Wróć do poprzedniej strony

Jak przeprowadzić kampanię reklamową na Instagramie?

Reklama płatna na Instagramie, podobnie jak na innych platformach, umożliwia dotarcie do zdefiniowanej przez Ciebie grupy odbiorców i zachęcenie jej do skorzystania z Twoich produktów lub usług. Jest wykorzystywana przede wszystkim do zwiększania rozpoznawalności marki, generowania ruchu na stronie oraz generowania sprzedaży.

jak przeprowadzić, kampania, Instagram, kamera

Na Instagramie posługujemy się głównie obrazem, dlatego punktem wyjścia do angażującej kampanii reklamowej powino być profesjonalne video, dobrze zaprojektowana grafika lub sesja zdjęcie. Ważny jest też ciekawy pomysł na publikację, który wyróżni Twoją markę i skłoni odbiorców do interakcji.

6 łatwych kroków do rozpoczęcia reklamy na Instagramie

Jeżeli masz już doświadczenie w tworzeniu reklam na Facebooku, wiesz już, jak to działa. Kampanię promocyjną na Instagramie można skonfigurować bezpośrednio za pomocą Menedżera reklam na Facebooku. Istnieje także możliwość stworzenia prostych reklam bezpośrednio w aplikacji.

W tym artykule skupimy się jednak na tworzeniu reklam za pomocą Facebook Ad Managera, bo jest on częściej używanym narzędziem. Wynika to przede wszystkim z większych możliwości targetowania, wyboru miejsca docelowego, formatu, czy celu. Menedżer reklam pozwala również na tworzenie szczegółowych estymacji.

  • Przejdź do Menedżera reklam Facebooka

Po prostu kliknij ten link.

Aby korzystać z tego narzędzia, musisz mieć konto osobiste na Facebooku, a także być administratorem profilu firmowego, który chcesz promować.

  • Ustaw swój cel marketingowy

Wybierz cel kampanii. To najważniejszy element jej tworzenia i warto poświęcić mu więcej uwagi. Cele w panelu zostały nazwane w przejrzysty sposób, dlatego jeżeli chcesz zwiększyć ilość wizyt w Twojej witrynie wybierasz cel “Ruch”, a jeśli chcesz otrzymać jak najwięcej interakcji z Twoją publikacją wybierasz cel “Aktywność”.

Do wyboru masz następującą listę celów:

  • Rozpoznawalność marki
  • Zasięg
  • Ruch
  • Aktywność
  • Instalacje aplikacji
  • Wyświetlanie filmów
  • Pozyskiwanie kontaktów
  • Wiadomości
  • Aplikacja instaluje się
  • Konwersje
  • Sprzedaż z katalogu
  • Ruch w firmie
  • Skonfiguruj grupę docelową

Osoby, którym Twoja reklama zostanie wyświetlona możesz wybrać wg. następujących kryteriów:

  • Lokalizacja (np. Polska, Wrocław lub konkretny obszar, z dokładnością do 1 km)
  • Wiek (np. 20-40)
  • Płeć (np. Kobiety)
  • Języki (tu wybierasz język, w którym ustawiona jest aplikacja Twoich użytkowników)
  • Zainteresowania (np. Marketing, Cyberbezpieczeństwo, Narty)
  • Zachowania (np. Osoby, które często podróżują)
  • Wydarzenia z życia (np. Osoby świeżo zaręczone)

Pamiętaj, aby nie zawężać zbyt mocno grupy docelowej, ponieważ może to wpłynąć negatywnie na efektywność reklamy.

Przykład: Jeśli jednocześnie wybierzesz osoby mieszkające w Krakowie, w wieku 25-35 lat, zainteresowane modą, będące w związku małżeńskim od 1 roku oraz podróżujące często, to może się okazać, że trafisz jedynie do garstki osób. W takim przypadku postaraj się wybrać nieco mniej szczegółowe kryteria.

  • Wybierz miejsca, w których ma wyświetlać się Twoja reklama

Teraz, gdy kierujesz reklamy do właściwej grupy, czas wybrać miejsca docelowe. Ma to kluczowe znaczenie, jeśli celem Twojej kampanii jest wyświetlanie reklam tylko na Instagramie. Możesz również zdecydować się na reklamę zarówno na Instagramie jak i na Facebooku.

Z tego miejsca możesz wybrać Instagram jako miejsce docelowe, na którym ma się wyświetlać reklama. Dodatkowo masz opcję zawężania wyboru do InstaStories lub Feedu.

