Wróć do poprzedniej strony

Jak promować swoich pracowników w Social Mediach?

Czy w komunikacji firmowej promujesz swój zespół? Jeśli nie, to mam nadzieję, że ten artykuł przekona Cię do zmian!

Promocja pracowników, social media, jak promować, trzy kobiety z tabletem

W naszych publikacjach często mówimy o programie Employee Advocacy, który polega na wyborze ambasadorów spośród pracowników i zaangażowaniu ich w promocje firmy oraz jej oferty w mediach społecznościowych.

To powinno jednak działać w obie strony – jeśli pracownik promuje swoją organizację, to organizacja powinna promować również swojego pracownika. I właśnie na tym drugim działaniu pragnę się dzisiaj skupić.

Wiele osób obawia się, że jeśli zaczną pokazywać swoich pracowników (a wraz z nimi ich wiedzę i umiejętności) w Social Mediach, to konkurencja im ich „zabierze”.

Zastanówmy się jednak, czy nie jest właśnie na odwrót?

Jeśli będziesz promował swojego pracownika i pokazywał, jak ważny jest dla Twojej firmy, to prawdopodobieństwo jego odejścia maleje. Wzmacniasz w ten sposób jego lojalność, jednocześnie pozwalając mu na budowanie silnej marki osobistej.

Jeśli ambasador otrzyma szansę rozwoju, to oferta od konkurencji nie będzie dla niego powodem do odejścia.

Dlaczego tak ważne jest pokazywanie pracowników organizacji w mediach społecznościowych?

Ponieważ dzięki temu nadajesz swojej komunikacji tzw. „human touch„, czyli ludzkiego oblicza. Każdy z nas lubi wiedzieć, że za produktem czy usługą, z których korzystamy, stoi człowiek. Jeśli znamy jego twarz, ton wypowiedzi, poczucie humoru etc., to marka, za którą stoi, staje nam się bliższa i budzi konkretne skojarzenia.

Jak więc promować pracowników w mediach społecznościowych?

Promocja pracowników, social media, zakreślacz

Treści eksperckie

Stwórz razem ze swoim zespołem serię postów eksperckich, w której każdy chętny dzieli się dobrymi praktykami ze swoich obszarów działań – np. inżynierowie mają swoją serię, gdzie przedstawiają techniczne aspekty produkty, a handlowcy mają swoją serię, gdzie przedstawiają korzyści płynące z korzystania z produktu.

Dzięki temu Twoi klienci będą mogli poznać ofertę z różnych perspektyw.

Webinaria

Organizuj regularnie webinaria, w których swój udział będą mieli pracownicy Twojej organizacji.

Mogą występować w roli prelegenta lub prowadzącego – istotne jest budowanie wizerunku eksperta w danej dziedzinie.

Uczestnicząc w webinariach, Twój team będzie mógł na żywo wykazać się swoją wiedzą, jednocześnie dając się poznać potencjalnym klientom. To również szansa na szybką reakcję na pytania klienta oraz na poznanie jego potrzeb.

Video marketing

Twórz filmy eksperckie oraz wizerunkowe, w których będą występować pracownicy.

W ten sposób organizacja zyska ludzkiego oblicza, a powstałe materiały będą unikatowe. Możliwości jest wiele – od poradników, przez filmy pokazujące jak powstaje produkt, po produkcje wizerunkowe, które pokazują wartości organizacji.

Pokaż klientowi firmę zza kulis, a co za tym idzie – wiedzę i doświadczenie pracowników, którzy stoją za produktami/usługami.

Koniec stocka

W komunikacji wykorzystuj zdjęcia zespołu. Choć wymaga to zorganizowania sesji zdjęciowej, to taka inwestycja z pewnością się zwróci, ponieważ zwiększysz wiarygodność swojej firmy.

Możesz zrobić test i zobaczyć, jak zmieni się zaangażowanie pod postem, kiedy zamiast „pana ze stocka” wrzucisz zdjęcie swojego pracownika podczas pracy.

Odbiorcy są coraz bardziej wyczuleni na wykreowany content i chcą widzieć naturalność. To wpływa znacząco na zaufanie do marki.

Dziel się sukcesami pracowników

Pracownik w Twojej firmie opublikował artykuł w magazynie branżowym? A może zdobył kolejny certyfikat w swojej dziedzinie? Pokaż to w Social Mediach!

To korzyść dla obu stron – doceniasz swój zespół, pokazując dumę z jego osiągnięć, a jednocześnie prezentujesz klientom wysokie kwalifikacje Twoich pracowników.

 

Skoro już masz kilka pomysłów na pokazanie teamu w mediach społecznościowych to do dzieła – doceń swoich pracowników i zwiększ zaufanie do Waszej organizacji!

 

Ten temat może również Ciebie zainteresuje?

Przy planowaniu programy Employee Advocacy przyda się przede wszystkim Twoja wiedza i doświadczenie, ale i rozmaite pomocne narzędzia.

Dobrze opowiedziane historie łączą ludzi. W jaki sposób opowieści pomagają w realizacji strategii Employer Branding? Sprawdź!

Z artykułu dowiesz się: Jakie korzyści niesie ze sobą program Employee Advocacy? Z jakich narzędzi warto korzystać? Dowiedz się!