x większe zaangażowanie, niż ten publikowany na profilu firmowym .[4] Warto to zaangażowanie wykorzystać i dotrzeć do sieci kontaktów Twoich pracowników. Przyjmijmy, że 6 pracowników z Twojej organizacji zdecyduje się na udostępnienie video na swoim LinkedIn. Jeśli każdy z nich będzie miał średnio 800 kontaktów w sieci, to potencjalnie możesz dotrzeć do kolejnych 4800 osób. Do tego dochodzi większe zaufanie do postów osobistych, niż firmowych, co sprawia, że więcej osób będzie chciało obejrzeć Twój film. 

 

  • Grupy na LinkedIn – wykorzystaj potencjał grup tematycznych, które służą do wymiany wiedzy i doświadczeń. Przyjmijmy, że jesteś firmą IT, która nagrałvideo eksperckie o najczęstszych zagrożeniach pracy zdalnej i rozwiązaniach na zwiększenie bezpieczeństwa danych firmowych. Udostępnij go na grupach, dotyczących właśnie cyberbezpieczeństwaJeśli dzielisz się praktycznymi wskazówkami, to nikt nie odbierze tego jako nachalną reklamę, a wręcz przeciwnie – doceni darmową porcję wiedzy. 

 

Nie ma złotej zasady, która sprawi, że Twoje video podbije Internet i zdobędzie kilkusettysięczne zasięgi. Ale stosując się do powyższych rekomendacji z pewnością zwiększysz szanse na dotarcie do swojej grupy docelowej. Pamiętaj, że nie liczy się ilość, a jakość – nawet jeśli będziesz mieć 1500 wyświetleń filmu, ale kilka potencjalnych klientów skomentuje go lub napisze do Ciebie, to ma to dużo większą wartość, niż 150 000 wyświetleń bez żadnego zaangażowania. 

 

 źródła:

[1] Wyzowlhttps://www.wyzowl.com/video-marketing-statistics-2020/ 

[2] Wordstream: https://www.wordstream.com/blog/ws/2017/03/08/video-marketing-statistics 

[3] Hootsuitehttps://blog.hootsuite.com/social-media-statistics-for-social-media-managers/ 

[4] Sociabble: https://www.sociabble.com/blog/10-stats-impact-employee-advocacy/ 

 

Aleksandra Batycka – Social Media Specialist

Copyright 2018 SocialCube. Wdrożenie