Pamiętaj: Relacje na Instagramie mają wymiar 9:16, a kreacja reklamowa powinna być dostosowana do tego formatu.

  • Ustaw budżet i harmonogram reklam

Tutaj dochodzimy do najmniej oczywistej części, ponieważ budżet oraz harmonogram zależy w 100% od Twoich priorytetów i możliwości. Jeśli nie wiesz jaką część pieniędzy przeznaczyć na reklamy na Instagramie, warto przeprowadzić estymację. W narzędziu reklamowym Facebooka możesz zobaczyć prognozowane wyniki.

Aby do nich dojść, wybierz cel kampanii, a także zaproponuj budżet i harmonogram. Możesz zacząć od przykładowej sumy 500 zł i czasu trwania 7 dni oraz zobaczyć, jakie wyniki możesz dzięki temu uzyskać. Na podstawie szybkiego szacowania zdecyduj, o ile musisz zwiększyć/zmniejszyć budżet, aby osiągnąć zakładany cel (jeśli np. chcesz uzyskać 1000 wejść na Twoją stronę www, to zobacz jaką sumę musisz wpisać w pole “Budżet”, aby uzyskać pożądany wynik).

  • Utwórz reklamę na Instagramie

Po wykonaniu powyższych kroków znajdziesz się już na ostatnim etapie tworzenia kampanii. W tym miejscu wpisujesz treść reklamy, link do strony docelowej, wybierasz Call To Action (np. “Zarejestruj się”, “Więcej informacji”, “Kup teraz”) oraz dodajesz grafikę lub video.

Pamiętaj: Twoja treść powinna zawierać 2-3 zdania, które mówią o korzyści płynącej z wejścia w interakcję z reklamą, a także jasno określają co masz do zaoferowania.

Jeśli dasz zbyt dużo tekstu, nie wyświetli się on w całości (szczególnie w wersji mobilnej, gdzie mamy mniej przestrzeni niż w przypadku komputera).

  • Formaty reklamowe na Instagramie

Ostatnim krokiem w konfiguracji kampanii reklamowej jest wybór formatu.

W tym miejscy możesz zdecydować się na:

  • Pojedynczy obraz lub video – w zależności od umiejscowienia obraz lub video będzie wyświetlać się na Feedzie jak tradycyjny post lub w relacji w formacie 9:16.
  • Karuzelę zdjęć, która pozwala na wybór maksymalnie 10 zdjęć opatrzonych linkiem w ramach jednej reklamy. Ten format sprawdzi się w przypadku, gdy chcesz zaprezentować kolekcję lub różne możliwości (np. 6 nowych smaków batonów, 10 nowych modeli okularów przeciwsłonecznych w kolekcji).
  • Potrafiąc poruszać się po Menadżerze Reklam na Facebooku, jesteś w stanie skonfigurować kampanie reklamowe zarówno na Facebooku, jak i na Instagramie. To, gdzie umieścisz swoje reklamy, zależy w głównej mierze od tego, gdzie znajdują się Twoi odbiorcy.

Na Instagramie świetnie sprawdzą się kampanie produktowe dla sektora B2C (np. ubrania, kosmetyki, artykuły kuchenne etc.) lub dla usług B2C (np. Fryzjer, kosmetyczka, tatuażysta). Jeśli jednak działasz w sektorze B2B, zdecydowanie lepiej przeznaczyć budżet reklamowy na kampanię w narzędziu LinkedIn Ads.

Instagram to przede wszystkim obrazki – dlatego świetnie sprawdzi się dla produktów, które przyciągają wyglądem i które można w atrakcyjny sposób przedstawić podczas sesji fotograficznej czy w filmie. Jeśli takie właśnie są Twoje produkty lub usługi, to do dzieła – wykorzystaj szerokie spektrum możliwości Instagrama i dotrzyj do swoich potencjalnych klientów! Jeżeli jednak wolisz, aby ktoś zrobił to za Ciebie, skontaktuj się z nami!

Ten temat może również Ciebie zainteresuje?

Co musisz zrobić, zanim zaczniesz publikować w mediach społecznościowych? Jak zdefiniować grupę docelową i dobrać kanały komunikacji? Sprawdź!

Czy ukrywanie serduszek pod postami na Instagramie to dobry pomysł? Facebook postanowił prowadzić taką opcję do ich serwisu społecznościowego

Jak powinien wyglądać dobry post w Social Media i co powinien zawierać? Jak zaangażować odbiorcę i zatrzymać jego uwagę na dłużej? Sprawdź!